امام موسی صدر در مورد جزوه ولایت فقیه خمینی: این عصاره فکری یک مرد دیوانه است

امام موسی صدر از علی کنی ، از دستیاران اسدالله علم خواسته بود که جزوه ولایت فقیه خمینی را که به زبان عربی نوشته شده بود برای شاه ببرد و از او بخواهد که دویست هزار کپی از کتاب ولایت فقیه خمینی را چاپ و در دانشگاه ها توزیع کنند تا روشنفکران ایرانی بدانند که خمینی واقعی کیست و چه میخواهد.
+180
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    عقل خودتون را بکار بیندازیدتا هیچ احتیاجی به جفنگیات خمینی یا موسی و عیسی نداشته باشید
    162
    139
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    سیر به پیاز میگه: تو چقدر بد بویی!.
    59
    107
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    amirpalang - لندن، انگلستان

    آفرین به خودمون که هر چی عالم و آدم گفتن خمینی دیوانس ما گفتیم باشه ما هم دیوانه ایم
    15
    39
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    amirpalang - لندن، انگلستان

    به این میگن تقیه عزیز دل من. همه این آخوندا با هم همفکر و همراه هستن. برای رسیدن به قدرت ژست روشنفکری هم میگیرن.
    15
    41
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    گاهی از دهن یک دیوانه هم حرفی میتونه در بیاد که بسیار عاقلانه باشد. دوستان عزیز میدونم خیلی از شماها مثل من به هر چه اخوند و ریش و عمامه حساسیت دارید ولی گذشته از این حساسیت اصلا میتونید فکرش رو بکنید اگر شاه فقید این کار رو انجام میداد چه اثری میتونست داشته باشه؟حداقلش این میشد دکان اون به اصطلاح روشنفکرا ن مذهبی پلید تخته میشد چون با افکار این مردک اشنا میشدند ومانع امدن بخش زیادی ازگوسفندان در زمان عنقلاب اخوندی به خیابانها میشدند
    11
    22
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    اگر روشنفکر‌های ما فقط یک بار. فقط یک بار رساله آقا را می‌‌خواندند. توی شورت خمینی دنبال آزادی طبق کارگر نمی‌‌گشتند. یا ملت مظلوم فلسطین. امام کاملا در رساله خود.که مخلوطی از اندیشه یک پدوفیل و یک هیتلر بود .کاملا دقیق توضیح داد. چه نقشه شومی برای ایران دارد. روشنفکر ما، از اسطوره خود هم یاد نگرفتند. شاملو می‌‌گوید. بعد از ۵۷ ضمن تماسی با جان پول سارتر نویسنده و فیلسوف فرانسوی گله کردم. که شما انقلاب را به ما تبریک نگفتید. سارتر پاسخ داد. شما قیامی که رهبران آن روحانی‌ و حکومت مذهبی‌ می‌‌باشد. انقلاب می‌‌نامید؟ انقلاب به معنی دگرگونی است. شما به قهقرا برگشتید. این را سارتر در سال ۵۷ گفت. چپی‌های ما ۲ سال بعد حجت اسلام ول مسلمین خامنه آای را به خاطر سوابق شریف و شجاهانه و درخشان کاندید‌های خود برای پست رهیس جهمبور اعلام می‌‌کنند. هر چند که امروز می‌‌گویند. ما نبودیم.
    10
    30
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    بخش زیادی از خود اخوندها و از جمله خامنه ای این رساله خمینی را بدلیل واپس گرائی و سایر مزخرفاتی که در ان بود منکر تعلق ان به خمینی دانسته و میگفتند ساواک نوشته تا چهره خمینی را خراب کنند. بعدش دیدیم که این جناب و رژیم منفور مو بمو اجراش کردند .خود همین رژیم دستور قتل امام موسی صدر را بدلیل همین حرفهاش صادر کرد چون زنده بودنش برای این رژیم دردسر بزرگی بود
    7
    18
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    این دقیقا بزرگترین اشتباه شاه بود که خمینی رو پنهان کرد و تبعید کرد. اگه فقط چند بار اون احمق رو آورده بود جلو دوربین که زر بزنه همه از همون بیسوادی. و حرف زدنش آگاه میشدند که این مردک دیوانه کی هست و چی بارش هست. یا مثل همین مولا هایی که هر روز میگن فیل گفت یا علی ،شیر گفت یا حسین!!
