یاسمین پهلوی از ابتلای خود به سرطان سینه خبر داد + ویدیو

 یاسمین پهلوی در کنار همسرش شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی یاسمین پهلوی همسر شاهزاده رضا پهلوی در یک پیام ویدئویی بر روی فیسبوک و اینستاگرام خود از ابتلا به بیماری سرطان سینه خود خبر داد.
 
او در این پیام گفت می خواهد از بیماری خود برای آگاهی زنان و دختران ایرانی استفاده کند، و با اینکه زنان معمولا درباره بدن و بیماری خود صحبت نمی کنند قصد وی اطلاع رسانی، و جلب توجه همگانی به اهمیت سرطان سینه در بین زنان و دختران است.
یاسمین اعتماد امینی (پهلوی) متولد ۴ مرداد ۱۳۴۷ در تهران است. او ۲۲ خرداد ۱۳۶۵ با شاهزاده رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران ازدواج کرد و آنها سه دختر به نامهای نور، ایمان و فرح دارند.
عکس خانوادگی خانواده پهلوی. یاسمین پهلوی سمت چپ خانم پهلوی دکترای حقوق نظری از دانشکده حقوق دانشگاه جرج واشینگتن دارد.
 
به گفته کارشناسان عدم آگاهی زنان از بیماری و پیشگیری موجب بالا رفتن میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری است.
 
در ایالات متحده از هر ۸ زن، یک نفر در طول عمر خود، مورد حمله سرطان سینه قرار می گیرد.
 
یک پیش بینی سایت «سرطان سینه در آمریکا» می گوید تنها در سال ۲۰۱۸، احتمالا ۲۶۶ هزار زن به سرطان سینه مبتلا خواهند شد.
 
این سرطان که در صورت تشخیص دیرهنگام می تواند به مرگ فرد منجر شود، بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۱۸، موجب مرگ حدود ۴۰ هزار زن در آمریکا می شود.
 
در ایالات متحده ورزشکاران، هنرمندان و چهره های صاحب نفوذ رسانه‌ای تلاش دارند زنان را به پیشگیری و آزمایشات قبل از ابتلا به سرطان سینه ترغیب کنند.
 
ایران نیز شاهد رشد مبتلایان سرطان سینه در زنان است. ناهید نفیسی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تازگی گفته بود که بر اساس آخرین گزارش‌ها آمار ابتلا به سرطان سینه در ایران ۳۰ در ۱۰۰ هزار است.
 
سالانه حدود ده هزار نفر در ایران به این سرطان مبتلا می شوند. آمار جهانی مبتلایان زیر ۴۰ سال ۶ درصد است ولی در ایران ۲۵ درصد است.
 
خانم نفیسی درباره دلایل بروز سرطان سینه در میان زنان ایرانی گفته بود تغذیه ناسالم، آلودگی هوا، کیفیت زندگی، ازدواج دیرهنگام و شیر ندادن نوزاد از عوامل مهم در بروز این سرطان است که تا حدود زیادی می‌توان از آن پیشگیری کرد.
+142
رأی دهید
-50

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    چه عاقبت به شرین این خاندان.عجب دلارها توو گلوشون گیر کرد وحناق وغده وسرطان شد توو تن وبدنشون.اون از علیرضا که از افسردگی خودش رو خلاص کرد .اون از لیلا که اوردوز شد.اینم از زن رضا.
    976
    691
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    فقط اورسولا پهلوی نحس صد سال تنهائی خاندان پهلوی ها مونده ومی مونه تا گندیدن اورلیانو وآرکادیو ورمدیوس خوشگله وبقیه اعضای نحس ونفرین شده خاندانش رو ببینه.
    3332
    781
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    شازده هم یکی دوسال دیگه از باد فتق میترکه هاهاها
    635
    558
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    خیلی متاثر شدم از این خبر،آرزوی سلامتی و بهبودی دارم برای شما یاسمین خانوم عزیز و زیبا
    528
    513
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

    خداوندا ملکه آینده ما ایرانیان را شفا بفرما و ما را از بی‌عدالتی خود توجیه بفرما! اگر خدای خوبی باشی درد و مرض را به جون فک فامیل‌های اشغالگران مسلمان آدمخور نواده محمد راهزن در ایران مینداختی، عادل باش‌ای خداااااااااااااا.
    516
    565
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران

