جلوگیری از مراسم بیستمین سالگرد مختاری و پوینده در امامزاده طاهر

 عکس از هرانا سهراب مختاری، فرزند محمد مختاری، در مصاحبه با رادیو فردا خبر داد که ماموران امنیتی روز جمعه، ۱۶ آذر، از برگزاری مراسم گرامیداشت پدرش و محمدجعفر پوینده، دو قربانی قتل‌های زنجیره‌ای، در امامزاده طاهر کرج جلوگیری کردند.
 
سهراب مختاری که در آلمان رندگی می‌کند، اظهار داشت، ماموران امنیتی حتی راه‌های رسیدن به گورستان را مسدود کرده بودند و به هیچ کس حتی خانواده قربانیان و اعضای کانون نویسندگان اجازه ورود ندادند.
 
به گفته آقای مختاری ، ماموران حتی افرادی که زودتر از حضور ماموران امنیتی وارد این گورستان شده بودند را بیرون کردند.
سهراب مختاری درباره جلوگیری از برگزاری یادبود محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در امازاده طاهر کرج
قرار بود که مصادف با بیستمین سالگرد قتل‌های زنجیره‌ای اعضای کانون نویسندگان و خانواده‌های قربانیان در امام‌زاده طاهر کرج گرد هم آیند.
 
سال گذشته نیز کانون نویسندگان ایران خبر داده بود که نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم نوزدهمین سالگرد کشته شدن محمد مختاری و محمد جعفر پوینده جلوگیری کرده‌اند.
 
در همین حال سهراب مختاری در مصاحبه با رادیو فردا گفت که در مدت ۲۰ سال گذشته تنها در برخی از سال‌ها خانواده این مقتولان قتل‌های زنجیره‌ای اجازه داده شده که بر سر مزار آنان حاضر شوند.
 
روز ۱۲ آذر ۷۷ محمد مختاری، نویسنده، شاعر و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، و روز ۱۸ آذر نیز محمد جعفر پوینده، مترجم و از فعال‌ترین اعضای کانون نویسندگان ایران، ناپدید شدند که پس از مدتی جسدشان پیدا شد.
 
روز اول آذر همان سال نیز داریوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران، و همسرش، پروانه اسکندری، مشهور به فروهر، سال ۱۳ در منزل‌شان در تهران به وسیله ضربات چاقو به قتل رسیدند.
 
خانواده قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای اعلام کرده اند که دادگاه به پرونده آمران اصلی این قتل‌ها رسیدگی نکرده است.
 
در همین حال به گفته فرزند محمد مختاری، در پرونده متهمان گفته شده بود که قربانعلی نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات وقت و شماری از مقام‌‌های این وزارتخانه در جریان این قتل‌ها بوده‌اند اما هیچگاه به این اتهامات رسیدگی نشد.
 
پیش از این همچین گزارش‌هایی درباره نقش علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دیگر مقامات ارشد حکومت جمهوری اسلامی در قتل نویسندگان و دگر اندیشان منتشر شده است.
+21
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    هر چقدر رژیم از این کارها بکنه این زخم عمیق تر میشه
    2
    16
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.