نتانیاهو: عمان آسمان خود را روی پرواز هواپیماهای اسرائیلی باز می‌کند

 بنیامین نتانیاهو (چپ) در دیدار ماه اکتبر خود با سلطان قابوس در مسقط، پایتخت عمان. رادیو فردا ، فرنوش رام ( اسرائیل)
نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید سلطان قابوس در دیدار با او موافقت کرد که هواپیماهای شرکت هوایی اسرائیلی ال‌عال بتوانند در پروازهای خود از منطقه از حریم هوایی عمان استفاده کنند.
 
به گزارش روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبز»، بنیامین نتانیاهو که وزیر خارجه نیز هست، روز دوشنبه ۱۹ آذر در نشست سالانه سفیران اسرائیل، با اعلام این خبر گفت، پروازهای ال‌عال از آسمان عمان «بزودی آغاز می‌شود».
 
وی دو ماه پیش در دیداری غیرمنتظره همراه با یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی (موساد) و شمار دیگری از مقامات اسرائیل دو روز مهمان سلطان قابوس در مسقط بود. این درحالی است که تا پیش از این سفر ظاهرا هیچ‌یک از کشورهای خلیج فارس با اسرائیل مناسبات سیاسی نداشتند.
 
آقای نتانیاهو با گذشت چند هفته از سفر تاریخی‌اش به مسقط، در جمع سفیران کشورش توضیح داد، به محض اینکه درخواست عبور هواپیماهای ال‌عال از آسمان عمان را مطرح کرد، سلطان قابوس درجا آن را پذیرفت.
 
هنوز معلوم نیست که ال‌عال در مسیر کدامیک از پروازهای مسافربری‌اش از آسمان عمان استفاده کند.
 
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، مدیریت ال‌عال از خبر اعلام شده از سوی نتانیاهو استقبال کرد ولی گفت برنامه‌هایی در این راستا هنوز تهیه نشده است.
 
مدیریت ال‌عال در همین حال گفت که پرواز هواپیماهایش به مقاصدی مانند هند و کشورهای خاور دور اگر از حریم هوایی عربستان انجام شود، برای این شرکت صرفه مالی خواهد داشت.
ال‌عال که از آغاز تاسیس اسرائیل شرکت ملی مسافربری این کشور محسوب می‌شد، مدت‌هاست که خصوصی‌سازی شده و در مالکیت برادران بوروویتز است. عربستان هنوز به ال‌عال اجازه پرواز بر فراز خاک خود را نداده اما از مدتی پیش به شرکت ایرایندیا‌ امکان داده است در پروازهای خود به سوی تل آویو و برگشت تا بمبئی، از حریم سعودی استفاده کند.
 
ال‌عال می‌گوید تا زمانی که از امتیاز مساوی در ورود هواپیماهایش به آسمان سعودی در این مسیرهای پروازی برخوردار نشود، نمی‌تواند با شرکت‌هایی مانند ایرایندیا رقابت کند.
 
ال‌عال که از آغاز تاسیس اسرائیل شرکت ملی مسافربری این کشور محسوب می‌شد، مدت‌هاست که خصوصی‌سازی شده و در مالکیت برادران بوروویتز است اما هنوز یکی از مهم‌ترین نمادهایی است که اسرائیل با آن در جهان شناخته می‌شود.
 
احتمال دارد که دادن اجازه به ال‌عال برای استفاده از حریم هوایی یک کشور مانند عمان، سرآغاز ورود هواپیماهای سایر شرکت‌های اسرائیلی به آسمان کشورهای مورد توافق باشد.
 
نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی روز دوشنبه خود همچنین گفت که بزودی هواپیماهای اسرائیلی در برخی مسیرها، از جمله به آمریکای لاتین، از حریم هوایی چاد و مصر استفاده می‌کنند، تا زمان این پروازها کوتاه شود.
 
رئیس‌جمهوری چاد که کشورش ظاهرا ۴۵ سال است با اسرائیل رابطه ندارد، در روزهای گذشته مهمان اسرائیل بود.
 
به گفته آقای نتانیاهو، سیاست خارجی دولت او تحولات بزرگی را رقم زده که نشانه‌های دیگری از آن بزودی پدیدار می‌شود و همگان خواهند دید که «دنیا تغییر کرده است».
 
رسانه‌های اسرائیل احتمال داده‌اند که آقای نتانیاهو بزودی به بحرین سفر کند، و در روزهای گذشته نیز نوشتند که او در تلاش برای عادی‌سازی مناسبات با عربستان تا پیش از انتخابات پارلمانی پیش روی اسرائیل است و رئیس موساد را مامور تحقق این هدف کرده است.
+24
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    اختلاف مسلمون ها و یهودى ها از روزى شروع شد که محمد، مسجد الاقصی رو روى خرابه هاى کنیسه معروف یهودى ها تو أورشلیم بِنَا کرد. با این کارش، یه جنگ أبدى رو بین مسلمون ها و یهودى ها راه انداخت که هر روز افراد بیگناه قربانى اینکار میشن. البته فاکتور حماقت رو هم باید به این قضیه اضافه کنیم، چون دو مذهبى که نود درصد قوانین و کتاب مقدسشون کپى بردارى از همدیگه است، دلیلى برا کشتن همدیگه ندارن، ولى محمد این بهانه رو بدست عرب ها و اسرائیلى ها داد. اینکه میگم نود درصد، اون ده درصد دیگه هم آیه هایى هست که تو قران، براى ..... حضرت به ایشون وحى شده و بهشون اجازه داده که با هر چیزى که حرکت میکنه سکس داشته باشن و باشد که رستگار باشند!!با دختر باکره، کنیز، أسیر، زن شوهر دار، عروس، بچه شیش ساله، زن فرزند خوانده، پیر، جوون، مرد، زن، هیچکس از تیغ شهوت انحضرت در أمان نبوده و جالب اینه که خدا هم بِنَا به خواسته ایشون، آیه و سوره میفرستادن که نوش جونت رسول الله، بره اونجایى که درد و غم نباشه!!
    12
    11
    ‌سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    کاش بجاى منفى دادن، یه خورده با فکر باز به این متن یه نگاه دیگه میانداختین و با خودتون فکر میکردین که کجاى حرفاى من دروغ بوده؟ شاید از لحن توهین آمیز متن ناراحت شدین؟ قران سوره قلم آیه ١٣- عُتُل بَعدَ ذلَک زَنیم خطاب به کسانیکه اسلام نیاورده اند میگه آنها گستاخ، خشن و زنازاده هستند!! وقتى قرآن به باور مردم اینطور توهین میکنه، از من چه توقعى دارین؟
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.