    چه انگیزه خوبی برای بیان بیماریش داشته : آگاهی دادن به خانوم ها. خداوند هرچه زودتر بهش عافیت و تندرستی بده و همه خانوم هارو در سراسر جهان رو هم در پناه و لطف خویش قرار بده.
    414
    488
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    از این خبر خیلی ناراحت شدم .ارزو میکنم هر چه زودتر سالم شوند وزندگی شادی رو در کنار خانواده شان داشته باشند.
    423
    406
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Anisa - ونکوور، کانادا

    براتون از صمیم قلبم دعا میکنم که این بیماری رو شکست بدهید و سلامتی تون رو بدست بیارین . دعای خیر همه ما بدرقه راه شما . انشاالله عملتون با موفقیت انجام بشه . آمین.
    417
    388
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    این نوع سرطان متاسفانه رایج ترین نوع سرطان بین خانمها بوده، ولى خوشبختانه در صورت تشخیص بهنگام قابل مداوا میباشد. ولى آنچه بیشتر جاى تاسف است خوشحالى چند لاشخوریست که چند کامنت اول را تقریر کرده، امید به مریضى یک آدم بسته اند و صیحه هاى شادمانى سرداده اند.
    462
    522
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. خوب گفتی.و آخرین آنها نیز توسط مورچه ها خورده خواهد شد.آخرین بخش کتاب صدسال تنهایی اینه.
    526
    454
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    درسته زندگی خوبی دارن اما استرس اینها زیاده و هیچی اندازه استرس عمر رو کم نمیکنه. بخصوص که میدونن این جمهوری اسلامی مثل عقرب هرجا بتونه نیش میزنه.
    219
    156
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. چقدر یک انسان میتونه پلید ،پر عقده و روانپریش باشه که این اراجیف رو در مورد خانمی که زیر تیغ جراحی هست بنویسه.بد بخت فلک زده بقدری در ولایت ظلم و زور ذوب شدی که تبدیل به موجودات نفرت انگیزی شدید که فکر میکنم بعد از ساقط شدن این رژیم منفور اسلامی تیکه بزرگتان گوشتان خواهد بود
    422
    498
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. صد سال تنهائی خاندان پهلوی ها؟؟؟در عرض فقط چند ساعت بعد ازپیام این خانم دراینستاگرام . هزاران ایرانی با صمیم قلب براشون پیام گذاشتند و ارزوی سلامتیشون رو کردند. حالا یک لحظه تصور کن اگر یکی از سران رژیم منفور جمهوری اسلمی این پیام رو میزاشت سیل میلونها کامنت فحش و بد و بیراه و نفرین و نفرت بهشون سرازیر میشد. ساندیس خور حق داری اینجوری از عکس العمل مردم ایران برای بیماری این بانوی ایران زمین وحشت کنی چون این اخوندهای شپشو با تمام هزینه هائی که با پول نفت مردم برای تبلیغ این دین شیطانی میکنند خود مردم ایران تاسوعا و اشورا را تبدیل به حسین پارتی میکنند ولبنان و سوریه هم دهنشون رو پر از .. کردند
    412
    489
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    [::جناب سروان - مونرآل، کانادا::]. جناب مثل اینکه خودت بدجوری درد باد فتق کشیدی و زیر تیغ جراحی رفتی. امیدوارم اینجور ارزوهای پلید دامنگیر خودتو خانواده ات بشه.
    512
    476
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    سگ سبیل - کنت، انگلستان
    mnمن نه مخالففه پهلویهام نه موافقشون اگه اومدن خوش اومدن نیومدن هم نمیشه ایراد گرفت ولی میخام بدونم تو اینهمه سال چیکار کردن که مفید بحال ادمای داخل کشورشون باشه?غیره اینه فقط یه اعلا میه ازراه دورصادر
    66
    50
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    خودِ ملجم - تهران، ایران