    7
    26
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    اینهم امام موسی قبر... 😂😂که یک عمر رژیم دجال خمینی سنگشو به سینه زد . دیوانه چو دیوانه ببنید خوشش اید . مرگ و نفرین به دین مذهب
    10
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    خمینی هیچی نبود , حتی ارزش شدن به یک رهبر مذهبی و مرجع تقلید هم نداشت. خمینی را ملی مذهبیها بزرگش کردن تا جلوی دیگر احزاب را بگیرند که قدرت مملکت را در دست نگیرند. ملی مذهبیها بخصوص ابراهیم یزدی و مهندس بازرگان و قطب زاده همراه باچند نفر دیگر از ملی مذهبیها دور خمینی را گرفته بودن در اواخر پیروزی انقلاب ننگین 57 و انها بودن که به خمینی یاد میدادن چه بگوید و چکار کند و گرنه خمینی خری بود در تبعید ملی مذهبیها کردنش رهبر !
    7
    25
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن
    در ان زمان برای این مردم خمینی هم از سرشان زیاد بود .و حالا خامنه ای.وقتی مغز در سر کسی نباشد .چه انتظاری از او داری؟.
    2
    18
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    الان اینو کی واسه کی نقل کرده؟؟علی کنی واسه شاه؟؟شاه به کی؟؟که اخرش کی به مثلن مستندساز منوتو گفته باشه؟؟موسی صدر کجا وکی همچین چیزی گفته؟از خشتک روپرت مرداک یهودی وشبکه منوتو چیزی جز دروغ بیرون نمیاد لطفن از ترویج دروغهای شاخدار بصورت بین المللی خودداری کنین این وبسایت در همه جای دنیا بازدید میشه
    31
    6
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    این را ملت ۴۰ سال پیش میبایست میگفتند نه الان که ۴۰ نسل مملکت به باد فنا رفت.ملت همان ملتی بودند که روی پشت بام دنبالک عکس خمینی تو ماه میگشتند!خمینی دیوانه نبود، ملت ایران را خل و دیوانه حساب کرده بود،اخه ملتی که از شکم زن و بچه خودش بزنه که بره کربلا سقطپرستی هم پولش هم ناموسش را بگذاره وو برگرده و افتخار کنه بهش میگن کربلایی، انهم بعد از ۴۰ سال دروغ ،تذویر و قتل و غارتی که از این باند سقط پرست دیدند!
    5
    18
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اصلا خمینی یه الاغ. ملت چی بودن که پای حرفای این الاغ میشستن. هنوزم یه الاغ راحت میتونی این ملت رو بازی بده.
    4
    23
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    خمینى در کتاب دیگرش ( کشف الاسرار) که حتى قبل از سال ١٣٤٢ ( زندانى شدنش) منتشر کرده بود به وضوح منویات ضد ملى و دیگر اینکه براى رسیدن به هدف باید دست به هر عملى زد و حکم خلاف واقع داد ( تقیه). متاسفانه رژیم پهلوى در خواب غفلت به جاى اینکه سر این افعى را بکوبد او رها نمود. پیروان خمینى در پى همین منویات پلیدش سینما رکس آبادان و بانکهاى تهران و سایر شهر ها را غارت و به آتش کشیدند و مسبب آن را رژیم پهلوى اعلام کردند.
    3
    12
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - اورلاندو، ایالات متحده امریکا
    کاملادروغه مثل سسایر مستندها من و تو . امام موسی صدر طرفدار خمینی بود و این انور سادات بود که گفته بود خمینی دیوانه است برای کسانی که می خواهند مطالعه کنند طبیق ویکی پدیا : در پی دستگیری روح‌الله خمینی و در اوایل تابستان ۱۳۴۲، صدر راهی اروپا و شمال آفریقا شد تا از طریق واتیکان و الازهر، شاه را برای آزادسازی ایشان تحت فشار قرار دهد. با آزاد شدن خمینی در پایان این سفر، ابوالقاسم خویی تصریح نمود که این آزادی بیش از هر چیز مرهون سفر صدر بوده‌است. در پی تبعید خمینی به ترکیه در پاییز سال ۱۳۴۳، صدر اقدامات مشابهی را انجام داد، تا ضمن تأمین امنیت خمینی، ترتیبات انتقال او به عتبات عالیات را فراهم سازد. در نیمه دوم دهه چهل و پس از آماده شدن اولین کادرهای نظامی مقاومت لبنان، ده‌ها تن از جوانان مبارز ایرانی به لبنان آمدند و زیر نظر آنان فنون نظامی را فرا گرفتند.
    9
    6
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    خیلی از این کامنت گذاران عزیز اصلا نمیدانند که امام موسی صدر که بود و در افتادنش با خمینی چه عاقبتی برایش داشت، فقط روی لباسش قضاوتش میکنند و هر آنچه که به زبانشان می آید میگویند!! واقعا جای تعجب ندارد که چرا این مردم گاهی عکس خمینی را در ماه میبینند وگاه دیگر تر و خشک را با هم میسوزانند!
