خطیب نماز جمعه تهران: طبقه مستضعف از اداره زندگی خود ناتوان است

خطیب نماز جمعه تهران در مراسم نماز امروز، طبقه مستضعف را ناتوان از اداره زندگی خود دانست و از دولت خواست بازار آشفته قیمت کالاها را مدیریت کند.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی موحدی کرمانی در مراسم نماز جمعه امروز تهران، 7 دسامبر اظهار کرد: «امروز طبقه مستضعف از اداره زندگی خود ناتوان است؛ لذا دولت باید بازار آشفته قیمت کالاها را مدیریت کند.»
 
وی افزود: «زمانی که قیمت ارز رو به افزایش بود همه چیز گران شد اما امروز که قیمت ارز کاهش یافته چرا اجناس ارزان نمی‌شوند؟»
 
در ماه‌های اخیر علاوه بر بحران اقتصادی و معیشتی در ایران، قیمت ارز و سکه بهار آزادی با نوسانات شدید مواجه شد تا جایی که قیمت هر دلار به بیش از 19 هزار تومان رسید اما بار دیگر با سیر نزولی ببه کمتر ا 12 هزار تومان رسید.
 
موحدی کرمانی با اشاره به اینکه تمام تلاش مسئولان باید حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و تولید باشد تصریح کرد: «توجه به افزایش صادرات باید جهت‌گیری اصلی بودجه سال 1398 باشد.»
 
وی رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم را یکی از ضرورت‌های تدوین بودجه سال 1398 دانست و عنوان کرد: «تمامی دستگاه‌های کشور باید نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند و ریخت و پاش‌ها و ماموریت‌های غیرضرور خارج از کشور را کنار بگذارند.»
 
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث 20 درصدی حقوق کارمندان تاکید کرد: «دولت باید در این موضوع بر محور عدل و انصاف عمل کند. اینگونه نباشد که یک نفر چند میلیون افزایش حقوق داشته باشد و یک نفر تنها چند صدهزار تومان افزایش داشته باشد. دولت باید در این امر تدبیری عاقلانه اتخاذ کند و افزایش حقوق کارمندان و کارگران ضعیف را در اولویت قرار دهد.»
 
وی همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا از تصویب پروژه‌های جدید در حوزه عمرانی خودداری کرده و تخصیص‌های بودجه را بر اساس ضرورت به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهد.
 
موحدی کرمانی تاکید کرد: «نمایندگان می‌بایست در تصویب بودجه نگاه ملی و رضایت مردم را وجه همت خود قرار دهند.»
 
با خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در ماه مه گذشته، این وضعیت بد اقتصادی در این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای تشدید کرد. از روز دوشنبه 5 نوامبر، آمریکا با اجرای بسته دوم تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، تمام تحریم‌های تعلیق شده برپایه توافق هسته‌ای (برجام) را از سر گرفته و اساس مهمترین منبع ایران یعنی بخش‌های انرژی و مالی را هدف قرار داده است.
 
آمریکا می‌گوید، هدف از اعمال این تحریم‌ها زیان رساندن به مردم ایران نیست بلکه هدف اصلی مجبور کردن نظام این کشور به «متوقف کردن دخالت‌های‌اش» در منطقه و دست کشیدن از حمایت «گروه‌های تروریستی» است، واشینگتن تاکید می‌کند که خواستار «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی است.
+5
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یکی به این هالو حالی کنه که دولت مدیریت کرده که کار به اینیده.
    15
    16
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    به آخوند نباید اعتماد کردحتی اگر حرف حق بژند. اینها امتحان خودشون را به خوبی پس دادن. هر کی دنباله رو این جانی ها باشه یا باهاشون مفتخوری میکنه یا یک کودن به تمام معناست
    5
    8
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    خدا لعنت شما که خودتان اعتراف میکنید ملت را بیچاره کردید
    1
    8
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    یواش یواش داری جفت میکنی جیگر؟ تازه فهمیدی دایناسور؟
    3
    8
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    حیفه اسم خوک که رو شما اخوندا گذاشت چون خوک با گوشتش نون دهی میکنه ولی شما نون بری ، سازمان کثیف مستضعفین رو بر پا کردین که به تهیدستان کمک کننین ولی جیب خودتون پر پول شد ، هالا بعد از ۴۰ سال دزدی ، غارت ، تجاوز، و ظلم به قشره کم در آمد دل سوزی می‌کنید ، لعنت بر .... و اخوند دجال مفت خور .. به روزش از هر درخت در خیابانه پهلوی......🙏
    4
    9
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    ارژن پارت - شیراز، ایران
    طبقه مستضعف امروز . طبقه متوسطه دیروز بود و طبقه متوسطه امروز طبقه مستضعف فردا خواهد بود ! و این خاصل چهل سال حکومت اقتدارگرای ذینی است . در همین سایت چندی پیش سخنی از علم الله هدا خطیب مشهد و امده بود که ( فقر نشانه ایی از ایمان است ) و سخنی از رییس جمهور کره جنوبی که ( فقر ریشه بسیاری از جراعم و فحشا و.. است ) ! حالا . خود بخوانید حدیث مفصل از این مهفل !!!
    0
    13
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.