    چقدر طرفداران رژیم‌های قبلی و فعلی ایران بامزه‌اند! (رقت‌انگیز؟! نه، به دلتان بد نیاورید.) هر دو گروه برای نفرات رژیم مقابل آرزوی مرگ دارند. هردو گروه از مریضی یا مرگ نفرات رژیم مقابل ابراز خوشحالی می‌کنند. هر دو بعد از خوشحالی طرف مقابل از مریضی و مرگ نفرات رژیم دیگر؛ از اینکه شخصی از مصیبت وارده به انسان دیگری خوشحال است، متعجب و متاسف می‌شوند و بلافاصله نه تنها فقط برای آن شخص بلکه برای خانواده‌اش هم آرزوی مریضی و مرگ می‌کنند!!! الان هم هر دو طرف می‌آیند تا این آینه را با پرتاب منفی بشکنند! بیچاره ایران. :(
    19
    70
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    این یک مسیج هست برای بقیه ایراندوستان که یعنی حواستون باشه ما حواسمون هست! این آخوندا با این گلوبالیستا دستشون از اول تویه کاسه بوده. اینا دیگه یا خیلی دانکی هستن یا خیلی به آخر خطر رسیدن که نمیبینن بعده 40 سال ملت ایران و حتی ملتهای اروپایی و آمریکایی کارد به استخوانشان رسیده و عنقریب است که این ایدئولوژی مسخره گلوبالیستی و مفت خوری جهانی به نام لیبرال دموکراسی رو در زباله دان تاریخ بریزن.
    10
    37
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::liberté - مونترال، کانادا::]. جان؟! پلاک را اشتباه نیامدی؟!
    16
    8
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    از این خبر بسیار متاسف شدم و با امید به پیشرفت چشمگیر پزشگی در این زمینه, سلامتی ایشان را ازخداوند متعال خواستارم
    97
    85
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    امیدوارام یاسمین خانم هرچه زودتر شفا یابد ! ارزو میکنم انانکه از دچار شدن خانم پهلوی به سرطان خوشحال شدن یاخود یا عزیز ترین کسشان به درد او مبتلا شوند.
    185
    95
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. امیدوار زن هرچی آخوند از هر دو پستان سرطان بگیره. هر چی آخوند هم سرطان پروتسات بگیره که با ترموستات ماشین ردیف بشن.
    108
    103
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    چطور میشه از اسم انسان براى توصیف کسانیکه از این خبر خوشحال شدن استفاده کرد ؟ یه انسان دیگه، یه هموطن از بیماریش میگه، از رنجش، ترسش، نگرانى هاش از بیماریش، و عواقبش، برا کسانیکه احتیاج داره تو شرایط سخت، نه بعنوان یه شخصیت سیاسى، نه بعنوان ملکه، نه بعنوان همسر رضا پهلوى، بلکه بعنوان یه انسان، یه همنوع، فقط یه گوش شنوا باشن، همدردش باشن، درکش کنن، رنگ سیاسى بهش میپاشیم. کاش میشد همدرد همنوع بودنشون باشیم و درک کنیم که اعلام این خبر رنگ سیاسى نداره، و نمیشه با یه هم نوع، بخاطر وابستگى خانوادگیش اینطور رفتار کرد. فکر نمیکنم ایشون نقشى در مسایل سیاسى و شورش چهل سال پیش داشته باشه و فقط بجرم همسر بودن و مادر بودن داریم از احساس همدردى با ایشون خوددارى میکنیم و از درد یه انسان دیگه إبراز خوشحالى میکنیم. این مشکلى هست که میتونه براى هر کدوم از ما پیش بیاد و اگه فقط یه لحظه، خودمون رو بجاى این خانوم بذاریم، شاید بتونیم درک کنیم که چقدر سخته.
    36
    96
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::] برو فال قهوه ات رو بگیر رمال کولی .
    207
    170
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. تو برو تاکسی ات رو بچرخون و پول خوردت رو جمع کن و اردنگی ألمانی نوش جون کن.
    217
    272
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    از منفی دادن ها میشه فهمید ماتحت این حزب اللهی های ... چقدر سوزش گرفته. عین تاپاله سه چهارتاشون ریختن اینجا و منفی میدن! اوشگول ها، دهنتون سرویسه تا کمتر از یه سال دیگه
    205
    182
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. دوست عزیز این دوسلدورفی که از ورامین کامنت میذاره، بد جور عقده های مختلف داره. از خود کم بزرگ بینی بگیر تا حقارت مزمن که باعثش اردنگی هایی است که از ألمانی ها خورده در طول زنگی نکبت بارش.
