برگزیت؛ کوربین از همه‌پرسی دوباره حمایت مشروط کرد

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، گفته است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تحت شرایطی می‌توان به همه‌پرسی دوباره گذاشت.
 
آقای کوربین در یادداشتی در گاردین نوشته اگر نمایندگان پارلمان به طرح ترزا می، نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا، برای برگزیت رای ندهند، آن گاه می‌توان نتیجه گرفت که دولت برای مهمترین مساله مملکت اکثریت ندارد و باید مردم درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.
 
این موضع آقای کوربین دو روز پس از آن بیان می‌شود که ترزا می به شکلی بی‌سابقه در سه رای‌گیری پیاپی در پارلمان بریتانیا شکست خورد.
 
سه‌شنبه هفته آینده در پارلمان بریتانیا درباره توافق پیشنهادی خانم می با اتحادیه اروپا رای‌گیری می‌شود.
 
با توجه به اینکه نمایندگانی از همه احزاب، از جمله حزب محافظه‌کار، و چهره‌هایی از هر دو طرف بحث برگزیت، یعنی هواداران ماندن در اتحادیه اروپا و هواداران رفتن از آن با طرح خانم می مخالفت کرده‌اند، ابهام و نااطمینانی بسیاری بر فضای سیاسی بریتانیا سایه انداخته است.
 
رهبر چپگرای حزب کارگر می‌گوید در صورت شکست طرح ترزا می برای برگزیت "باید گذاشت که کشور درباره سرنوشت پیش رو و بهترین گروه برای رهبری تصمیم بگیرد. یعنی انتخابات سراسری".
 
او گفته اگر انتخابات زودرس برگزار نشود، آن گاه باید همه گزینه‌های دیگر را مد نظر داشت، از جمله طرح پیشنهادی حزب کارگر برای برگزیت و یا برگزاری همه‌پرسی دوباره برای خروج از بن‌بست.
 
مخالفان سرسخت برگزیت که خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند، ایده برگزاری همه‌پرسی دوم درباره را کمی پس از همه‌پرسی اول مطرح کرده‌اند.
 
این پیشنهاد آنها پیشتر از سوی بسیاری به عنوان یک موضع ضددموکراتیک و توهین به اکثریت رای‌دهندگان تلقی می‌شد. اما به تازگی حمایت‌ها از برگزاری همه‌پرسی دوباره پررنگ شده و تعدادی از نمایندگان هر دو حزب اصلی خواهان آن شده، و برخی مقام‌های حزب کارگر هم احتمال حمایت از آن را رد نکرده‌اند.
 
اهمیت موضعگیری آقای کوربین در حمایت مشروط از همه‌پرسی دوم این است که برخی از منتقدانش در حزب کارگر می‌گفتند او به اندازه کافی برای ماندن در اتحادیه اروپا جدیت به خرج نداده است.
 
او چند روز پیش درباره همه‌پرسی دوباره گفت: "این گزینه‌ای برای فردا است. گزینه‌ای برای امروز نیست."
+17
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران
    بطور تجربی سیاست مداری که صورتشو سه تیغ نکنه و ریش بذاره ، کراوات هم هیچ وقت نزنه ، مُخش خوب کار نمی کنه. کوربین هم که پاک مرخصه.
    14
    3
    جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    جرمی کوربین در حال حاضر بهترین سیاستها و برنامه ها برای مردم انگلیس رو داره برنامه های بشدت سوسیالی و تمرکز بروی مشکلات داخلی،کم کردن فشار از روی دوش مردم عادی و کم درآمد،و کاهش فضولی و دخالتهای برون مرزی و در عوض مالیات سرمایه دارها رو افزایش بده.دقیقا برعکس دولت محافظه کار بیوجدان. دولت محافظه کار،فشار رو روی اقشار عادی و کم درآمد بسیار شدید کرده و فقط در خدمت قشر سرمایه دار و ثروتمند انگلیسه. اختلاف طبقاتی بسیار شدید شده عده زیادی در فقر هستند و درصد ثرومتند دارن فربه تر میشند.حتی بودجه پلیس و NHS رو خیلی کم کرده،وضع در حد جهان سوم شده جرم و دزدی و خلاف بیداد میکنه،سیستم پزشکی وضع وخیمی داره. دولت ترزا می ضربه های شدیدی خورد این هفته و وضعیت بسیار خجالت آور و وخیمی داره. احتمال سقوط این دولت و استعفا یا برکناری اجباری ترزا می عجوزه سر طرح برگزیتش بسیار زیاده.
    1
    10
    جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.