زلزله‌ای پرقدرت استان کرمانشاه ؛ بیش از ۵۰۰ نفر مصدوم شدند

زلزله‌ای پر قدرت استان کرمانشاه ایران را لرزاند. قدرت این زلزله را مرکز لرزه نگار جهانی ۶.۳ ریشتر اعلام کرد.
 
این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.
 
گفته می‌شود شدت زمین‌لرزه کرمانشاه به حدی بود که در استان‌های بغداد، سلیمانیه، کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار، دیالی، ذیقار، کربلا و نجف عراق هم احساس شد.
از سوی دیگر مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل وقوع این زلزله را استان کرمانشاه در حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.
 
چهار پس لرزه به بزرگی ۵.۲، ۴، ۴ و ۴.۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین و به فاصله زمانی ۱۰، شش، چهار و ۹ دقیقه حوالی قصرشیرین و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
 
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران در گفت‌وگو با ایسنا از اعزام شش تیم ارزیاب از شهرستان‌های قصر شیرین و گیلانغرب به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: «زلزله در مناطقی رخ داد که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته بازسازی شده بودند.»
زلزله تاکنون بیش از ۵۰۰ مصدوم برجای گذاشته است
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا نیمه شب‌ یکشنبه حدود ۵۱۳ نفر مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: «اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.»
 
سال گذشته در همین محدوده زمانی در کرمانشاه زلزله پرقدرتی رخ داد که در پی آن ۶۲۰ نفر کشته شدند. قدرت زلزله سال گذشته استان کرمانشاه ۷.۳ ریشتر بود.
+22
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    انفجار هایی در اعماق زمین توسط روسیه انجام میشه که تفاله های اتمی شون را در اطراف کرمانشاه دفن کنند چیزی که فعالان محیت زیست فهمیدن و همشون راکشتند
    35
    31
    یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    mehrabsheyda - ایران، ایران
    این دیگه زلزله نیست مادر فولاد زرهه
    0
    5
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    مردم کردستان بدانید اینها نمی خواهند شما زنده بمانید. این ملاها میخواهن نسلتان را از بین ببرن هشیار باشید این زلزله نیست . اینها دستکاری کردن در فعالیت گسلهای زیر زمین . امکان این هست . قویترین زلزله دنیاه را شاهد باشید. هر چه زوتر ان منطقه را تخلیه کنید تا جانتان را از دست ندهید
    27
    9
    دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.