آیا نظام در حمله به اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران خودزنی کرده است؟

معراج رسول اف / ایران بریفینگ : نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در جریان یک حمله انتحاری که شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن «با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت گرفت»، دست کم ۲۷ نفر از سرنشینان این اتوبوس کشته شده‌اند.
 
قرارگاه قدس سپاه در بیانیه‌اش گفته : سرنشینان این اتوبوس نیروهایی بودند که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.
 
خبرگزاری ایرنا می‌گوید، منابع غیر رسمی تعداد کشته شدگان را بین ۲۷ تا ۴۱ نفر اعلام کرده‌اند.
 
این حادثه ساعاتی پس از آن انجام گرفت که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست ورشو ایران را حامی تروریسم در خاورمیانه معرفی کرد ، ساعاتی بعد این انفجار صورت گرفت و وزیر خارجه ایران در توئیتی ضمن اشاره به این حمله ایران را قربانی تروریسم معرفی کرد و حمله کنندگان را نیز به حاضران در نشست ورشو منتصب نمود .
 
بلافاصله وزارت خارجه لهستان به توییت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، درباره هم‌زمانی نشست ورشو و حمله مرگبار انتحاری در ایران واکنش نشان داده و در توییتی نوشت: “امروز هیچ تروریستی در ورشو نیست.”
 
وزارت خارجه لهستان در حساب توییتر رسمی خود با مخاطب قرار دادن آقای ظریف نوشته است که لهستان تروریسم را در هر شکلی محکوم می‌کند و افزوده که واکنش به حادثه جاده خاش-زاهدان هم نمی‌تواند متفاوت باشد.
 
در ادامه واکنش‌های مقام‌های جمهوری اسلامی ،علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی این حمله را به «‌سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه» نسبت داد.
 
در پیام رهبر جمهوری اسلامی که روز پنج‌شنبه، ۲۵ بهمن، در رسانه‌های ایران منتشر شد، با اشاره به اینکه «ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلم است»، به «دستگاه‌های مسئول» دستور داده است که بر این ارتباط «تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند».
 
علی خامنه‌ای در پیام خود اشاره‌ای به جزئیات این ارتباط یا شواهدی که آن را «مسلم» نشان می‌دهد نکرده است.
 
سایر مقام‌های جمهوری اسلامی نیز با محکوم کردن این حمله، آن را به کشورهای دیگر نسبت داده‌اند.
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز در پیام خود بدون ذکر شواهدی، این حمله را به «کاخ سفید، تل‌آویو و ایادی منطقه‌ای آنان» نسبت داد.
 
محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفته است سپاه انتقام این حمله را «از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی» خواهد گرفت. معاون او، علی فدوی، نیز گفته است پاسخ به این حمله «به جغرافیایی که مربوط به خود ما هست محدود نیست و مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است»
 
انفجار زاهدان و استفاده تبلیغاتی جمهوری اسلامی از آن و تلاقی اش با نشست ورشو این حدس و گمان را تقویت می کند که پیش از آنکه این حمله تروریستی کار گروههای مخالف جمهوری اسلامی همچون جیش العدل باشد یک عملیات خود زنی امنیتی در جمهوری اسلامی بشمار رود، بخشهایی از اپوزیسیون ایران و فعالان سیاسی خارج از کشور معتقدند این حمله یک نمایش مظلوم نمایی برای استفاده تبلیغاتی ایران است.
 
محمد رضا حیدری دیپلمات سابق ایران در نروژ در توئیتر خود نوشته است : چرا هر وقت نظام ولایت فقیه در تنگناه است ناگهان یک اقدام تروریستى در کشور رخ مى دهد و رژیم هم از آن بعنوان ابزار تبلیغاتى براى مظلوم نشان دادن خود بهره بردارى مى نمایید ؟
 
امیر فرشاد ابراهیمی روزنامه نگار نیز در توییتر خود نوشت : در روز اول نشست ورشو درست ساعاتی‌ بعد آنکه مایک پنس میگه ایران حامی تروریست هست اتوبوس پاسداران در زاهدان منفجر میشه بعد سایبری‌های جمهوری اسلامی مینویسند #ایران_قربانی_تروریسم که البته این همزمانی بیشتر ثابت می‌کنه حامی تروریست هست تا قربانی و حاضرهست برای نمایش مظلومیتش پاسدارهای خودش را هم بکشه !
 
در حمله تروریستی دیگر در شهریورماه امسال در مراسم رژه نیروهای مسلح که جمهوری اسلامی آن را کار عوامل تجزیه طلب معرفی نمود دست کم قصور ماموران امنیتی ایران از سوی کمیسیونی در مجلس ایران مسلم گردید اما گزارش نهایی را به شورایعالی امنیت ملی ایران واگذار نمودند که هرگز منتشر نشد .
 
