ترامپ به تیلرسون حمله کرد؛ 'مثل یک تکه سنگ کودن بود'

پیش از برکناری رکس تیلرسون گزارش‌های زیادی درباره اختلاف او و دونالد ترامپ منتشر شده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به وزیر خارجه سابق آمریکا، رکس تیلرسون، حمله کرده و او را "کودن و تنبل" خوانده است.
 
آقای ترامپ در توییتر نوشته: "رکس تیلرسون توانایی ذهنی لازم را نداشت. مثل یک تکه سنگ کودن بود و نتوانستم به موقع از شرش خلاص شوم. مثل چی تنبل بود."
 
کمی پیش از آن آقای تیلرسون نزدیک به یک سال پس از برکناری، برای اولین بار در مصاحبه‌ای انتقادهایی را درباره دونالد ترامپ مطرح کرد.
 
او به سی‌بی‌اس گفت آقای ترامپ "بی انضباط" است و گزارش‌های تهیه‌شده برای رئیس جمهور را نمی‌خواند و باید مدام به او یادآوری کرد که کارهای خلاف قانون انجام ندهد.
 
از چند ماه پیش از برکناری رکس تیلرسون، گزارش‌های متعددی درباره اختلاف نظر او و دونالد ترامپ، از جمله بر سر ایران، منتشر شده بود. رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که آقای تیلرسون در جلسه‌ای در وزارت دفاع آقای ترامپ را "ابله" خوانده بود.
 
دونالد ترامپ ضمن حمله به وزیر خارجه سابق، از مایک پومپئو، وزیر خارجه کنونی ستایش کرده و نوشته است او "فوق‌العاده کار می‌کند و به او افتخار می‌کنم."
 
آقای تیلرسون در مصاحبه‌اش درباره آقای ترامپ گفت که او به احساسات خودش بیش از واقعیت‌های بیرونی اهمیت می‌دهد و گاه "به طور غریزی" رفتار می‌کند.
 
او همچنین گفت: "خیلی اوقات رئیس جمهور می‌آمد و می‌گفت می‌خواهم این کار را بکنم و می‌خواهم آن را این طور انجام دهم. و من باید به او می‌گفتم آقای رئیس جمهور، متوجه کار مورد نظر شما هستم، اما نمی‌شود آن را این طور انجام داد. چون نقض قانون است."
+25
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۱
    IranUksero - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    نه اینکه ایشون خیلی باهوشن فکر میکنن از هوش و زکافتش هست که پرزیدنت شده لابی های سحینیسم چون میدونستن این به ایران سخت می گیره و بحشون وعده داده بود اورشلیم رو پایتخت اعلام کنه اوردنش تو کاخ سفید
    2
    37
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    دمت گرم که رودروایسی نداری. رفیق خودمی دیگه.
    17
    2
    شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.