    216
    271
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::خودِ ملجم - تهران، ایران::]. لطفا زیاد تند نرو عزیز. شما که متاسفی برای ایران، ببین کدوم قشر ایران رو به فلاکت رسوندن؟ خیلی هم نمیخواد آرمان گرا باشی، وقتی زرت و زرت برای کل دنیا مرده باد میفرستن، و یا حتی وقتی استیون هاوکینگ میمیرن میگن به درک واصل شد، نه تنها مستحق بدتر از ایناهاش هم هستن، بلکه ارزش کود شدن توی اون مملکت رو هم ندارن. اینا بی بته هایی هستن که از صیغه رفتن مادران نیکوکارشون رو خشت افتادن عزیز. و سر سفره پدر و مادر هم بزرگ نشدن.
    192
    136
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    بعضی ها زیاد دردشون گرفت.من زمان دانشجوئی در کمال افتخار هزینه زندگیم رو با کارگری ورانندگی در آوردم وبارها خودم همینجا گفتم.اما اصل مطلب و کامنتی جدید برای دور نشدن از اصل مطلب و احتراز از مباحث شیرین پستان و پرستات وتاکسی و ورامین.خاندان پهلوی عاقبت به شر شدن.
    172
    188
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    اصل مطلب.خاندان پهلوی توو گلوشون گیر کرد وعاقبت به شر شدن وبه قول دوستمون مثل آخر کتاب صد سال تنهائی آخرش مورچه می خوردشون.
    175
    192
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    خاندان پهلوی عاقبت به شر شدن.موفق ترین فرد خانوادشون رمدیوس خوشگله است که ستاره اینسناگرام شده.
    177
    192
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. چهار خط نوشتی اینقدر متناقض؟بالاخره من الان ورامینم ولی دارم توو آلمان تاکسی می برم واز آلمانی ها اردنگی می خورم وهمزمان از آلمان به ورامین دیپورت شدم؟بع بع .میشه همچی چیزی؟بنازم به عقل ومنطق وسوادت.ای انقلابی.ای مخ فراریده شده.اینقدر تناقض در چند خط؟اینقدر دردت گرفت؟بتادون علاجته.
    169
    185
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    منفی‌ و مثبت را می‌‌بینید. سخن از ۴۰ سال خیانت .پیدا نیستند. سر کار اصلی‌ -دلالی محبت در جلوی حرام آقا رضا. یک خبر اینجوری. که یکی‌ سرطان گرفته. مثل شغال از سوراخ بیرون می‌‌ایبد. سر تا پا ۴ نفر هستند. سروان خیلی‌ خرش می‌‌رود. ۵۵ تا اسم مستعار دارد. حسن ۱ تا حسن ۵۵. میرزاده هم می‌‌گوید مگر می‌‌شود. من ۶۵ تا اسم مستعار می‌‌خام. صادق ۱ تا صادق ۶۵. تفکر را کسی‌ جدی نمی‌‌گیرد. امام دست دوم. کاظم ۱ تا کاظم ۵۰. و صحنه را باز کنید. دارام دارام . باور شخصا به صحنه می‌‌آید. حسین ۱ تا حسین ۷۲ اسم مستعار می‌‌باشد. مرتب هم پشت سر ایستاده و پس گردنی به دیگران. اگر تند و تندبه خودشان مثبت ندهند.‌ای عدوی زمان.هی‌ تند و تند به خودتان مثبت می‌‌دهید. به این می‌‌گویند خود فریبی. این نمی‌‌شه. یوکی سانسور می‌‌کند. وگرنه می‌‌گفتم "....قبرس" یا اینکه تف سر بالا. ولی‌ خودتان هستید
    43
    42
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    خودِ ملجم - تهران، ایران
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. از نظر من هر دو طرف سر و ته یک کرباسند و هر دو طرف لایق یکدیگر. چهل سال این طرف به آن طرف فحش داد و آن طرف به این طرف، وای که چقدر مملکت را نجات دادند! چیزی که من می‌بینم فقط یک مشت آدم کوته‌فکر و حراف است (بجز معدودی استثناء) که تنها فرقشان لباسشان است و بس؛ وگرنه که در واقعیت به یک اندازه رقت‌انگیزند. آن چیزی هم که من نوشتم کوچکترین ربطی به آرمانگرایی نداشت. اصلا کجای آن متن از آرمان‌ها صحبت شده بود؟! نوشته من فقط خلاصه چیزی بود که در اینجا می‌شود دید. مابقی صحبت‌هایتان هم تائید کامنت قبلم بود. شما به آنها فحش بدهید و آنها به شما و در این چرخه بیهوده و بی‌انتها هر دو خود را با رویای شیرین رسیدن به پیروزی عاجل سرگرم کنید. کشور برای نجات پیدا کردن نیازمند رهبریست که بتواند همدلی و اتحاد ایجاد کند. رهبران و پیروان هر دو سو جز کوبیدن برطبل نفاق هیچ نکرده‌اند و امیدی هم به هیچکدامشان نیست. به همین دلیل هم علی‌رغم نارضایتی فراگیر از شرایط، مردم حرکتی نمی‌کنند چون از هر دو طرف ناامیدند. فحشتان را بدهید، فحشتان را بدهید. بیچاره ایرانمان.
