انتقاد از مطلب مشروبات الکلی؛ روزنامه ایران: آقای احمد خاتمی یادداشت را شخصا می‌خواندید

 احمد خاتمی امام جمعه موقت تهراناحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران از نتیجه گیری یک مطلب در خصوص مقابله با مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی آلوده در روزنامه ایران به شدت انتقاد کرد و خواستار برخورد هیات نظارت با این روزنامه شد.
 
به گزارش ایسنا، احمد خاتمی روز جمعه سوم آذرماه گفت:«در روزنامه‌ای که از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند می‌نویسند، چون این مشروبات الکلی قلابی بلای جان مردم شده، پس شما بیایید مانند زمان طاغوت مشروبات الکلی را آزاد کنید؛ این یعنی عبور از اسلام.»
 
اشاره احمد خاتمی به مطلب منتشر شده عباس عبدی در روز پنجشنبه ۲۷ آبان در روزنامه ایران با عنوان «دور برگردان فرهنگی» است که به استفاده ابزاری از فانون در ایران پرداخته و دیدگاه یک فرد «آشنا به امور فقهی» را مطرح می‌کند که پیشنهاد کرده بود برای جلوگیری از مرگ مصرف کنندگان مراکزی برای آزمایش مشروبات الکلی «غیر استاندارد» ایجاد شود.
 
عباس عبدی با اشاره به شمار کسانی که طی ماهها اخیر در اثر مشروبات الکلی کشته شدند نوشته بود: برای مواجهه با این معضل، اخیراً یکی از افراد آشنا به امور فقهی، ایده‌ای را طرح کرده است: «برای حفاظت از بیماری‌های خطرناک و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد، بایستی مراکزی را به آزمایش این نوع مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب‌ها و مجازات‌ها، مشروب خویش را آزمایش کند.»
 
عباس عبدی در نقد این دیدگاه نوشته بود:«متأسفانه برخی افراد می‌کوشند که راه‌های میانبُر را در جامعه طی کنند. به جای کوشش برای نفوذ در وجدان و ذهن مردم، آن را رها کرده‌اند و می‌خواهند با اتکا به قانون همه امور را درست کنند.»
 
«اسلام ستیزی را تئوریزه می کنند»
 
این در حالی است که احمد خاتمی در نماز جمعه تهران خواستار برخورد هیات نظارت با مطبوعات با روزنامه ایران شده است.
 
امام جمعه موقت تهران گفته است:« صبح پرسیدم که آیا هیات نظارت با این روزنامه برخورد کرده؟ گفتند هنوز نه!»
 
وی اضافه کرده است:« امروز می‌گویند مشروبات الکلی را آزاد کنید؛ فردا می‌گویند حجاب را آزاد کنید، پس‌فردا می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید؛ من به شما می‌گویم آرزوی آن را به گور می‌برید؛ این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کنند.»
 
احمد خاتمی روزنامه دولتی ایران را متهم کرده که در صدد است « اسلام‌ستیزی را تئوریزه» کند.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرده است:« مردم ما انقلاب کردند که شراب‌خواری نباشد؛ بنابراین با هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی این شرایط به شدت مقابله می‌کنیم.»
 
به گزارش ایسنا پیش از امام جمعه موقت تهران روزنامه کیهان به انتقاد از این مطلب پرداخت بود.
 
عباس عبدی در پاسخ به روزنامه کیهان نوشته بود: «تیتر یادداشت نشان‌دهنده محتوای آن نیز هست و آن بخش از مطلب هم نقل‌قول مستقیمی است که از یکی از آشنایان به امور حوزوی نوشته است و در پی توجیه شرعی شکلی از نادیده نگرفتن صرف مشروبات الکلی بوده است و نوشته من در نقد ورود آن است ولی این افراد بی‌توجه به نقل‌قول مستقیم آن را به بنده منتسب نموده‌اند.»
 
به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نیز در کانال تلگرام خود به این اظهارات احمد خاتمی پاسخ داده و نوشته است که وی بهتر بود خود شخصا مطلب را می خواند.
 
روزنامه ایران نوشته است:«حضرت آقای خاتمی اگر یادداشت را شخصا مطالعه می‌کردند، با توجه به سواد حوزوی و فلسفی خود پی به تفاوت «نقل نظر» و «نقد نظر» می‌بردند. حتما ایشان با مطالعه این یادداشت متوجه نقد نظر یادشده می‌شدند که حتی در عنوان یادداشت «دوربرگردان فرهنگی» نیز مستتر است.»
+1
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اخوندها , مردم را فریب دادن که بیایند و عنقلاب کنن تا به ازادی کامل برسند و ماهانه از سود نفت معاشی هم به مردم داده شود. بعداز عنقلاب نه اینکه هیچی به مردم ندادن بلکه خیلی چیزها هم را ازمردم گرفتن.
    16
    20
    شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    خود این آقایان خمره خمره عرق می خورند و اکثر این حرف ها بازی و نمایش هست. من در همان مشهد در اکثر مهمانی ها و روضه خوانی ها که می رفتم عرق بصورت زیرمیزی توزیع میشد. در یکی از این مراسم روضه خوانی، مداحی بسیار معروف وقتیکه همگی رفتند گفت آقای کامران از روضه خوانی پول در می اید و حالا که همه رفته اند آهنگ های گوگوش را می خوانم. البته دروغ نگویم آن شب عرق سرو نشد ولی منقل تریاک را آوردند
    10
    19
    شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - زووله، هلند
    دوست داشتم یه مطلبی برای این موضوع بذارم ، چون خودم آب جو میخورم. ولی‌ هر چی‌ فکر کردم چی‌ بنوسیم ، یه جوری اشتباه میشد. آخرش میگم برای هر چیزی باید فرهنگشو داشته باشی‌، نداشته باشی‌ به مشکل می‌خوری
    0
    10
    شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.