    4
    11
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - اورلاندو، ایالات متحده امریکا
    در زمستان ۱۳۵۰ و بر اساس تقاضای مراجع وقت، موسی صدر درباره برخی زندانیان سیاسی با شاه گفتگو نمود، که بعضی از آنان از جمله هاشمی رفسنجانی، اندکی بعد از زندان آزاد شدند. با به قدرت رسیدن حافظ اسد در سال ۱۳۵۰ و آغاز همکاری‌های تنگاتنگ وی با صدر، سوریه به امن‌ترین کشور خاورمیانه برای مبارزین ایرانی بدل شد. صدر در تابستان ۱۳۵۶ با اقامه نماز، تدفین و برپایی مراسم چهلمین روز درگذشت علی شریعتی در بیروت، از سست شدن پیوند جوانان تحصیلکرده با روحانیت، جلوگیری به عمل آورد. به دنبال درگذشت مصطفی خمینی در پاییز سال ۱۳۵۶، وی پسر عموی خود سید محمد باقر صدر را بر آن داشت تا بیش از پیش به حمایت از خمینی برخیزد. صدر در بهار سال ۱۳۵۷ لوسین ژرژ نماینده روزنامه لوموند در بیروت را به نجف فرستاد تا با انجام اولین مصاحبه بین‌المللی با سید روح‌الله خمینی،[۵] افکار عمومی جهانیان را با انقلاب اسلامی ایران آشنا سازد.[۶]
    6
    4
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - اورلاندو، ایالات متحده امریکا
    صدر در دیدارهای مکرر سال ۱۳۵۷ خود با رهبران سوریه، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای جهان عرب، اهمیت انقلاب اسلامی ایران، پیروزی قریب‌الوقوع آن، و ضرورت همپیمانی آنان با این انقلاب را به آن‌ها گوشزد نمود. وی در شهریور ۱۳۵۷ و یک هفته پیش از ربودن شدنش، با انتشار مقاله «ندای پیامبران» در روزنامه لوموند، خمینی را به عنوان تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد.
    6
    6
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    مثل اینکه ارتش سایبری فقط از من خوشش میاد. ۸۵ تا مثبت و ۱۳۱ منفی در حالیکه بقیه جمعا ۲۰-۳۰ تا بازدید کننده داشتند!
    14
    15
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    عقل خودتونو بکار بیندازید تا احتیاجی له جفنگیات خمینی و موسی و عیسی نداشته باشید.
    16
    19
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    بنظر من همشون سر و ته یه کرباسن و آخوند خوب اونیه که نفس نمیکشه!
    3
    14
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. این درسته که این حرف رو انور سادات زده بود ولی موسی صدر با شاه و دربارش روابط داشت آیت الله منتظری در کتاب خاطراتش نوشته که از موسی صدر پرسیده که چرا از شاه پول و کمک مالی میگیره ؟ او در جواب میگه او پادشاه تنها کشور شیعه در جهان است، اصل موضوع خود شاه و خمینی نبود بلکه نفوذ و تبلیغات گسترده مارکسیستها بود که طرفداران زیادی پیدا کرده بودند به همین دلیل در زمان شاه تعداد مساجدی که ساخته شد بیشتر از کتابخانه ها بود تا مردم به سمت مارکسیستها کشیده نشوند و کمک شاه تسامح او بود که اینها رو موفق کرد.
    3
    2
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. دین و مذهب باعث می‌شه مغز یخ بزنه، از مغز یخ زده شما چه انتظاری دارید؟ من یه موقع خودم هم گرفتارش بودم ، که میگم.
    1
    9
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::دانای نادان - زووله، هلند::]. اسمت را خیلی خوب انتخاب کردی
    8
    5
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::دانای نادان - زووله، هلند::]. ببخشید معذرت میخواهم اشتباه متوجه شدم 😞
    0
    2
    شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    امام موسی خودش یک عقب مانده بود و همواره با تیوری بانکداری اسلامی شعار میداد عقل این جماعت در حد قورباغه است جهان بدون مذهب جایی بسیار زیبایی است که همواره باید در رویا به دنبالش گشت
    0
    6
    شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    کتاب که جعلی بوده :/ من و تو هم گیر آورده ملت رو . بعضی از کاربرا هم جای تایید و تکذیب حداقل یکم وقت بذارین تاریخ بخونید . زشته که انقدر ادعای روشن فکری دارید بعد زورتون می یاد 7-8 تا کتاب درباره کشور خودتون بخونید .
    0
    3
    یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. ارتش سایبری میدونه کسی که آدم زنده را "فقید" میخونه و در همه پست ها و گزارشات اظهار فضل میکنه ولی مفهوم کامنت ها را هم تشخیص نمیده از چه ویژه گی برخورداره.
    2
    0
    یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. تو لیاقت گرفتن جواب را نداری متاسفانه. آخر وعاقبتت هم مشخص نیست نه اینوری هستی نه اونوری. فقط مخالفی
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.