رهبر ایران علت استثنا در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را توضیح داد

رهبر جمهوری اسلامی "اطلاق" قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را درست ندانسته و خواستار اصلاح این قانون شده است آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ضمن حمایت از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفته است که در مواردی کسانی را از شمول این قانون مستثنی کرده و خواستار اصلاح آن شده است.
 
در خبری که در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده است، آیت‌الله خامنه‌ای گفته است که یکی از حاضران در درس فقهی او "با اوقات تلخی تمام" تذکر داده بود که افرادی که طبق قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باید برکنار شوند در مواردی به کار باز می‌گردند و افزوده بود که "این را به پای شما می‌نویسند."
 
براساس محتوای این خبر، منظور این فرد، مداخله رهبر جمهوری اسلامی برای مستثنی کردن برخی از افراد از شمول قانون فوق بوده است.
 
رهبر جمهوری اسلامی با حمایت ازقانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفته است که "این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم، جایش هم خالی بود." وی توضیح داده است که "این قانون در واقع حلقه بسته مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی جاها سال‌های سال طول می‌کشید، باز می‌کند، می‌شکند و راه را برای جوان‌ها می‌گشاید."
قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان محمدعلی افشانی را وادار به کناره‌گیری از سمت شهرداری تهران کرد وی در عین حال افزوده است که اگرچه این قانون، قانون خوبی است "منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست، یعنی این که هر بازنشسته‌ای باید که کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست."
 
آیت‌الله خامنه‌ای توضیح داده است گاه افرادی از دوره جوانی به استخدام در آمده‌اند، پس از سی سال بازنشسته شده‌اند در حالیکه هنوز نسبتا جوان هستند و تجربه خوبی دارند. در بعضی موارد، برای آنان جایگزینی هم نمی‌توان یافت و سازمانی به آنان احتیاج دارد. به گفته او، در چنین مواردی، مسئولان برای به کارگیری چنین افرادی در مغایرت با قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان "به فکر ولایت فقیه می‌افتند که بالاخره ولی فقیه اجازه بدهد. از ما سئوال می‌کنند."
 
رهبر جمهوری اسلامی گفته است که بعضی از اینگونه افراد بازنشسته را شخصا می‌شناخته و با بازگشت آنان به خدمت موافقت کرده و در مواردی هم که نمی‌شناخته "اگر به آن مدیر اعتماد داشته باشیم، قبول می‌کنیم."
 
آیت‌الله خامنه‌ای گفته است برای جلوگیری از توسل به ولی فقیه در چنین مواردی "خود نمایندگان محترم مجلس قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، و مجبور نشوند که به اجازه رهبری متوسل بشوند."
 
اخبرا مجلس ایران قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد. طبق این مصوبه، افراد بازنشسته اجازه ادامه کار در نهادهای دولتی و وابسته به دولت را ندارند. با اجرایی شدن این قانون، بازنشستگان شاغل از سمت‌هایشان برکنار شدند که در میان آنان چند چهره شناخته شده، از جمله محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران و چند تن از کارکنان نهاد ریاست جمهوری هم دیده می‌شوند.
+6
رأی دهید
-50

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
    تو چرا بازنشسته نمیکنی خودت را کارکردن تو خیانت و دزدی و نابودی مملت و کشتارتا ۶۵ سالگی است نه ماداملعمر
    28
    43
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد

    روزی میرسد هر ایرانی برای سر بریده تان جایزه میگذارد
    3
    33
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    اوا علی جون تو که اینقدر قدرت داری چرا در مورد گرانی کاری نمیکنی پوفیوز فقط بلدی بازنشسته ابقا کنی
    4
    22
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    این یکی از خصلت های دیکتاتوران است که خود را فراتر از قانون بدانند.
    1
    15
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
    [::naderali63 - گوتمبر، سوئد::]. دقیقاً تمام پول نفت جهت شکار اخوند و چاقوکش هایشان خواهد شد
    18
    16
    ‌سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    قانون اصلا در مورد این و دست نشونده هاش معنى نمیده، میلیارد ها دلار درآمد معاف از مالیات و تکیه أبدى بر مسند قدرت. این و شاه دقیقا چه فرقى با هم دارن ؟؟
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.