مکارم شیرازی ترمیم بکارت دختران را برای 'حفظ جان و آبرو' جایز دانست

ناصر مکارم شیرازی از مراجع پرنفوذ قم که نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی ایران است ترمیم بکارت دختران را جایز دانسته است
 
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از روحانیون محافظه کار و مراجع تقلید شیعه در قم درباره ضرورت ترمیم بکارت دختران فتوا صادر کرده است.
 
آقای مکارم شیرازی فتوا داده که "ترمیم بکارت دختران از باب ضرورت و برای حفظ جان مسلمانان جایز است".
 
وب سایت او اطلاعیه ای در این باره فتوا منتشر کرده و گفته "برخی ناآگاهان یا مغرضان" در فضای مجازی این فتوا را با "تحریف و خلاف گویی" منتشر کرده اند.
 
یک روز پیش، خبرگزاری شفقنا نزدیک به آیت الله علی سیستانی از مراجع تقلید شیعه مقیم عراق، گزارش داده بود که آقای مکارم شیرازی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که "اگر دختری مرتکب زنا شود و بکارت او از بین برود، دختر توبه کرده است، برای حفظ آبرویش باید چه کار کند" فتوا داده که "می تواند بدون سروصدا نزد طبیبی برود که او را ترمیم کند و جدا توبه نماید و با اعمال نیک آینده، گذشته را جبران کند".
 
انتشار این فتوا با واکنش هایی در شبکه های اجتماعی رو به رو شد که از جمله این فتوا را ترویج دروغ و ریا توصیف کرده اند.
 
وب سایت آقای مکارم شیرازی در اطلاعیه ای که امروز سی ام آبان (۲۱ نوامبر) منتشر کرده از قول این مرجع شیعه گفته "اصل مطلب چنین بوده که از ما سئوال کرده بودند: 'اگر دختری به هر دلیل بکارت خود را از دست داده باشد و آگاه شدن اقوام جان او را به خطر اندازد و ممکن باشد که منتهی به خون ریزی شود، آیا اجازه ترمیم به او می دهید؟' ما در جواب گفته ایم: اگر کار به اینجا برسد از باب ضرورت و برای حفظ جان مسلمانان ترمیم جایز است".
 
وب سایت شفقنا می گوید فتوای اخیر آقای مکارم شیرازی را "عینا" از سایت او نقل کرده بود "اما بعد به هر دلیل آن پرسش و پاسخ از سایت معظم له بدون هرگونه توضیح حذف شد و فتوای تازه ای با پرسش و پاسخ تازه منتشر شد که البته تا این لحظه در ردیف استفتائات سایت ایشان قرار نگرفته است".
 
درباره موضوع بکارت دختران، آقای مکارم شیرازی پیشتر هم فتوای مشابهی داشته است. وب سایت شفقنا می گوید یکی از فتواها از این قرار است" "پرسش: دختری که بکارت خود را ترمیم کرده است اگر خواستگار از او سؤال کند لازم است حقیقت را بگوید؟ پاسخ [ناصر مکارم شیرازی]: در فرض سؤال، لازم نیست بگوید".
 
آقای مکارم شیرازی از مراجع پرنفوذ نزدیک به حکومت ایران است و مواضع سیاسی و مذهبی او با دیدگاه های سیاسی رهبر ایران همسو تعبیر می شود.
 
او از مخالفان ورود زنان به ورزشگاه هاست و به تازگی گفته است که پذیرش پیشنهادهای گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف برای بهبود روابط بانک های ایران با شرکای بین‌المللی "حرام" است.
 
