اردوغان: یکی از قاتلان خاشقجی گفت 'بلدم چطور ببرم'

رجب طیب اردوغان از عربستان به دلیل تغییر مکرر روایت خود از ماجرای کشته شدن آقای خاشقجی انتقاد کرده است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که در نوار صوتی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که در اختیار آمریکا و اروپایی‌ها قرار گرفته، یکی از قاتلان این روزنامه‌نگار می‌گوید: "من بلدم چطور ببرم."
 
آقای اردوغان روز جمعه ۱۴ دسامبر در یک سخنرانی عمومی در استانبول گفت "آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا... ما برای همه فرستادیم که گوش کنند. این مرد به وضوح می‌گوید 'من بلدم چطور ببرم '. این مرد یک سرباز است. همه اینها در نوار ضبط شده وجود دارد."
 
رئیس جمهور ترکیه اطلاعات بیشتری درباره این نوار نداده اما از عربستان سعودی به دلیل تغییر مکرر روایت خود از ماجرای کشته شدن آقای خاشقجی انتقاد کرده است.
 
پیشتر شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود که در نوار صوتی مورد اشاره آقای اردوغان که در اختیار کشورهای غربی قرار گرفته، صدای جمال خاشقجی شنیده می‌شود که می‌گوید "نمی‌توانم نفس بکشم."
هنوز بقایای جسد جمال خاشقجی پیدا نشده است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، در تاریخ دوم اکتبر به قتل رسید.
 
به گفته دادستان کل استانبول، قاتلان آقای خاشقجی او را خفه و جسدش را تکه تکه کرده‌اند. هنوز بقایای جسد او پیدا نشده است.
 
این قتل خشم و واکنش کشورهای مختلف و انتقاد شدید از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به دنبال داشت.
 
کنگره آمریکا روز پنج شنبه ۱۳ دسامبر در اقدامی کم‌سابقه از دونالد ترامپ رئیس جمهور به دلیل حمایت از محمد بن سلمان انتقاد کرد و ولیعهد عربستان را مقصر قتل آقای خاشقجی دانست.
 
عربستان می‌گوید که ولیعهد هیچ اطلاع قبلی از قتل جمال خاشقجی نداشته و این اقدام را به "عناصر خودسر" نسبت داده است.
 
