روحانی: یک وزیر به خاطر روسری نگذاشت فرودگاه امام دو ساله ساخته شود

حسن روحانی روز دوشنبه در نشست با مسئولان وزارت راه گفت: «قبلاً یک سرمایه‌گذاری حاضر بود زمانی که این فرودگاه امام ساخته نشده بود تمام فازهای فرودگاه امام را در مدت ۲ سال انجام دهد و می‌خواست از این فرودگاه ۱۰ الی ۱۵ سال استفاده کند. یک وزیری آمد و گفت من نمی‌گذارم، گفتیم چرا؟ گفت در سالن‌های ترانزیتی که او می‌خواهد ایجاد کند باید تعهد کند اگر مسافر خارجی وارد این سالن شود و با هواپیمای بعدی می‌خواهد برود از توی هواپیما روسری داشته باشد».
 
او در این باره افزوده است که «هرچه به او گفتیم ما این روسری را برای تو حل می‌کنیم زیر بار نرفت، بعد هم به من گفت این چیزی نیست که فرودگاه امام را ما خودمان درست می‌کنیم چرا یک خارجی بیاید این کار را انجام دهد.»
رئیس‌جمهور ایران افزود: «چطور یک سرمایه‌دار بزرگ که ۲۰ سال پیش می‌خواست بیاید و الان فرودگاه امام را هم ساخته بود در حالیکه ما هنوز در خم یک کوچه‌ایم، این موضوع دلایل مختلفی دارد. این اشکال کار ما است، فرصت‌ها را می‌سوزانیم و هدر می‌دهیم.»
 
مشخص نیست این سخنان آقای روحانی به دوره فعالیت کدام دولت و کدام وزیر اشاره دارد، اما در دولت محمد خاتمی، زمانی که احمد خرم، وزیر وقت راه و ترابری، در اردیبهشت ۸۳ مصمم به راه‌اندازی فرودگاه امام خمینی تهران بود، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح از این اقدام ممانعت کردند و به این ترتیب راه‌اندازی این فرودگاه به تعویق افتاد.
 
در آن زمان قرار بود شرکت ترکیه‌ای تاو، در ازای بهره‌برداری از بخش‌هایی این فرودگاه، ظرف مدت دو سال فاز دوم فرودگاه را تکمیل کند، اما مقام‌های نظامی و امنیتی با متهم کردن این شرکت به همکاری با اسرائیل، خواستار خروج تاو از این پروژه شدند.
 
سپاه پاسداران تحت عنوان مخالفت با حضور پیمانکار خارجی در راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که به طریقی قانونی برنده مناقصه رقابتی دولت محمد خاتمی شده بود، با عملیاتی نظامی، فرودگاه را اشغال و از ادامه فعالیت شرکت «تاو» (TAV) جلوگیری کرد.
 
احمد خرم پس از آن در مرداد ۸۳، از سوی مجلس هفتم استیضاح و از کار برکنار شد و در یک سال آخر دولت محمد خاتمی، محمد رحمتی پست وزارت راه را به عهده گرفت که در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد هم تا سال ۸۷ عهده‌دار این سمت بود.
+7
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    أین روباه مکار عملا مردم را نادان میپندارد. خیال میکند فراموش کرده ایم که خود جنایتکارش آن مرتاض افسونگر را امام نامید و حجاب ، این مایه حقارت و خوار شمردن بانوان را اجبارى کرد. خوشبختانه ویدئوهاى آن موجود است.
    0
    50
    دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    احمق تو سوله را میگی فرودگاه؟ نمیخواد جای دوری بری یه سری برو دوبی تا بفهمی فرودگاه یعنی چه؟
    1
    38
    دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.