در حادثه اهواز نیز انگشت اتهام به سمت نیروهای نظامی و امنیتی ایران نشانه رفته بود.
منبع: ایران بریفینگ
+130
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    هم میهن، اگر شماها پاسخ به آتش کشیدن سینما رکس را پیدا نمودید و اگر مرگ سران ارتشی و پاسداران را پیدا نمودید که به طریق مرموزی کشته شدند، پس شما در پاسخ این پرسش پیروز خواهید شد!
    6
    143
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    خودزنی و مظلوم نمائی و اینکه بدنیا بگوید ببینید ما مورد حمله تروریستی قرار گرفتیم آخ آخ
    5
    96
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Farhad.Konjkav - ایر، ایران

    یاد اون اصطلاح معروف سر زبون زنهای متوهم افتادم: "کار خودشششونه!" (ش رو با تشدید و کشیده بخونید). داعش هم نبود که به مجلس حمله کرد، کار خودششششونه. مرزبانهایی هم که اخیرا گرگان گرفته شدن کار خودشششششونه. ایرباس ایرانی رو هم ویل راجرز آمریکایی نزد کار خودشششششونه. تحریم بانکی چیه اینم کار خودشششششونه. جنگ تحمیلی هم کار غرب و صدام نبود کار خودششششونه. .. ...
    81
    15
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    همین جند روز پیش بود رضایی از عملیات فریب و قربانی کردن هزاران نفر در جنگ گفت. قربانی کردن بیست تا سپاهی که جیزی نیست واسه اینها
    3
    93
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    رژیم اخوندی هربار به شیوهای متفاوت خود زنی میکند , تا مدرکی در دست داشته باشند که رژیم اخوندی همیشه در معرض تروریستها هستش و باداشتن مدرکی تروریستی که مثلا" بر ضدشان اجرا شده است خودشان را از اتهامهای که دولتهای دیگر برای محکوم کردنشان در دست دارند , براهنند. در اوایل عنقلاب این همه از افراد خودشان را کشتند و به کشتنشان دادن تا به گردن دیگر احزاب مثل مجاهدین اندازند تا قدرت کامل ایران را دردست گیرند و فقط اخوندها در ایران حاکم شوند.صددرصد خودزنی کردن! بعید نیست رژیم اخوندی با جیش العدل مخفیانه مذاکره ای کرده یا پولی از رژیم اخوندی گرفته که این جنایت تروریستی را بر عهده گرفته یا به نوعی نااگهانه این اعمال تروریستی را انجام داده که خود رژیم در پشت طرح این جنایت بزرگ بوده باشد. ثروت رژیم اخوندی مردمانش نیست بلکه ایدولژی اخوندیسم شان هست که حاضر هستند برای حفظ این ایدولژیشان تمام مردم ایران هیچی تمام مردم دنیا را به کشتن دهند.
    2
    46
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    این فیلم هاى قدیمى شده فایده نداره.
    2
    43
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    motefaker - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    یه کم خلاقیت به خرج بدین آخه مرغ پخته هم توی قابلمه خنده ش میگیره، رهبر انقلاب باید بدونه اگه همه ی ایرانیا رو هم در عملیات تروریستی بشهیدونی بازم رفتنی هستی این عنقلاب داره با سرعتی عجیب به خط پایان نزدیک میشه
    2
    52
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    آیا یازده سپتامبر خودزنی آمریکا بوده است؟
    57
    8
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    در صحت این موضوع حتی یک دقیقه هم شک نکنید!
    3
    51
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. گوزن با شقایق ارتباطی ندارد! شما کشور تروریست پرور و جنایتکار رژیم آخوندها رو با کشورهای آزاد یکی می بینید؟ سینما رکس را چه کسی آتش زد؟ حرم امام رضا را چه کسی بمب گذاری کرد؟ ساختمان پلاسکو رو چه کسی خراب کرد؟ احمد خمینی رو کی کشت؟ رفسنجانی رو کی کشت؟ مسبب 11 سپتامبر هم بن لادن رئیس القاعده بود که تعدادی از اعضایش هنوز هم در تهران زندگی میکنند!
    2
    56
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    از ایدئولوژی احمقانه که نمیشود به زور به خورد مردم داد و آدمهای پست که دودستی به مال مردم چسبیدند و جنایت و قتل مثل نقل و نبات میماند بله کار خودشونه
    3
    39
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    نمایش حمله انتحاری و از این قبیل چیزها همش کار سپاه پاسداران است
    1
    24
