اتریش مزایای مهاجرانی را که آلمانی نمی‌دانند قطع می‌کند

دولت اتریش اعلام کرد می‌خواهد کمک مالی به مهاجران و پناهندگانی که زبان آلمانی نمی‌دانند را قطع کند.
 
سباستین کورتز، صدراعظم اتریش روز دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد کمک دریافتی پناهجویان را که معادل ۵۶۳ یورو در ماه می‌شود را محدود کند.
 
وی اعلام کرد این افراد تنها زمانی که آزمون زبان آلمانی را با موفقیت بگذرانند می‌توانند تقاضای کمک مالی ماهیانه را داشته باشند.
 
همچنین مهاجران دیگر نخواهند توانست برای ۵ سال از این مزایا بهره‌مند شوند. حقوق بیکاری برای شهروندان اتریش معادل ۸۶۳ یورو است.
 
آقای کورتز افزود: «قانون اصلی که وضع خواهیم کرد این است زبان آلمانی کلید دسترسی به حداقل مزایا خواهد بود.»
 
اتریش در زمان اوج بحران مهاجرت اروپا در سال ۲۰۱۵ یکی از کشورهایی بود که بیشترین مهاجران را در خود جای داد. این تصمیم دولت اتریش اقدامی بازدارنده در راستای کنترل آمدن مهاجران و پناهجویان به این کشور است.
 
صدراعظم اتریش همچنین در رابطه با حق آزادی استقرار پناهجویان در اتحادیه اروپا گفت: «آزادی استقرار به معنای آزادی کار کردن در تمام اروپا است.» وی افزود: «این آزادی، آزادیِ جستجوی بهترین مزایای اجتماعی نیست.»
 
دیگر کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا با این اقدام اتریش مخالفت خواهند کرد چراکه «برخورداری تمامی شهروندان یک کشور از حقوق برابر» یکی از اصول بنیادی این اتحادیه است. از سوی دیگر ممکن است دادگاه قانون اساسی این کشور نیز این طرح را رد کند.
 
اتریش در ماه ژوئیه سال آینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. سباستین کورتز پیش از این اعلام کرده است که از ریاست دوره‌ای خود استفاده خواهد کرد تا تمرکز این اتحادیه را اسکان، توزیع و استقرار پناهجویان به سوی بازداشتن آنان از رسیدن به خاک اروپا ببرد.
+79
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    صد در صد این طرح اجرا نخواهد شد . چون همین پولی که ایشان اعلام کردن همه ش تو جیب پناهنده نمیره و از این پول مالیات و پیش پرداخت منزل و برق و اجاره خانه رو هم کم میکنن . در آلمان و نروژ این پول برای هر پناهنده هفتصد و خورده ای هست که با کسر این ارقام نزدیکه چهارصد یورو به هر پناهنده بزرگ سال تعلق میگیره . همچین چیزی نخواهد تصویب شد . فقط به خاطره اینه که پناهنده هارو بترسونه که برن و زبان یاد بگیرن . چون واقعاٌ ندانستن زبان خیلی معضل بزرگی شده
    9
    22
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    [::همایون شایان - اسلو، نروژ::] دوست عزیز آقای کورتز به هر حرفی که بزنن قطعا عمل میکنن،پناهنده ها اینجا به صورت نتو ماهیانه بین هشتصد و پنجاه یورو تا هزار و دویست یورو دریافت میکنن،برای همین هم بالای هشتاد درصدشون تن به کار نمیدن،چون معمولا شصت ساعت فعالیت کاری در هفته مصادف بود با همین میزان درامد،یه زمانی بود که همه اشخاصی که مشغول فراگیری زبان بودن اعم از پناهنده ها و یا کسانیکه از طریق ویزا آمدن مشمول دریافت این مبلغ بودند که در حال حاضر فقط به پناهنده ها تعلق میگیره.
    3
    25
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    [::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. دوست عزیز. من ۲۴ ساله که تو اتریش زندگی می کنم. تا انجای هم که من دیدم و میدانم هر حرفی را که میزننند همون کار را هم اجرا می کننند. در ضمن با وضعیت کنونی و شرایطی که به وجود امده . من شخصا بهشون حق میدم که چنین رفتاری را در مقابل مهاجرت بیش حد داشته باشند.
    3
    29
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
    عقل سالم در بدن سالم و جوان است نه مثل اخوندهای پیر فرتوت درحال مردن و چاقوکشان عقب افتده زهنی
    11
    20
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پیامک1 - منچستر، انگلستان
    اقا من المانی بلدم میشه یه مزایایی واسمون در نظر بگیرن
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
    [::پیامک1 - منچستر، انگلستان::]. ach so ist das یعنی چی
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.