نتانیاهو به جمهوری اسلامی : اگر تل‌آویو و حیفا را نابود کنید این آخرین سالگرد انقلابتان خواهد بود

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید که به تهدیدات رژیم ایران بی‌توجه نیست.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار یک پیام ویدئویی جمهوری اسلامی را تهدید کرد.
 
 وی گفت:  اگر ایران به دنبال نابودی تل‌آویو و حیفا باشد، انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد.

 نتانیاهو در این پیام ویدئویی با بیان اینکه ایران نمی‌تواند تل‌آویو و حیفا را نابود کند، مدعی شد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، «این آخرین سالگرد انقلابی خواهد بود که ایرانی‌ها جشن می‌گیرند. بهتر است این موضوع را مد نظر داشته باشند.»

 وی همچنین گفت تل‌آویو «تهدیدات» ایران را نادیده نمی‌گیرد، اما تحت تأثیر آن‌ها نیز قرار ندارد.
رادیو فردا ، فرنوش رام ( اسرائیل )
بنیامین نتانیاهو شامگاه دوشنبه ۲۲ بهمن در واکنش به تهدید اسرائیل از سوی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران گفت اگر ایران به اسرائیل حمله کند، امسال «آخرین باری خواهد بود که انقلاب خود را جشن می‌گیرد».
 
ساعاتی پیش از آن، خبرگزاری ایرنا به نقل از یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران ایران، نوشته بود: «آمریکا با همه داشته‌های دفاعی و نظامی خود جرات شلیک یک گلوله به ما را ندارد و آمریکا بداند اگر به ما حمله کند، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد».
 
این فرمانده ارشد سپاه به هنگام سخنرانی در پایان راهپیمایی سالروز انقلاب در شهرستان خمینی‌شهر، در استان اصفهان، اسرائیل را به نابودی دو شهر مهم و بزرگ این کشور تهدید کرده بود.
 
نخست‌وزیر اسرائیل در یک پیام ویدئویی ۱۷ ثانیه‌ای که به فارسی در کانال جدید تلگرامی خود منتشر کرد، در واکنش گفت: «من به تهدیدات رژیم ایران بی‌توجه نیستم، اما این تهدیدات من را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد».
 
وی در عین حال افزود: «اگر از این رژیم اشتباه بزرگی سر بزند و بخواهد تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کند، نه تنها در این کار موفق نخواهد شد، بلکه این آخرین باری خواهد بود که انقلاب خود را جشن می گیرد. به آنها توصیه می‌شود به این نکته توجه کنند».
 
سخنان یدالله جوانی روز دوشنبه و در حالی که رسانه‌های اسرائیل پوشش خبری ویژه در مورد سالروز انقلاب ایران داشتند، به یکی از خبرهای مهم این کشور مبدل شده بود.
 
بنیامین نتانیاهو دو هفته پیش نیز در واکنش به اظهارات مشابه حسین سلامی در حمله به تل‌آویو و حیفا گفته بود: «آنها ما را به نابودی و حمله موشکی به شهرهای‌مان تهدید کرده‌اند...ولی ما می‌دانیم چه نیرویی در دفاع و حمله داریم».
 
تکرار تهدیدهای متقابل ایران و اسرائیل در سالروز انقلاب ایران در حالی است که بنیامین نتانیاهو این هفته به لهستان می‌رود تا با شرکت در کنفرانس ورشو، با مایک پنس و مایک پمپئو، معاون رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکا و سایر مقامات حاضر در این همایش، مذاکراتی «با محوریت رژیم ایران» انجام دهد.
 
آقای نتانیاهو تاکید کرده که در کنفرانس ورشو راه‌های جلوگیری از «رفتارهای خشونت‌آمیز ایران در منطقه و مهم‌تر از هر چیز، راهکارهای ممانعت از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای» مطرح خواهد شد.
 
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و دیگر مقامات ایران، به مناسبت سالروز انقلاب تاکید کرده‌اند که توان موشکی و اقتدار نظامی خود را هرگز به مذاکره نخواهند گذاشت و به تلاش‌های کسب اقتدار بیشتر در این عرصه‌ها ادامه می‌دهند.
 
مقام‌ها و فرماندهان نظامی ایران در واکنش به تهدیدهایی که به باور آنها ظاهرا از سوی اسرائیل و آمریکا متوجه جمهوری اسلامی ایران است، بارها گفته‌اند که «تل‌آویو و حیفا» با خاک یکسان خواهد شد.
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و فرمانده کل قوای مسلح ایران، پیشتر در این زمینه گفته بود: «اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد».
تشدید خصومت ۴۰ ساله
جمهوری اسلامی ایران در حالی امسال انقلاب خود را جشن گرفت که خصومت تهران با دولت اسرائیل عمیق‌تر از ۴۰ سال گذشته است.
 
۴۰ ساله شدن انقلاب ایران به مفهوم پایان ده‌ها سال آرامش میان ایران و اسرائیل و آغاز دشمنی دولت‌های دو دولت، پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران بوده است.
 
آیت‌الله روح‌الله خمینی از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب ایران، در سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش در قم، نجف و فرانسه اسرائیل را به شدت نکوهش می‌کرد و با موجودیت آن مخالف بود و بارها نیز گفته بود مگر شاه وقت ایران «اسرائیلی» است؟
 
به تازگی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ادعا کرد «حتی یک نفر در ایران» نگفته که جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را نابود خواهد کرد بلکه به ادعای او، این امر، نتیجه سیاست‌های خود اسرائیل خواهد بود.
 