    17
    32
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    چقدر هم این برادران ارشادی هندونه زیر بغل هم می‌‌گذارند. زبانم لال قر و قمیش هم برای هم می‌‌آیاند. زدیم و داغون کردیم در این سایت ، ضد انقلاب را . دشمن دین مبین را. زبان دو متر. زبون بسته فکر می‌‌کند .زبان است. خبر ندارد. چیز عربی‌ است .که ۱۵۰۰ سال است. از حلقوم بیرون زده. با زبان دراز عوضی‌ گرفت.
    39
    40
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    اوه اوه! چه خبره اینجا! زیر دست و پا نمونیم صلوات..! می‌گم اگر مزاحم دعواتون نمی‌شم و اگر امکان داره یکی لطف کنه بگه این کامنت دوستمون "liberté - مونترال، کانادا" یعنی چه؟ [::«liberté - مونترال، کانادا: این یک مسیج هست برای بقیه ایراندوستان که یعنی حواستون باشه ما حواسمون هست! این آخوندا با این گلوبالیستا دستشون از اول تویه کاسه بوده. اینا دیگه یا خیلی دانکی هستن یا خیلی به آخر خطر رسیدن که نمیبینن بعده 40 سال ملت ایران و حتی ملتهای اروپایی و آمریکایی کارد به استخوانشان رسیده و عنقریب است که این ایدئولوژی مسخره گلوبالیستی و مفت خوری جهانی به نام لیبرال دموکراسی رو در زباله دان تاریخ بریزن.»::] من هیچ ربطی نتونستم بین این کامنت و موضوع این صفحه و حتی کامنتهای بقیه پیدا کنم. یکی از اون 22 تایی که تا حالا بهش مثبت داده و ستاره‌دارش کرده لطفا دست من را هم بگیره که بدجوری گم شدم! پیشاپیش ممنون. :(
    6
    8
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    خودِ ملجم - تهران، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. دوست گرامی، ببخشید که من آمدم و بی‌اجازه بین دوتکه صحبت‌تان نشستم. اما این موضوع باعث شد که نظر شما را زودتر از نظر دیگران بخوانم. از آشنایی با لشکر حسن تا حسین محظوظ شدم :) اما همگان را از لذت آشنایی با لشکر مقابل محروم نموده بودید. شاید دلخور شوند. امیدوارم متن‌تان ادامه داشته باشد. :)
    4
    6
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. فرقی نمیکنه کدوم گوری هستی. تهش یه ... بیشتر نیستی
    148
    37
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. منم می دونم فرقی نمی کنه.برای تو فرق می کنه.من فقط اشاره ام به تناقض نظراتت بود که مخ فراریده شده ای.فرمودی سال دیگه مهلت دولت ایران تموم میشه؟سال دیگه عمری باشه من همینجام و نزدیک تحویل سال میلادی به ریشت دارم می خندم ویادآوری می کنم سال دیگه تشریف ببر ایران وانقلابی بازی دربیار تا با دسته کلنگ و شیشه نوشابه ازت پذیرائی بشه.از بحث دور نشیم.پول دزدی چه غده وحناقی شد توو بدن وگلوی پهلوی ها.
    31
    119
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::خودِ ملجم - تهران، ایران::]. "هر دو سر و ته یک کرباسند" را گل گفتی. نام کاربری بنده هم به همین نظر شما بر میگردد که شاه و شیخ پرست جماعت هر دو روی یک سکه اند فقط در شکل ظاهر متفاوتند..
    11
    13
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::+Hunter - تهران، ایران::]. والا دروغ چرا هموطن ما هم آ آ آ اگه کسی دست شما را گرفت شما هم دست ما را بگیرید. البته اینایی که بلانسبت رفتن خارج بعضی مواقع تعمدا یه جوری فارگلیسی مینویسند که یعنی "بله ما از بس خارجکی حرف میزنیم فارسی یادمان رفته" ایران هم که میان خیلی از خودشون فیس و افاده در وکنند ولی اگه یه متن زبان کشور محل اقامتشون را بزاری جولوشون ترجمه کنند بکلی میزنن جاده خاکی.
    9
    9
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    BruceLee - بروخه، بلژیک

