علیرغم توصیه های حکومت ایران ,مردم در حال خروج سپرده های خود از بانکها هستند

رادیو پیام اسرائیل: منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در تهران میگویند که کارمندان ادارات دولتی با ابراز ناامیدی از آینده رژیم و وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی کشور و یک رشته عوامل دیگر، در هر فرصت ممکن از حاضر شدن بر سر کار طفره می روند و بسیاری از واحدهای اداری در کشور عملا فلج شده است.
 
شماری از مقاطعه کاران، به ویژه در امور جاده سازی، می گویند که عملیات راهسازی تقریبا به کلی متوقف گردیده است. علت این امر از یک سو کمبود بودجه دولت است و از سوی دیگر، بسیاری از مقاطعه کاران مبالغ کلانی از دولت بابت کارهای انجام شده طلب دارند که پس از گذشت ماه ها، هنوز پرداخت نشده است. در چنین وضعی، مقاطعه کاران و ارائه دهندگان خدمات مختلف به تشکیلات دولتی، می کوشند تعهدی به دوش نگیرند.
 
در ادامه گزارش آمده است که بسیاری از مردم می کوشند سپرده های بانکی خود را بیرون آورده و پول را در خانه حفظ کنند. علت این امر آن است که مردم بیم دارند بحران اقتصادی و بی پولی دولت تا آن درجه وخیم شود که بانک ها نتوانند پولی در اختیار صاحبان سپرده ها قرار دهند و یا به دستور دولت، همه سپرده ها و یا بخش اعظم آن مسدود شود.
 
چنین وضعی در سال های گذشته در آرژانتین و چند کشور دیگر که با تورم مالی شدید روبرو بوده اند پیش آمده است.
 
بی پولی حکومت ایران، حزب الله لبنان را نیز با مشکل وخیم مالی و اقتصادی روبرو ساخته
 
اسکای نیوز عربی خبر داد که بحران اقتصادی در حکومت اسلامی ایران، روی حزب الله لبنان نیز به شدت تاثیر گذاشته و این سازمان نیز با کم پولی روبرو شده است.
 
شبکه عربی تلویزیون اسکای نیوز که مرکز آن در لندن است، در گزارشی خبر داد که حزب الله در ماه های اخیر توانسته است فقط شصت درصد از حقوق سربازان و کارمندان خود را بپردازد.
 
با آن که حزب الله دارای منابع درآمد کلانی در خارج از لبنان است، حسن نصرالله گفته بود که همه هزینه های این سازمان و حتی نان و آب آن را هم رژیم ایران تامین می کند.
 
یکی از هدف های عمده ترامپ، با برقراری تحریم های مالی جدید علیه رژیم ایران آن بود که ریشه های مالی آن حکومت بخشکد و ناچار شود از ادامه حمایت از ترور اسلامی و همچنین دخالت نظامی در کشورهای دیگر دست بردارد.
 
در گزارش های پیشین آمده بود که حزب الله دست کم ده هزار نفر رزمنده حقوق بگیر دارد و پنج هزار نفر دیگر به ارائه خدمات مختلف مشغولند و از آن سازمان حقوق ماهیانه می گیرند. علاوه بر این، حزب الله به یک رشته فعالیت های رفاهی، برای جذب شیعیان لبنان دست می زند، که اکنون برای تامین هزینه آن با مشکل جدی روبرو شده است.
 
اسکای نیوز در گزارش خود گفت که بحران پولی حزب الله، بر ارائه خدمات به شیعیان، در همه زمینه ها و از جمله بهداشت و آموزش، اسیب جدی وارد آورده است.
 
در این گزارش همچنین آمده است که شماری از کارمندان و نظامیان حزب الله گفته اند که آن سازمان از میزان حقوق ماهیانه آن کاسته و در پرداخت باقیمانده نیز با مشکل روبرو می باشد.
 
گفته می شود که رژیم ایران هر سال حدود چهارصد تا پانصد میلیون دلار بودجه در اختیار حزب الله می گذاشت. ولی اکنون چندین ماه است که انتقال پول کاهش یافته و حزب الله شماری از از نظامیان خود را از سوریه باز گردانیده است.
منبع: رادیو پیام اسرائیل
+130
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    تنها راه به زانو درآوردن رژیم
    6
    72
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    باشه مهندس - مادرید، اسپانیا

    یواش یواش بوی الحرام حکومت میاد
    3
    48
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    سقوط نزدیگ است یهویی صبح از خواب بیدار میشی میبنی همه شان رفتن مسکو،ونزوئلا هم که از دست شان رفت
    1
    21
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    دلخوش نباشید که زندگى مادى شما را تامین میکنیم!!زندگى معنوى شما...جمله معروف خمینى تو بهشت زهرا رو حالا باید اینجورى تصور کرد دلخوش نباشید که زندگى مادى شما را به گوه میکشیم! !زندگى معنوى شما را هم بهش میرینیم!! اینطور بیشتر به واقعیت امروز همخونى داره!!
    1
    8
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    ارزش خبرهای این بنگاه خبر پراکنی برای همگان حتی خود آمریکایی ها روشن است. اینکه سایت شما این خبر را درج میکند بدون آنکه اشاره ایی به کمبود، اسناد در آن کرده باشد، خود جای بحث است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم به همین روش روزنامه نگاری مشهور است. یعنی تقلب در خبر رسانی
    0
    3
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.