شماری از چهره‌ها در حاکمیت ایران این سخنان آقای ظریف را به شدت رد کردند.
منبع : رادیو فردا
+128
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    hosseinf - رشت، ایران

    خنده دار بود. «جان بولتون» هم مدعی شده بود که سن انقلاب ایران به چهل نمی‌رسد و آمریکایی‌ها سال نوی میلادی را در تهران جشن می‌گیرند
    107
    40
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سمکو قطوری - فیلاخ، اتریش

    تو یکی هم داری نون ملایان را میخوریو واسه خودت دوکان درست کردی,اگه میخای بزنی خب بزن همش با زر زدن که نمیشه ,ملاها را امثال تو شیر کردن والا اگه شما ملت ایرانو راحت می ذاشتین خیلی وقت بود رژیم سرنگون شده بود.
    21
    73
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    نصرالله به ظریف: امیدواریم ایران با وجود فشارها به کمک‌های خود ادامه دهد. ویژه برنامه «جمهوری اسلامی و ۴۰ سال وعده به کارگران». دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ تهران ۲۳:۲۸. سیاسی. نصرالله به ظریف: امیدواریم ایران با وجود فشارها به کمک‌های خود ادامه دهد.....این رشته سر دراز دارد
    5
    34
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    پیام نتانیاهو به رژیم اخوندی این است اگر اخوندها دستور حمله به شهرهای اسرائیل را ندهند رژیم اخوندی در ایران سقوط نخواهد کرد. عجب گیری افتادیم از یک طرف رژیم اخوندی مردم ایران را ترسانده اند و انطور که هست هیچ دسته و گروه مخالف رژیم نمی تواند در داخل ایران قد علم کند و بر علیه حاکمیت رژیم اعتراض ادامه داری انجام دهند,از طرف دیگر دولت اسرائیل هم دارد این تعهد را به اخوندهای ایران میدهد اگر از طرف جمهوری اسلامی ایران حمله ای به اسرائیل نشود اخوندها می توانن به دولت جنایتکارشان در داخل ایران ادامه دهند.لعنت بر سازش کار
    4
    52
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    ملتو چه اوسکل کردن با این دعوای زرگری . شما و جمهوری اسلامی که تنها هم پیمان در مقابل اعراب هستین . ج ا چرا بیاد به شما صدمه بزنه ؟؟ در زمان جنگ با صدام که اگه اسرائیل نبود صدام در عرض دو ماه تهرانو گرفته بود
    2
    37
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    دنیا رو سر کار گذاشتن همه جا!. حتی اروپاییها هم نمیتونن حدس بزنن چرا کشورشون درگیر این یا اون مسأله است!. یکی به من بگه فلسطین به من چه؟
    3
    29
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    این حکومت موشکهایش را در «مسیری» که به اسرائیل ختم می شود نشانه گرفته است، اما نکته در اینجاست که در این چهل سال تمامی مهمات و موشکها بر سر مردم عراق و سوریه و لبنان فرود آمده اند. بعبارتی شعار «مرگ بر اسرائیل» است اما «مرگ نصیب مردمان خاورمیانه» می شود. اگر به نتایج بنگرید خواهید دید که هشتاد سال است ایران(شاه و خمینی هر دو) نوکر حلقه بگوش اسرائیل بوده اند. پرسیدنی اینست که چرا هیچکس از نقش اسرائیل لابی یهودیان در اروپا و امریکا در هولوکاست خاورمیانه صحبتی بمیان نمی آورد و اینکه چرا اینهمه انسان خاورمیانه باید بمیرند و آواره شوند تا یک کشور صهیونیستی برپا شود و بتواند حیاتی ترین شاهرگ تجارت جهانی بیخ کانال سوئز را تصاحب کند.
    16
    7
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    گیلکی تی قربان! مگه نشناوسی از Fake Flagge?! خودت بز، بعد اوشان یکی بزن! مگر نشنیدی از Fake Flagge!? خودت به خودت حمله کن، بگو ایران حمله کرد و منم پاسخشان را دادم!
    2
    10
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    False flag. منظورم بود
    2
    7
    دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    خیلی قشنگ واق واق میکنی اونا هم با عر عر جواب میدند. چه خیمه شب بازیه
    1
    10
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    البته برا ترکیه هم بد نشد.بیشترین سود رو تو این چند دهه این کشور برده.نگو دستش تو کاسه اس .(در جواب اونی که خیییلی باسوادِ)
    2
    13
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    این چه ساده هستش ! اخه با چی میخوان نابود کنن ؟؟ اینا هر چی هم داشته باشن با اون تکنولوژی افتابه لحیم کاری که دارن همون زمان پرتابش برمیگرده میخوره تو سر خودشون
    2
    15
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران
    70 ساله یک مشت آدم پارانویید تمام دنیا را گذاشتند سر کار. تمام فکر و ذکر مردم دنیا را کردند: یهودی همچین، یهودی همچون، یهودی ...، یهودی .... جمع کنید دیگه بابا این مسخره بازیو. نون بازوتونو بخورید.
    5
    5
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقتی از نوزادی مغز کسی را با بلاهت پر کنند که بالاخره روزی طفلی از ته چاه تنوره کشیده و برایش تخم طلا میگذارد و یهودیان دشمن اصلی این موجود خیالی هستند لاجرم چون دایره ی دیدش محدود و با شستشوی مغزی دنیای دیگری را نمی شناسد، این مخبطین جز این راه و دنیائی نمی شناسند و متاسفانه جز مرگ درمانی ندارند
    2
    2
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.