بعد از ارائه چندین روایت مختلف از چگونگی قتل آقای خاشقجی، عربستان در نهایت گفت که قتل در پی آن رخ داده که مذاکره با او برای بازگشت به عربستان بی‌نتیجه مانده است.
+25
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    مرتیکه مسخره کرده خودشو. خسته شدیم از بس چرت و پرت بافتند سر این آدم. معلوم نیست این خودش دادگاه هستش قاضی هستش چرا انقدر خر تو خره ترکیه که یکی رو میکشند بعد اینا هر روز دارن درباره اش می بافند. مرتیکه نمیخواد منبر بری یک حرکت دیپلماتیک درست انجام بده ببینیم جراتش رو داری؟ سفیر عربستان رو به جرم شرکت در قتل دستگیر کنید ولی این آدم دلال دنبال تیغ زدن عربهاست وتلاش میکنه عربستان رو واردار کنه سرکیسه رو شل کنه. اردوغان عاشق پوله و قطر رو 15 میلیارد دلار تیغ زد بخاطر تهدیدهای عربستان .ایران رو هم زمان احمقی نژاد خیلی تیغ زد. الانم برنامه اش همینه که عربستان بیاد مذاکره و رقمی قلمبه ای بده به اینا تا ساکت بشن. بدبخت اون روزنامه نگار که شده طعمه سر قلاب این دلال
    98
    110
    جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    مثل برادران داعشیت که میگفتند بلöدیم سر زن و بچه ها را تو سوریه ببریم یا خلبانهای هواپیما های ترکیه که میگفتند خوب بلدیم بیمارستان و مدرسه را بمبواران کنیمن. مردل بفیوس جمع کن با این راسوعا و عاشورایی که برای این مردک تروریست اخوان المسلمی راه انداختی. انگار طرف فرشته بود نه یک تروریست پست مثل خودت.انقدر عر عر کن تا عر عر دونت پاره بشه نه کسدی گوش میکنه و نه کسی تو را ادم حساب میکنه.فکر کردی میتونی با این چرندیاتت چند قروش ازعربستان گدایی کنی ولی دیدی هیچکس ادم حسابت نمیکننه
    82
    267
    جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    تمام این شلوغ کاری اردوغان که خودش یکی از جنایتکاران اصلی در خاورمیانه هست به این علت هست تا با ترامپ که او را کنار رینگ انداخته و چندین بار بورش کرده و در جریان رضا ضراب و موارد دیگری مفتضح شد را تحت الشعاع قرار داده و احیانا عربستان را سرکیسه کند
    78
    125
    جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    عناصر خود سر؟ اونا هم بسیجى دارن؟ عناصر خود سر با جت خصوصى از جده اومدن ترکیه، تو سفارت عربستان این یارو رو کشتن و بعد هم خیلى شیک و مجلسى، سوار جت شدن برگشتن جده.
    132
    38
    شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این یک عملیات کاملا حساب شده و با مهارت و با قصد قبلی از طرف اردوغان که فاشیست اسلامی هست و عربستان اجرا شده است. این نوعی حرکت قساوت امیز همانند جریان سلمان رشدی هست. در جریان سلمان رشدی خمینی و انگلستان امید داشتند جلوی تبلیغات ضد اسلامی را بگیرند و سانسور نامرئی توام با ترس ایجاد کنند چون بقای اسلام صد در صد در جهت منافع انگلستان هست و بدون اسلام مملکت انگلستان هیچ شده و بلاهت اسلامی چراغ راه بقای انگلستان بعنوان ابر قدرت هست . البته با عملیات سپتامبر 11 ان گاردگیری فرو ریخت . حالا عربستان و اردوغان همین کار را با مهارت بیشتر در دنیای اسلام اهل سنت کرده اند تا مخالفان جدی اسلام تکلیف خودشان را بدانند و خود سانسوری کنند که با اینترنت این کار هم مثل جریان سلمان رشدی کور خواهد شد
    1
    22
    شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    چرا اردوخر با انگشتهاش میخواد به دیگران بفهمونه که دگردیسی پیدا کرده و حالا دیگه گاو است و نه خر ولی گوشهای درازش و چرندیاتی که بلغور میکنه چیز دیگری میگه. راستی این جریان منفی و مثبت دادن چه صیغای است اینجا گر چند به من کیلویی مثبت دادن ولی من برای این منفی و مثبت برخلاف بعضیها که کمبود دارند یا فکر میکنند اگر مثبتهاشونو زیاد کنند دست اخر جایزه نوبل میگیرند اینبجا گه گداری کومنت نمیدم ،وهیچ احتیاجی به مثبت بیدلیل ندارم اگر کسی فکر میکنه نظر من درسته و تایید میکنه چیز دیگری است ولی صرفا برای اینکه روی اعصاب دیگران بره کارش درست نیست
    1
    102
    شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. این تخمه مغول برای پول حاضره ننه خودش و بفروشه، ما تو اسیا کثیفتر،دروغگوتر ومتقلبتر و دله دزدتر از این مغلهای خرزاده نداشته و نداریم.هر جای بوی پول به پوزشون بخوره در کمینند یک جوری چند قروشی برای خودشون جور کنند حالا اگر قرار باشه نننه جوینشون بکینی بپوشه و مثل مایکل جهسون برقصه یا مثل این اخوند بیعمامه خودشو خلیفه مسلمین باور کنه.
    0
    54
    یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    [::ordak - بن، آلمان::]. [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. [::ordak - بن، آلمان::]. چکار میشه کرد رف از بیخ خره. یک پس انداخته مغول که تا دیروز به گاری میبستنش حالا ادعای ادم بودن میکنه چون میگه تمام زندیگیش در خدمت ادمها بوده.با این قر دادند و ناز مغولی رفگتن یک روزی برای عربها و یک روز برای اخوندها و یک بروز برای ترامپ میخواد به همه بگه خر که حتما نباید شاخ داشته باشه!
    0
    27
    یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.