    هیچ فک ر کردین چرا تو خونواده ممرضا فقط یه مرد باقی مونده و بقیه زن هستن من دلیلشو میدونم اگه گفتین میشه هنوز امید داشت از بیسوادی دربیاین منتاحالاهرچی موافق ممرضا رو دیدم بیسوا د وکم سواد بودن درعوض هرکی رو مخالفش دیدم همه باسواد ودنیادیده بودن
    33
    9
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. البته بلانسبت من،ما از اون خانواده هاش نیستیم 😁😁فقط موندم کامنت من چرا انقدر منفی خورده،منکه چیز بدی نگفتم،الهی هر کی به من منفی میده،بقیه بهش منفی بدن😆😆😆
    11
    15
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. من خیلی با فارگلیسیش مشکل نداشتم، خودم هم باید حواسم را جمع کنم که قاطی ننویسم ولی متوجه نمی‌شدم که چطوری می‌شه مشکل سینه یک خانم را به گلوبالیسم ربط داد بدون اینکه فحش محسوب بشه! ولی بالاخره فهمیدم منظورش چیه. می‌خواسته یک چیزی بنویسه که ما نفهمیم و ضایع بشیم! اون 26 نفری هم که بهش مثبت دادن خواستن بهش رکب بزنن. دمشون گرم، 26تایی همچین حالش را گرفتند که خودش خجالت کشید و رفت و دیگه برنگشت. الان هم به شک افتاده نکنه چیزی که نوشته واقعا خیلی نظریه توپی بوده و باید با همون 26 نفر یک حزبی، چیزی تشکیل بده. اگر به من هم بیشتر از 2 نفر رای داده بودند وسوسه می‌شدم یک حزب بزنم! ;) :)
    6
    4
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. اینجا دعوا بوده. منفی و مثبت‌ها همه‌اش الکی و برای پوز زنیه. من خودم فقط داشتم رد می‌شدم یه آدرس پرسیدم برام هفت‌تا منفی زدند تا الان!
    3
    8
    ‌پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::+Hunter - تهران، ایران::]. [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. منم خوندم چیزى حالیم نشد، خیلى هم با خودم کلنجار رفتم که یه جورى مطلب رو با گلوبالیسم(اصلا داریم؟ شاید داریم و سواد من قط نمیده) ربط بدم نشد. این کجا، اون کجا،منم خارج نشینى کردم و خارجیکى هم صحبت میکنم ولى این متن اصلا ورأى محاوره معمولیه، فکر کنم مثل یه معمایى چیزى هست که باید توش رابطه مطلب رو با گلوبالیسم جهانخوار پیدا کنى و اگه زیر سى ثانیه متوجه شدى، جایزه میدن. اینطور بنظر میرسه که جایزه شامل حال من وشما نمیشه متاسفانه!!!
    9
    7
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::BruceLee - بروخه، بلژیک::]. آره یکی تو باسوادی و یکی خامنه ای و دارودسته اختلاسگرش که حتی نمایندگان مجلس آخوندی هم صداشون دراومده از خریت و عدم مدیریت مسئولین این نظام
    24
    21
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    همیشه همین بودیم، یه موضوعى که پیش میاد، یه عده مخالف، یه عده موافق، بجاى بحث کردن در مورد موضوع، میافتن بجون همدیگه، یکى از بیسوادى یکى خرده میگیره و یکى شغل یکى دیگه رو مسخره میکنه، یکى فحش میده یکى تهمت میتونه، تا حدى که طرفاى اصلى مطلب به لب گود رانده میشن. شرط میبندم اگه خود خانمى که این مطلب در موردش منتشر شده بیاد بعضى از کامنت هاى دوستان رو بخونه درد خودش یادش میره و درصدد میافته دوستانى رو که بجون هم افتادن رو از هم جدا کنه و سعى کنه آرومشون کنه. [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::] نمیدونم چه دینى دارى که مسخره کردن یه نفر که داره از رنجهاش میگه، توش جایزه. اگه مسلمونى، اسلام با همه نقص هاش یه همچین عملى رو تشویق نمیکنه، فکر نمیکنم خدایى که وعده قصر پر از حورى بهت داده، اینقدر ناقص العقل باشه که بذاره تو براش تعیین تکلیف کنى که کى بره بهشت و کى بقول خودت بدرک واصل بشه. اگه تو راست میگى، بهشتى که پر از امثال تو باشن، بهشت نیست، رنج ابدیه، براى کسى که میتونه فکر کنه، اونجا جهنمه. چه خوب میشد که میتونستى بجاى دهن گشادت، فکرت رو یه کم بازتر کنى.
