نخستین نوزادان مقاوم به آچ‌آی‌وی حاصل از مهندسی ژنتیک در چین به دنیا آمدند

دانشمندان چینی مدعی شدند که با استفاده از دستکاری و ویرایش ژن‌ها نخستین نوزادان مهندسی شده را خلق کرده‌اند. حاصل این ابتکار مهندسان چینی، تولد دو نوزاد دختر به نام‌های لولو و نانا است.
 
به گفته دانشمندان چینی این دو دختر نخستین انسان‌های «اصلاح ژنتیکی شده» جهان هستند. برای اینکار دانشمندان از یک قیچی مولکولی بسیار قوی و پیشرفته به نام CRISPR/Cas9 استفاده کردند. آنها با استفاده از ژن CCR5 که بخشی از ماده ژنتیکی ویروس اچ‌آی‌وی است توانستند نوزادانی را خلق کنند که نسبت به ویروس اچ‌ای‌وی و بیماری ایدز مقاوم هستند.
 
جینکوی هی، مدیر این گروه تحقیقاتی از دانشگاه علم و صنعت جنوبی چین اعلام کرده‌ است که این کار را به صورت بسیار ایمن انجام داده و نوزادن حاصل از این مهندسی کاملا سالم هستند.
برای انجام این پروژه دانشمندان ابتدا تخمک و اسپرم را از والدین دریافت کرده و پس از ایجاد لقاح مصنوعی، عملیات مهندسی ژنتیک را بر روی سلول‌های جنینی انجام دادند. سپس این دو جنین به رحم مادر انتقال داده شدند و مراحل رشد خود را به طور طبیعی در درون بدن مادر گذراندند.
 
اگر نتایج این پروژه با موفقیت همواه شود یک موفقیت بزرگ در علم ژنتیک و پزشکی محسوب خواهد شد چرا که با این روش می‌توان در آینده تا حد ممکن از بروز بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری و همینطور انسان‌ها را در برابر بسیاری از بیماری‌های غیرژنتیکی مصون کرد.
 
با این حال این پروژه هنوز باید راهی طولانی برای فراگیر شدن بیپیماید. بجز مطالعه مسائل ژنتیکی و بررسی امکان تغییرات در ژنوم انسان، مسائل اخلاقی مربوط به آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.
+15
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    آفرین،متاسفانه کشورهای غربی و خصوصا آمریکا خودشون رو درگیر ملاحضات مزخرف اخلاقی و ترس از مسیحیهای تندرو و کله خر در این مورد کردن و این آزمایشات بروی جنین انسان انجام نمیدن،ذر صورتیکه با وجود این همه بیماری غیرقابل علاج مثل سرطانها و ایدز و ALS و موتور نورون و ده ها کوفت دیگه،این آزمایشات ضروری هست.
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.