نیکی هیلی: ممنون از پرزیدنت ترامپ که اکنون معترضان ایرانی یک متحد در آمریکا دارند

 خانم هیلی در اندیشکده هادسون در نیویورک. صدای آمریکا : سفیر ایالات متحده در سازمان ملل با اشاره به سیاست پرزیدنت ترامپ درباره ایران و حمایت او از معترضان ایرانی، آن را یک مثال از ظهور دوباره رهبری آمریکا در جهان دانست.
 
نیکی هیلی که دوشنبه شب در مراسم دریافت جایزه سالانه موسس هادسن سخن می گفت، با اشاره به ایران یادآور شد: «ممنون از رهبری ما، مردم ایران که جان شان را با اعتراض به دولت شان به خطر می اندازند، اکنون می دانند که یک متحد در ایالات متحده آمریکا دارند.»
 
وی تاکید کرد:«پول های غرب که ایران از آن برای کمک مالی به حزب الله،‌ ارسال موشک به یمن و جنگ در دفاع اسد استفاده کرد، در حال تمام شدن است.
 
خانم هیلی همچنین از دولت اوباما برای امضای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی - که پرزیدنت ترامپ از آن خارج شد- انتقاد کرد.
 
هیلی گفت: وقتی ما از توافق هسته ای خارج شدیم،‌ دوستان اروپایی ما خوشحال نبودند اما باید گفت که چقدر دولت تروریست در ایران ناراحت شد. توافق ایران یک پیمان بد برای امنیت ایالات متحده و جهان بود. آن پیمان، یک توافق بد برای مردم ایران هم بود. این توافق فقط برای حکومت ایران خوب بود.
 
اندیشکده هادسن جایزه سالانه «هرمن کان» را به نام موسس این اندیشکده هر سال اهدا می کند که از جمله می توان به رونالد ریگان، هنری کسینجر،‌ مایک پنس، روپرت مرداک و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عنوان دریافت کنندگان این جایزه در سالهای قبل اشاره کرد.
 
روز دوشنبه قرار بود این جایزه به پل رایان رئیس مجلس نمایندگان اهدا شود که به خاطر شرکت در مراسم یادبود «جورج هربرت واکر بوش» در کنگره آمریکا در واشنگتن نتوانست در این مراسم حاضر شود.
+49
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    ایران مترادف جمهورى اسلامى نیست و جمهورى اسلامى هیچ سنخیتى با ایران ندارد. نباید اجازه داد شیادان و جانیان حاکم بر وطن با نقاب ایران در انظار جهانیان ظاهر و شناخته شوند.
    8
    38
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران
    باز این دندون خرگوشی پیداش شد اخه کی گفته ملت ایران شماها رو حامی خودشون قبول دارن هر کسی روی کمک شما حساب کنه عقل درست درمونی نداره کمک شما جز ویرانی چیز دیگری نداره پس دندون خرگوشی خفه شو ملت ایران خودشون میتونن از پس سید عل و عواملش بر بیان این دندون خرگوشی مگه استعفا نداد دوباره فک کنم ترلامپ حرکت برگردونی زده واسش که پیداش شده اینها خودشونم میدونن که انریکا دیگه قدرت اول نیست واسه همین تاکید میکنه که انریکا دوباره رهبری جهان رو به دست گرفته دندون خرگوشی دیگه دورتون تموم شده و ایندفعه باید به چشم بادومیها ادای احترام کنین ;)
    17
    29
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    حالا همین دولت و حکومت تروریستی اسلامی ایران اگر فردا روزی موجودیت خود را در خطر دید و پای میز مذاکره آمد و هر آنچه که شما گفتید قبول کرد شما آمریکایی ها اولین کشوری خواهید بود که چشمان بی فروغتان را بر روی مسایلی همچون فقر و بیکاری و بگیر ببند و حقوق بشر و اعدام و زندان و همه چیز میبندید و فقط به منافع خودتان فکر میکنید نه به مردم ایران.
    5
    40
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    متحد پولکی. ترامپ تاجر هستش و به خوبی میدونی کشمکش ایران و عربستان فرصت بسیار خوبی اول برای فروش سلاح به کشورهای جنوب خلیج پارس هستش و اینطوری میتونه پول نفت گرونی که الان اینا می فروشند رو برگردونه به چرخه اقتصاد خودش و از طرفی این بهانه و فرصت استثنائی برای اسرائیل هستش که بتونه به بهانه قدرتگیری ایران و تهدید ایران شیعه کشورهای عرب سنی درگیر در فلسطین رو مجبور به صلح و عادی سازی روابط با خودش بکنه یعنی یه چیزی مثل ترکیه و اینجاست که خامنه ای مثل یک احمق تو رویاهای خودش ول میزنه در حالی که این رویاها بیشتر از اینکه حقیقت باشند وابسته به مسائل سیاسی هستند که رشته اش دست دیگران هستش برای همین هم هست که اونا اجازه دادند که خامنه ای از نظر نظامی و مالی هزینه بکنه و مثل حکومت عراق به راحتی میتونند شرایط رو با چند حرکت عوض کنند.
    4
    29
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    خودِ ملجم - تهران، ایران

    [::«..مردم ایران که جان شان را با اعتراض به دولت شان به خطر می اندازند، اکنون می دانند که یک متحد در ایالات متحده آمریکا دارند»::]. البته متحدی که ورود همین مردم را به آمریکا ممنوع کرده است!!
    5
    35
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.