بنیامین نتانیاهو: اگر بقای اسرائیل به خطر بیفتد به ایران حمله می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد، این کشور در صورتی که بقای خود را در خطر ببیند از هیچ اقدامی، از جمله اقدام نظامی در درون مرزهای ایران فروگذار نخواهد کرد.

 
بنیامین نتانیاهو چهارشنبه ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) در نشست با رسانه‌های خارجی در اورشلیم (بیت‌المقدس) گفت، در صورتی که بقای اسرائیل به خطر بیفتد، این کشور خود را آماده حمله در درون مرزهای ایران خواهد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو در پاسخ به این پرسش که خطر قرمز این کشور برای حمله به ایران چیست گفت: «خط قرمز ما بقای ماست.»
 
نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرد: «ما هر چه که برای حفاظت از کشور اسرائیل لازم باشد را علیه رژیم ایران که آشکارا خواستار نابودی این کشور است انجام خواهیم داد.»
 
نتانیاهو که ایران را خطرناک‌ترین تهدید برای اسرائیل می‌داند ادامه داد: «من انجام هیچ اقدام مورد نیازی برای دفاع از خودمان را رد نمی‌کنم.»
 
او گفت، اسرائیل تنها کشوری است که به واسطه حملات هوایی در کشور همسایه خود سوریه "مستقیما با نیروهای ایران" درگیر است؛ کشوری که نیروهای تحت امر بشار اسد، رئیس‌جمهور آن از حمایت ایران برخوردارند.
 
نتانیاهو گفت، "رفتار تهاجمی ایران در منطقه" که در تقابل با مبارزه اسرائیل علیه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا قرار دارد باعث شده، کشورهای عربی که زمانی با اسرائیل دشمن بودند به این کشور نزدیک‌تر شوند.
"در صورت بی‌ثباتی عربستان جهان بی‌ثبات خواهد شد"
نتانیاهو در حالی که در مورد روابط جدید میان اسرائیل و جهان عرب سخن می‌گفت خاطرنشان ساخت، کشورهای عربی دقیقا می‌فهمند که "اسرائیل دشمن نیست، بلکه شریکی غیر قابل چشم‌پوشی" علیه افراطیون است.
  نتانیاهو و پادشاه عمان - نخست وزیر اسرائیل کشورش را یک شریک ضروری برای کشورهای منطقه توصیف کرده است اسرائیل که تنها با دو کشور عربی مصر و اردن ارتباطات دیپلماتیک دارد اخیرا به توسعه این روابط در منطقه تمایل پیدا کرده است. بخصوص روابط نزدیک‌تر با عربستان سعودی از قدرت‌های اصلی منظقه و رقیب ایران برای اسرائیل پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.
 
نتانیاهو با اشاره به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان در سفارت این کشور در استانبول گفت، به این قتل که موجب خشم جهانیان شده باید "پاسخ دیپلماتیک متعادلی" داد.
 
او این قتل را "وحشتناک" خواند و گفت، هر کشوری، به‌ویژه اگر روابط رسمی با عربستان دارد باید خود تصمیم بگیرد چگونه به این قتل واکنش نشان دهد.
 