    11
    21
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    کلی به خودم امیدوار شدم، فقط 10‌تا منفی دارم. کامنت دوم تا الان 3258 تا منفی داره. می‌گم اگر زحمت نیست یه 400-500 تا منفی هم برای من بزنید حداقل بگم دشمنان منو احاطه کردند تا صدایم به جایی نرسه. :) :)
    5
    5
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. تخمه بشکن.وقتت پر میشه.
    28
    111
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    خنده ام میگیره از این آخوندزاده عشقی خودش رو جر داد تا همه ستاره ها واسش زرد بشه الآن که نگاه میکنه خیط شده ..داره تعجب میکنه ;)
    104
    24
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    هرگز به منفی ومثبت های این سایت اهمیت ندادم .اما کمتر از 300 منفی طی چهار پنج روز به کامنت دوم و 3000 منفی طی یک شب منفی؟بو داره.بو می دید.از کی فرمان میگیرید.پسر لادن یا پسرسلمان؟از اربابانشون یا لورنس عربستان؟عاقبت صدام ومنافق ها براتون درس عبرت نشد؟
    28
    213
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    saltanat-talaban UK - وادوز، لیختن اشتاین
    منهم یک زن هستم و نمیتونم براش آرزوی بد کنم چون اصلیت خودش از اون خاندان نیست ولی باید بحالش تاسف خورد که با جهلوی ها پیوند بسته و سرنوشت خودش را بدست آنها سپرده.
    21
    23
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. تا حالا در اینجا ندیده بودم به یکنفر نزدیک به چهار هزارتا منفی بدن. راستش با این.. .. که دوستان کردند و از خجالت شما حسابی در اومدند، هر کسی جای شما بود میرفت و دیگه اینجاها پیداش نمیشد
    104
    17
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    دیشب که به این پست سر زدم دیدم هیچ یک از پاچه خواران حماریونی ستاره دار نبودند تا جایی که صدای یکیش (zartosh) هم بلند شده ولی چطور ظرف 24 ساعت ورق برگشت و همه ستاره دار شدند الله و اعلم...!! اینو فقط باید از دار و دسته شعبان الدوله پرسید گه چطور یک شبه نخست وزیر قانونی غیرقانونی شد!!!
    9
    104
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    30000 منفی در عرض یک شب؟کامنت ارسولا پهلوی وصد سال تنهائی وگندیدن پسرها در عرض اینقدر برای ادمین وروسا دردآور بود؟
    19
    104
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. خارجکی صحبت می کنی؟خیلی هنر کردی هاهاها نه جان من بیا ...بزن هاهاها
    12
    2
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. از نظر سواد رو نمی دونم میشه مقایسه کرد یانه ولی از لحاظ عقلی چهل سال عقبند هاهاها
    15
    63
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا
    حمید پینوکیوجون تو هم که کلهم اجمعین از بالا و پایین تعطیل هستی هاهاها اینم گفتم که نگی چرا واسه تو چیزی کنار نذاشتم هاها به حضرت جرجیس عاشقتم آی لاو یو هاهاها
    10
    3
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    +Hunter - تهران، ایران
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. حالا شما هم اینقدر خودت را تحویل نگیر دیگه، 3000تا بیشتر نیست. یک کلاغ چهل کلاغ نکن. خوبه من هم 10تا منفی گرفتم برم پُز بدم بگم صدتا منفی گرفتم؟! ;)
