عربستان امیر قطر را به نشست شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرد

ملک سلمان، پادشاه عربستان با ارسال دعوت‌نامه‌ای از تمیم بن حماد الثانی، امیر قطر برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرد.
 
این نشست روز نهم دسامبر/ ۱۸ آذرماه در ریاض برگزار خواهد شد. دوحه هنوز اعلام نکرده است که آیا در این نشست نماینده‌ای خواهد داشت یا خیر.
 
دعوت از قطر در حالی صورت می‌گیرد که این کشور روز گذشته به شکلی نامنتظره اعلام کرد از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک خارج می‌شود. قطر به مدت ۵۷ سال عضو این سازمان بوده است.
 
عربستان سعودی،‌ امارات عربی متحده، بحرین و مصر که از ماه ژوئن سال گذشته میلادی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تحریم‌هایی علیه قطر وضع کردند.
 
دوحه پیوسته این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها را دخالت در امور داخلی و ناقض حق حاکمیت خود برشمرده است.
+3
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    به این میگن سیاست. ٢٤ ساعت بیشتر طول نکشید که عربستان به .... افتاد. اگه قطر از اوپک خارج بشه محدودیتى براى صادر کردن نفت و قیمتگذاریش نداره و میتونه با هر قیمتى و هر حجمى نفت صادر کنه و این عربستان و کشورهاى عضو اوپک رو تحت فشار میذاره. حالا ایران هم هى نیرو و تسحیلات بفرسته یمن. اگه فقط یه سال زائر نفرسته عربستان و تحریم کنه و از کشور هاى تحت حمایتش هم بخواد که همین کار رو بکنن، تاثیرش از جنگ یمن بمراتب بهتر مى بود. مسئله اینه که رهبران بیسواد ج ا جواب همه چى رو جنگ میدونن.
    4
    16
    ‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.