نتانیاهو یادآور شد که با این حال با توجه به "نقش عربستان در خاور میانه" این واکنش باید متعادل باشد، چرا که در صورت "بی‌ثباتی عربستان جهان بی‌ثبات خواهد شد."
+54
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    hosseinf - رشت، ایران
    تهدید عقاب توسط پشه ؟!
    86
    84
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    hosseinf - رشت، ایران
    تهدید عقاب توسط پشه ؟!
    86
    76
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    اصلا مگه دیگه از ایران چیزی هم مونده که بخوای نابودش کنی،یک مشت کرکس و شغال و لاشخور افتاده ان به جونش و نا بودش کردن،بیا این ویرانه اش هم مال تو،حداقل بهتر از مرگ تدریجی یک فرهنگ و ملته،هر که آید خوش اید
    79
    70
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::hosseinf - رشت، ایران::]. جم کن عمو.فعلا که این (پشه) پدر صاحب بچه عقاب پوشالی شما را در اورده. نمونه اش در سوریه . این همه اسرائیل مواضع ایران را بمباران کرد و صدها بسیجی و سپاهی را به درک فرستاد. در جواب حکومت ملایان چه کردند؟ هیچی، فقط دهن گشادشان را باز کردند و زر مفت زدن
    56
    48
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    مردم هوشیار باشید خامنه ای و دزدان دولت ایران میخواهن جنگ بپاه کنن تا فرار کنن . اخرین خبر از داخل خودشان
    58
    47
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. چقدر مردم خارجی شدند! دیگه کشور می‌بخشند!! «هرکه آید خوش آید» مهمون دعوت می‌کنند خونه مردم!! بابا اونور دنیا نشینا!!! خودتون هم تشریف میاورید یا فقط از ما بذل و بخشش می‌کنید؟!! خوب شد با شما نرفتیم جنگ. نرسیده خودمون را می‌بستید به رگبار و می‌گفتید من حوصله ندارم صبر کنم دشمن بیاد شما را که کشتم خودمم الفرار!!! تعجبی نداره وضع کشورمون اینه. باید یک نفر را بیاریم خود غضنفرامون را بگیره. :/
    45
    34
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::naderali63 - گوتمبر، سوئد::]. می‌گم شما تا داخل خودشان هستی مثل اون دفعه‌ها یک نگاه بنداز ببین زلزله نمی‌خواد بیاد ما باز هم شهرها را خالی کنیم فرار کنیم؟ ;)
    35
    29
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. جواب ندیدااا، من خودم از ترس جواب خودمو کشتم. به جان خودم!
    20
    6
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    hosseinf - رشت، ایران
    حاج حمید الله - وین، اتریش. این خبرهای جعلی در مورد حملات متعدد اسرائیل به مواضع سپاه رو، دیده بان حقوق بشر سوریه که از معارضان سوریه هستند منتشر میکنند.
    25
    15
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    اسرائیل غلط میکنه با پدرش که به ایران حمله کنه، مگه ایران یکی از همین کشورهای چلغوز عربی بی غیرته، که این دزد و چپاولگر ، دوست عربستان و آمریکا، تو خاک ما به ما حمله کنه. مسائل مربوط به ایران توی خود ایران و توسط خود ایرانی‌ها حل خواهد شد. آن دسته از اجنبی پرستان، که اینطور و اونور دنیا نشستهاند وبه هر بوزینه‌هایی ژتون می‌دهند، لطفاً از .... خودشان مایه کنند .
    15
    20
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    لحن گفتگوی بتنیاهو یک تهدید اتمی هست که اگر قرار هست اسرائیل را به زیر آب ببرید همراه آن خودتان دچار خساراتی به مراتب عظیم تر خواهید شد. اما مشکل اخوند و اباطیل اطرافش ظهور امام زمان و زندگی بعد از مرگ هست. در باور این ها خدا ابلهی هست که کسی را میکشد و دوباره زنده کرده و برای جسد متعفن و سوسک و رتیل زده اش مجالس سور و عروسی گرفته و تختخواب 72 حوری باکره را برایشان می اندازد. این ابلهان به این اراجیف و ظهور امام زمان ایمان راسخ دارند و فکر میکنند که با یهودی کشی زودتر به آرزوی احمقانه ی خودشان میرسند و حالا را با باورهای منسوخ 1400 سال قبل اشتباه گرفته اند
    13
    21
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::hosseinf - رشت، ایران::]. پشه به این گردن کلفتی تا کنون ندیده؟ هفته یکبار می‌‌یاد ،چنان بر سر عقاب می‌‌زند. که عقاب گر شده، نه پر داره نه بال. هی‌ فقط فحش خواهر و مادر می‌‌دهد. این عقاب گر.هی‌ داد می‌‌زند. می‌‌خورمت پشه. پشه می‌‌گوید. شما ۴۰ سال که دارید می‌‌خورید. خودت خبر نداری. حالا هی‌ گردان بسیجی‌ را بسیج کن منفی‌ دهند. فایده نداره. منفی‌ دادن از عقاب گر شما عقاب نمی‌‌کند.
    14
    18
    ‌پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    hunter تهران ایران دوست گرامی باور کن ما بیرون از ایران میبنیم اینها چه ثروت اوردن در سوید چون زبان و قانون اینجا را بلد نیستن از ما که قدیمی هستیم کمک میخواهن. .من گفته های خودشان را گفتم . باز هم از شما تشگر دارم
    0
    3
    جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    hosseinf - رشت، ایران
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان. منبع خبر حمله هر از چندگاهی اسرائیل به منافع سپاه در سوریه، جعلی است و توسط دیده بان سوریه که از معارضان هستند منتشر میشود. دقت کنید خبرگزاری های بزرگ این اخبار رو منعکس نمی کنند.
    4
    1
    جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.