    6
    10
    جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. بقول رهبر شیره ای ات: ما رکورد زدیم! الان اومدم دیدم ٣٠٠٠ تا رو زدی. بابا ایولا. اگر این بو داره، اون ستاره زردهای خودت که بوی فاضلاب میده 😀😀
    8
    10
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::جناب سروان - مونرآل، کانادا::]. چی میگی اینوسط؟ خیلی خوب سلام! ولی جالبه که بدون أجاره تو کله ات نشستم که وسط اینهمه بگیر ببند یه دمپایی هم پرت میکنی. آی لاو یو توووووو!
    6
    7
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. واقعا ور میزنی اونهم عین .... لورانس؟؟ سلمان؟؟ بابا درست نیست ....زندگی ات بره زحمت بکشه، تو بشینی صنعتی بزنی بری فضا!
    7
    9
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. ممنون از توجه ات.نه فقط سرم رو بالا می گیرم بلکه بعد از ده سال تازه فهمیدم با کی طرفم.من خارج از کشور همه رو دیدم ومحک زدم.سلطنت طلب منافق فدائی توده ای وووو.اما از همه بدتر جامعه عقب افتاده هموطنان بودن.این روزها وابسته بودن وغرض دار بود مدعیان آزادی نظر یعنی منو توها وسایت ایرانیان وایران اینترنشنال کاملا بهم ثابت شد وافکارم از گذشته رادیکالتر شد.قطعا از ......وآب خنک برای زاغری وشرکا ودر صورت لزوم خاوران بیشتر حمایت خواهم کرد.البته فعلا حمایت فکری.ازسایت وادمینش ممنونم که چشم وگوشم رو بهتر باز کردن.
    9
    5
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    این خبر و مثبت ومنفی دادن ها وگرفتن ها چهره واقعی واهداف سایت رو نمایان کرد.بچرخید تا بچرخیم.قرارمون در صورت لزوم جاده بین کرند واسلام آباد غرب برای نمایش دادن ........منافقین وخودفروش ها وریزه خواران دشمن.
    9
    5
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. تو بودی که میگفتی پدرت نظامی دوران پهلوی بود؟ یه بار دیگه به عکس های قدیمیش نگاه کن. شاید اگر یونیفورم تنش بوده از خُدام حرم عبدوالعظیم بوده نه ارتشی!
    6
    13
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. یکی از اهداف سایت این هست که وقتی شخصی مزدور و عقده ای سعی در گمراه کردن جوان ها دارد به او این فرصت را میدهد که آبروی نداشته اش راببرد. به قول عزیزی در بالا هر زمان خبر بیماری یا درگذشت آخوندی درج میشود سیل دشنام سرازیر میشود و بر عکس وقتی مطلبی از پهلوی هست ملیون ها ایرانی مراتب قدر دانی خود را ابراز میکنند. حالا شما هی به خودت بپیچ و وعده دیدار در زندان و پذیرایی با بطری به ملت جان به لب رسیده بده. بلاشک وجودت درد پذیرا شدن بطری را تجربه کرده که مرتب آنرا برای دیگران آرزو میکنی.
    5
    11
    شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    سایت آبرو من رو برد.دمش گرم بابا دمش گرم.من که حرفم رو می زنم.سایت اگه بیل زن بود....خودسانسوری.سایت چه جوری آبرو برده؟ با سه هزار منفی در یک شب؟اینجوری سایت وبع بع کنانش می خوان براندازن؟زکی.به همین خیال باشید دو قرون بدید آش.
    2
    0
    یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ضمنا پدر من ساواکی بود.نیروی ساواک توو ارتش.پدر بزرگم هم ژاندارم رو مرز بود.اما من سواد دارم کتاب خووندم تاریخ رو مطالعه کردم شما ها رو شناختم ده ساله اینجا دار م می نویسم.به راه راست هدایتم کردید ای بی ادبان وگمراهان وخائنان.
    3
    0
    یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.