پمپئو: سعودی همپیمان مهم آمریکا برای رویارویی با ایران است

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که پادشاهی عربی سعودی شریک مهم این کشور در زمینه امنیت ملی و رویارویی با رژیم ایران است.
 
مایک پمپئو، در یک نشست خبری با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آمریکا به سیاستی پایبند است که امنیت ملی این کشور، که به سعودی مرتبط است، را تامین کند.
 
پمپئو درباره سرنوشت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی کشته شده در استانبول نیز گفت که تلاش برای یافتن حقایق در پرونده خاشقجی ادامه دارد.
 
او در ادامه افزود: «همانگونه رئیس‌جمهوری امروز اعلام کرد، ایالات متحده روابط با پادشاهی عربی سعودی را حفظ خواهد کرد. این یک تعهد بلندمدت تاریخی و حیاتی برای امنیت ملی آمریکاست.»
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده آمریکا قصد دارد شریک مستحکم سعودی باقی بماند.
 
ترامپ افزود که نهادهای اطلاعاتی در حال بررسی اطلاعات موجود درباره کشته شدن جمال خاشقجی هستند و «ممکن است دشوار باشد همه حقایق مربوط به این حادثه را فهمید.»
+31
رأی دهید
-44

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    سیاست های امریکا هم مثل فیلمهای هالیودی شده. اخه چرا از چهارتا اخوند انقدر غول میسازید؟ سرنگونیه حکومت ایران برای شما چه (ابدوخیاری) است که انقدر فوتش می کنید؟ما که خودمون خوب میدونیم وجود این حکومت در خاور میانه برای شما خیلی منفعت داره . پس چرا انقده فیلم بازی می کنید .
    15
    19
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    دنیا و سیاست همینه،همیشه هم همین بوده.پول و سرمایه حرف اول و آخر رو میزنه،تمام موارد دیگه دروغ و دکور هست برای این یک هدف مهم.سعودی میلیارد میلیارد خرج میکنه و آمریکا هم این پول رو میخواد.تموم شد و رفت.حقوق بشر و تروریسم و این حرفها همه برای افراد ساده لوح و ابزار هست.تنها موضوع اینه دولتهای دیگه با سیاست و مخفیکاری این هدف رو دنبال میکنن،دولت ترامپ خیلی آشکار و رک داره میگه چون سعودی پول میده همپیمان ما هست و دشمنش دشمن ما و گور بابای جنایت و حقوق بشر و تکه تکه کردن خبرنگار حتی با وجود همه شواهد!
    5
    63
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    خیلی جالب شد.. حالا معلوم شده که آمریکایی ها خودشونو پشت سر عرعرستان سقوطی مخفی کردن و اونارو انداختن جلو چون منافعشون ایجاب میکنه خود شون نیان جلو.. مثل گنده لات‌ها که نوچه هاشونو میفرستن که یه وقت خودشون دخلشون نیاد.. پمپ آب هم همینو منظورشه که آقا ما می‌ترسیم باهات درگیر شیم..
    5
    3
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.