ایران اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به عراق را رد کرد

 موسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در عراق، گفته است: اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در قاچاق مواد مخدر به عراق «به اندازه اتهام حمایت ایران از تروریسم مضحک است».

موسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در عراق، اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در ورود مواد مخدر به عراق را رد کرد و آن را «مضحک» خواند.
 
علیزاده طباطبایی در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، پنجم آذر، در خبرگزاری ایسنا منتشر شد گفت که این اتهام «به اندازه زدن اتهامی همچون حمایت ایران از تروریست و داعش مضحک است».
 
معاون سفیر ایران در بغداد، بدون ارائه مستندات، توزیع مواد مخدر در عراق را به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نسبت داد و گفت: آنها تلاش می‌کنند «با به انحراف کشیدن جوانان مسلمان موجب عقب افتادن این جوامع شوند».
 
روشن نیست که اظهارات معاون سفیر ایران در عراق در واکنش به کدام گزارش است اما اخیرا شبکه اسکای نیوز عربی، از دست داشتن سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر به بصره گزارش داده و متحدان ایران در منطقه، از جمله گروه حزب‌الله لبنان و گروه انصار الله یمن، را نیز به نقش داشتن در قاچاق این مواد متهم کرده بود.
 
بر اساس گزارش این شبکه، کریستال، حشیش و قرص‌های ترامادول بیشترین مواد مخدری هستند که از ایران به عراق قاچاق می‌شوند.
 
پیش از این نیز چندین بار سپاه پاسداران به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به عراق متهم شده بود.
 
از جمله چند ماه پیش علی الداینی، رئیس شورای استان دیاله در شرق عراق، به خبرگزاری السومریه گفته بود: «اطلاعاتی مبنی بر قاچاق مواد مخدر از ایران به عراق از طریق هواپیمای بدون سرنشین در اختیار داریم».
 
در گذشته شماری از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی در جمهوری اسلامی با اشاره به مدیریت اسکله‌ها توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، از دست داشتن این دو نهاد در قاچاق کالا به ایران سخن گفته‌اند.
 
اخیرا نیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در پیوند با موضوع پول‌شویی به صورت تلویحی به برخی نهادهای حکومتی اشاره کرد که این سخنان اعتراض نمایندگان عضو جبهه پایداری و برخی منصوبان رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.
+5
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هر وقت دستگاه آخوندی چیزی یا موضوعی را تکذیب کرد مطمئن باشید که صد در صد صحت دارد و زخم ناسور شده و گندش درآمده و مجبور به پرده پوشی هستند
    33
    25
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    عین اینه که ژاپن بگه هیچکدوم از شمشیر سامورایی های موجود در کشورهای دیگه رو ما نفرستادیم. بابا شما تونل مواد مخدر به دنیایید. زعفرون رو میدید افغانستان بسته بندی و صادر میکنن و مواد رو از افغانستان میگیرید بسته بندی و صادر و البته به خورد جوونای خودمون میدید. اخیرا به لطف وایتکس و انواع اسیدهای دودکننده خودتون خودکفا شدید و صنعتی میسازید. یارو میکفت دکتر سکوی نفتی ایران از بیکاری اتاقشو آشپزخونه تولید شیشه (مخدر) کرده. لامصب مردم به جهنم، ماهی هارو معتاد میکنی. قانون من تمام قاچاق فروشها و خرده و عمده فروشهای همه نوع مواد مخدر در محل دستگیری تیرخلاصی.
    33
    10
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    ایناکه همه چیز را تکذیب می کنند یعنی کل دنیا دروغ میگند فقط این آخوندهای حـ... مفتخور راست میگند.
    5
    11
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تمام دنیا میدانند که اخوندها تولید کننده و صادر کننده ی مواد مخدر هستند و این ها مثل کبک سر در برف کرده اند!. فرماندار نظامی استان بصره در جنوب عراق، حکومت ایران را متهم کرد که در پوشش محموله های تجاری، مواد مخدر را در عراق وارد و توزیع می کند. به گزارش رادیو فرانسه، تلویزیون العربیه نیز با انتشار گزارشی فاش کرد که بخش مهمی از قاچاق مواد مخدر در عراق را ماده مخدر شیمیایی "شیشه" تشکیل می دهد که وسیعاً در ایران تولید می شود و از طریق محموله های صادراتی کفش و لباس وارد عراق می شود. همین منبع افزوده است که یکی از منابع مهم مالی سپاه پاسداران، قاچاق مواد مخدر است.
    8
    9
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    saeed scotland - اِسکای اِسکاتلند، انگلستان
    ایران اُستاد تکذیب و رد کردن حقایق
    3
    10
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    عملا تایید کرده و گفته این و اتهام حمایت از تروریست مثل همه!!! مگه حماس و حزب الله و حوثى هاى یمن و قاتل هاى برون مرزى رژیم که فرخزاد رو کشتن و رستوران میکانوس یونان رو بخون کشیدن، نمایندگان صلح جهانین؟ ج ا از اونا حمایت میکنه و سپاه هم مواد مخدر قاچاق میکنه. قاچاق مواد مخدر و روسپیگرى از پر درآمد ترین تجارت هاى تاریخه که اولا اسمش رو بد کردن دست زیاد نشه بعدش هم اگه ترس از زندان و اعدام و وجدان نبود، سریعترین راه پولدار شدن بود، حالا آقایون سپاهى، نه ترس از اعدام و زندان دارن و نه وجدان. در ثانى، با این تحریم ها، بى خیال مردم، خرج حماس و حزب الله و اسد و حوثى ها و دیگر ممالک گشنه گداى حامى جمهورى اسلامى از کجا باید تامین بشه؟؟
    5
    4
    ‌سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    . «با به انحراف کشیدن جوانان مسلمان موجب عقب افتادن این جوامع شوند»...یعنی این ۳۹ سال هم امریکا و استکبار جهانی است که ایران را به معتادترین جامعه اسیا تبدیل کرده؟، اگر بله پس این همه چرند که شما چنین و چنان اشراق اطلاعاتی علیه دشمن دارید اگر نه پس کار امام زمان یا موجودات کره مریخ است!.
    5
    3
    ‌سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.