جیمز متیس از وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه گفته است، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا تا دو ماه دیگر بازنشسته می‌شود. همزمان متن استعفای جیمز متیس خطاب به دونالد ترامپ منتشر شده است.
 
جیمز متیس یک روز پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه استعفای خود را اعلام کرده است.
 
جیمز متیس در این نامه تصریح کرده است از آنجا که حق رئیس جمهوری است که وزیر دفاعی داشته باشد با دیدگاه‌هایی نزدیک به خود، تصمیم گرفته است که از سمت وزارت دفاع کناره گیری کند.
 
آقای متیس در استعفای خود اشاره‌ای به تصمیم دونالد ترامپ در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نکرده است.
 
دونالد ترامپ در توییتر خود با اشاره به «بازنشستگی» ژنرال متیس تا پایان فوریه، گفته است، در دوران وزارت دفاع او پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین تصریح کرده است که به زودی وزیر جدید دفاع را معرفی خواهد کرد. چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا، در واکنس به استعفای وزیر دفاع گفته است ، ژنرال متیس به دلیل اختلاف نظر بر سر سوریه و دیوار مرزی از سمت خود استعفا کرد.
 
آمریکا تصمیم به خروج از سوریه را در شرایطی اعلام کرده که وضعیت در شمال سوریه بسیار متشنج است. رئیس‌جمهوری ترکیه در روزهای اخیر بارها هشدار داده که ارتش آن کشور به زودی عملیاتی را علیه کردهای سوریه آغاز خواهد کرد. آنکارا کردهای سوریه را متحد پ‌کاکا (حزب کارگران کردستان ترکیه) و یک گروه تروریستی می‌داند.
 
دونالد ترامپ اوایل وقت پنجشنبه در پیام‌هایی در شبکه توئیتر از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که این تمصمیم نباید «تعجب‌آور» باشد.
 
رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: «دولت‌های روسیه ، ایران و سوریه از خروج نظامیان آمریکایی خوشحال نیستند چون اکنون باید با داعش و سایر دشمنان خود بدون کمک ما بجنگند».
 
دولت روسیه همواره ادعا کرده که حضور نظامی آمریکا در سوریه نامشروع است چون نه سازمان ملل متحد و نه حکومت سوریه آن را تایید نکرده است.
 
همزمان بنیامین نتانیاهو نیز با ورود به این موضوع گفت اسرائیل فعالیت‌های خود در سوریه را «تشدید» خواهد کرد تا ایران نتواند از خلاء ایجاد شده در نتیجه خروج نظامیان آمریکایی بهره‌برداری کند.
+15
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا

    Trump هیچ چیز برایه امریکا نخواهد گذشت این کودن مهم‌ترین ‌ وزیران ، امور خارجه . و دفاع رو از دست داد ، General Kelly مرد بسیار با وقار و ژنرال ارتش با سالها تجربه . استفعا داده. کاخ سفید در دست trump نیست بلکه در دست داماد و دختر کودن از خودش میگرده 🤷‍♂️🤷‍♂️
    6
    27
    جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.