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    وقتی حکومتی حادثه سینما رکس آبادان را راه می اندازد و در حرم رضا بمب منفجر میکند تا این و آن را متهم کند و دستش رو شده است. وقتی حکومتی دروغگو در جنگ سوریه شرکت و به دروغ میگوید از حرمین شریفه حفاظت میکند، چنین حکومتی پتانسیل هرگونه خباثتی را دارد
    1
    28
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::] نه عمل ترویستی 11 سپتامبر که توسط افراد اسامه بن لادن در امریکا انجام گرفت کار امریکا نبود. اکثر مردم امریکا مالیت به دولتشان میدهند و مردم سرمایه های دولتشان هستند . دولت داران امریکا برای امنیت جان مردمانش از هیچ کس و هیچ دولتی نمی گذرند, همانطور که همه شاهد هستیم که از اسامه بن لادن نگذشت و از صدام حسین که در ان زمان حمایت از اسامه بن لادن میکرد در مقابل امریکا , هم نگذشت وهردویشان را از بین برد.
    3
    18
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::scandal - برلین، آلمان::]. مگر این تروریستهای سقط پرست قتلهای زنجیره ای را که اطلاعات خودشون زیر عبای خاتمی مسئول ان بود به کشورهای دیگر یا امریکا و اسرائیل نسبت ندادند؟اینها یک حرف دارند، حف' نظام جرم و جنایتشون از اوجب واجبات است، یحنی برای حفظ ان حاضرند هر کاری بکنند. از بین بردن چماقهای سرکوبشون که سهله،مگر محسن خل و چل رضایی پسر خودش را به کشتن نداد؟
    1
    15
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    رفقا دوباره سروکله تهوع اسلامی با نام جدید یا زهرا از سوئد سرکلش تو سایت پیدا شد
    1
    16
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. چرا عشقی اش رو انداختی؟ دیگه عشق نمیکنی با عشقی اش؟
    1
    11
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    یازده سپتامبر کار خود آمریکا بوده.نه چند دانشجو ربوده شده.بن لادن تعلیم دیده سیا بوده.حداقل زمان جنگ با شوروی.خانواده سلام بن لادن واغلب بن لادن ها مقیم وسرمایه گذاران مقیم آمریکا هستن نه ایران.اما برای همراهی با جماعت با علم ومعلومات سایت اعلام میکنم دوستان به سبک شما میگم بع بع بع.
    11
    2
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    آیا یازده سپتامبر با استناد به منطق بالا خود زنی ایالات متحده آمریکا نبوده؟
    11
    2
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. خاندان بن لادن مقیم وسرمایه داران آمریکان.
    12
    1
    جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. شما این اطلاعات که خاندان ایشون سرمایه دار و ساکن آمریکا هستند رو از کجا درآوردی؟یه نگاهی به ویکی پدیای اسامه بن لادن بنداز تا بفهمی که این ره که تو میروی به ترکستان است!
    0
    9
    شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    یکی پرسید خرس بچه میزاد یا تخم میزاره طرف گفت از این حـ... هرچی بگی بر میاد از این رژیم بی ناموس هرچی بگی بر میاد اگر ملا بگه ماست سفیده باور نکنید
    2
    8
    شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. تا حالا گوگل وسرچ ماشین به گوشت خورده؟یا هنوز فکر میکنی سر کوچه تون یا توو حموم زنانه بحث میکنیم؟
    2
    1
    یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. تو که ویکیپدیا شناسی و مرجع قابل استنادته یک زحمتی به آقا دائی بده و بنویس سلیم بن لادن یا بکر بن لادن یا yeslam بن لادن تا ببینی کجای آمریکان.
    2
    1
    یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. زندگی بن لادن نیازی به خواندن نداره.مهره آمریکا ودوره دیده سیا بود.رفت به دستور آمریکا اصطلاحا گروه اعراب افغان رو تشکیل داد که با اتحاد جماهیر بجنگن.بعد از پایان اتحاد جماهیر شدن القاعده و بازم دستور از آمریکا می گرفتن.وقتی هم تاریخ مصرفش گذاشت مثل صدام وشاه ایران آمریکا عذرش رو خواست.پیشنهاد میکنم تو به دایره المعارف ویکیپدیات رجوع کنی خاطرات منافقین رو که ریزه خوار آمریکا وبقیه دشمنان ایران بودن وهستن بخونی وتوبه کنی.
    2
    1
    یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mirzadeh - آلمان، آلمان
    یازده سپتامبر کار خود آمریکا بود.البته نه برای فهم جماعتی که مصرن که زمین مسطحه نه گرد.
    3
    1
    یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.