نئونازی‌ها با 'خائن' خواندن نوه ملکه بریتانیا خواهان ترور او شدند

اندرو دایموک ۲۱ ساله (سمت چپ) رهبر این گروه نئونازی است و اسکار کوچوروفسکی دیگر فرد بازداشت شده بی بی سی : پلیس ضدتروریسم بریتانیا سه نفر را در چارچوب تحقیقات در باره فعالیت‌های راستگرایان افراطی در این کشور بازداشت کرده است.
 
این سه نفر بین ۱۷ تا ۲۱ سال دارند و در نقاط مختلف انگلستان بازداشت شده‌اند.
 
این افراد مظنون به جرایمی چون تشویق و ترغیب به تروریسم، انتشار و پخش نشریات تروریستی و اقدام برای تحریک نفرت‌‌پراکنی دینی یا نژادی هستند.
 
بی‌بی‌سی دریافته که ماموران پلیس در باره یک گروه نئونازی به نام "لشکر زوننکریگ" تحقیقاتی کرده‌اند.
 
اعضای این گروه در تبلیغات خود شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا را "خائن نژادی" خوانده و توصیه کرده‌اند که او را ترور کنند.
 
به نظر می‌رسد"خائن نژادی" خواندن شاهزاده هری به ازدواج او با مگان مارکل بر می‌گردد که یک آمریکایی دو‌رگه است و از خانواده‌های اشراف نبوده و قبلا هم یک بار هم ازدواج کرده و جدا شده بوده است.
 
تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد یک دانشجو از شهر باث و یک نوجوان از لندن در میان افرادی هستند که در یک گروه نئونازی انگلیسی عضویت دارند. این گروه مشابه گروه نئونازی آمریکایی است که در قتل ۵ نفر دست داشته است.
 
پیام‌های خصوصی اعضای گروه نشان می‌دهد رهبر آن خواهان تجاوز و کشتن ماموران پلیس بوده است.
 
طبق اسناد و مدارک، اندرو دایموک ۲۱ ساله رهبر این گروه نئونازی است. او می‌گوید مرتکب هیچ جرمی نشده است.
 
این فرد موسس گروه نئونازی "لشکر زوننکریگ" است.
 
آقای دایموک از شهر باث است و پدرش پرفسور دندانپزشکی است و خودش در دانشگاه ولز درس می‌خواند.
 
مسئول تبلیغات این گروه هم نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام اسکار کوچوروفسکی از غرب لندن است که محتوای تبلیغاتی افراطی این گروه را تهیه می‌کرد.
 
او تا کنون اظهارنظری نکرده است.
 
بی‌بی‌سی در تحقیقات خود توانست صدها پیام را که چندین افراطی در ماه‌های گذشته روی یک سرور بازی رد و بدل کرده بودند به دست آورد.
 
این پیام‌ها نشان می‌دهد نئونازی‌های اروپا و آمریکا که پشت اسامی مستعار پنهان شده‌اند، مشغول نژادپرستی، زن‌ستیزی، تمجید و تجلیل از خشونت و بی‌رحمی بوده‌اند.
 
این پیام‌ها حاوی مکالمات اعضای ارشد گروه نئونازی "لشکر آتوم‌وافن" آمریکا هم هست. این گروه اعضای خود را به حملات دهشت‌افکن ترغیب می‌کند و می‌گوید تمدن موجود باید از بین برود تا بتوان نظام ناسیونال سوسیالیسم (نازی) برقرار کرد.
 
این گروه ایدئولوژی "نظم جهانی" را تبلیغ می‌کند که در آن به قهرمان‌پروری آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، چارلز منسن، رهبر فرقه تبهکار و جیمز میسن، نظریه‌پرداز نئونازی‌های آمریکا می‌پردازد.
 
گروه "آتوم‌وافن" که در آلمانی به معنای سلاح اتمی است با قتل ۵ نفر مرتبط است و یکی از رهبرانش امسال زندانی شد.
اعضای گروه نئونازی انگلستان خواهان ترور شاهزاده هری شده‌اند ویدیوی تبلیغات اینترنتی نشان می‌دهد اعضای این گروه نئونازی آمریکایی در حال آموزش کار با سلاح گرم هستند. در این ویدئوها آنها خواهان "جنگ نژادی" هستند.
 
در یکی از پیام‌هایی که بی‌بی‌سی به آن دست یافته، عضو انگلیسی گروه نئونازی خواهان کشتن ماموران پلیس و تجاوز به آنها شده است.
 
در این پیام‌ها و ویدیوها، آندرس برویک، مرد نروژی که ۷۷ نفر را کشت هم مورد تمجید و ستایش قرار گرفته است.
 
در یکی از تصاویر، توصیه شده شاهزاده هری به خاطر ازدواج با فردی دو رگه باید ترور شود.
 
در یک تصویر دیگر، زنی به دار آویخته نشان داده شده و در آن ذکر شده زنان سفیدپوستی که با غیر سفیدپوستان ازدواج می‌کنند باید کشته شوند.
 
دو نفر از سه فرد بازداشت شده‌اند قبلا با یک گروه نئونازی دیگر مرتبط بودند که در ده شهر بریتانیا خساراتی به بار آورده بوده است.
 
بی‌بی‌سی یافته‌های خود را در اختیار پلیس قرار داده است.
+19
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.