آقای مکارم شیرازی گفته که "با قبول سند اف‌ای‌تی‌اف به صورت کامل خود را در اختیار غرب قرار داده ایم و این کار شرعا، عقلا و منطقا جایز نیست".
حوب سایت شفقنا می گوید سایت آقای مکارم متن فتوای اول را حذف کرده
متن فتوای اول ناصر مکارم شیرازی به روایت وب سایت شفقنا که می گوید از روی وب سایت این مرجع برداشته اما در حال حاضر حذف شده و فتوای دیگری درباره بکارت منتشر کرده
متنی که شفقنا می گوید جایگزین فتوای قبلی آقای مکارم شیرازی درباره ترمیم بکارت شده است
+5
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    امیدوارم در مورد دخترت هم با صداقت بگذاری این کار انجام بشه .
    7
    33
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند
    آخر نفهمیدیم که این باکره سابق از یک طرف مهدور الدم حساب میشه و ریختن خونش به هر مسلمان واجبه ! از یک طرف , برای حفظ جان مسلمان ترمیم جایز است !
    11
    29
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    دخالت آخوند در زندگی مردم از همین جا شروع میشود ، حالا بگو جایز هست یا نیست ، اگر ما یک رژیم درست و حسابی داشتیم ، تو را به خاطر دخالت در زندگی مردم باید دادگاهی میکردند ، این مذهب دروغین جأیی در ایران ندارد. مجتهد یعنی مفتخور ،دزد ، دروغگو ، قاتل مردم ، زنا کار و زنا زاده و هرزه و متجاوز به مردم .
    6
    17
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    تا حالا آخوند دیده اید که از پائین تنه حرف نزند و یا در زندگی خصوصی مردم دخالت نکند ، کجای قرآن این را گفته ؟ کجای قرآن گفته با کدام پا وارد مستراح بشوید؟ کجای قرآن گفته باید مستراح اسلامی داشته باشید و از آفتابه و کدام دست استفاده بشود ؟آخوند باید از ایران برود در ایران دیگر جأیی دیگر ندارد؟ آخوند موجب عقب افتادگی جامعه خواهد شد .
    5
    21
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ...جای تاسف هست که هنوز ایرانیان در پی نظریات این عتیقه ها هستند که عقب افتادگی و تحجر از 70 جای بدنشان فرو میریزد. این ها اگر مخ داشتند آخوند نمیشدند
    15
    15
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    tabarzinn - اوپسالا، سوئد
    حرفِ خیلی بدی هم نمیزنه، تو کشوری که امکان داره یه دختر به خاطرِ داشتنِ سکس با دوست پسرش، بد نام بشه و یا بد تر، تنها چاره همینه. ترمیم بکارت ربطی به آخوند‌ها نداره و پیش از انقلاب هم این عمل رو میکردن. ما اشکال‌های فرهنگی داریم.
    7
    10
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عده زیادی از مردم بر اساس شنیده هایی از دیگران بودن یا داشتن پرده بکارت برای دختران تاشب زفاف امری ضروری وواجب میدانند و بنحویکه چون خود یا اطرافیان انها از بکارت فقط اسم انرا شنیده اند لذا پرده بکارت را یک پرده ای گاها بضخامت پرده خانه یا ماشین میدانند. خاطرم میاید در چندین سال قبل که در زنجان مشغول بکار بودم دوستی تعریف میکرد یکی از بستگان یا همسایگان انها جدیدا ازدواج نموده و در شب زفاف بمنظور برداشتن پرده بکارت یا پاره نمودن همان پرده لعنتی بکارت یا بکالت یا وکالت ان چنان غیورانه وارد ماجرا شده و ان چنان ضربه محکمی بر محل نصب این پرده وارد اورده که سبب خون ریزی شدید ان زن بیچاره شده و سایر ماجرا ها یعنی انتقال ببیمارستان ووو . حال ما ایرانی ها همه افراد غیرتی و طالب خرید یا داشتن پرده بکارت از طرف مقابل هستیم بدون اینکه بدانیم پرده بکارت ایا از نوع برزنتی است یا از نوع پرده نخی یا ابریشمی.ما متاسفانه در مدارس ما هم انچنان پیشرفتی از نظر فرهنگی نداشته که دبیران ما انرا بصورت اصولی منتشر کنند. هر چند خود ان دبیران هم چیزی از این پرده نمیدانند.
    2
    16
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    2......بیشتر اطلاع و اگاهی ما از این چرندیاتی است که این شیخ ها در جامعه پراکنده نموده اند. اخر شیخ بزرگوار پرده بکارت چقدر ضحیم است که بتوان انرا ترمیم نمود.؟؟ اصلا انکسی که میخواهد از این دختر یا از این خانم پرده بکارت تحویل بگیرد تا چه اندازه شناخت و اگاهی از ان پرده لعنتی دارد. اصلا خود اقای مکارم توی عمرش چیزی بنام پرده بکارت دیده اخر تا چه زمانی ما باید دهان های خود را ببندیم و حرف های این شیخ ها را گوش بدهیم و انگاه در شب زفاف بدلیل بی اطلا عی ان بلا را سر ان دختر بچه که با امیدی وارد خانه شوهر شده و چنین ضربه ای که موجب خونریزی گردیده مطمئنا در روحیه ان دختر معصوم اثر منفی میگذارد و از هر چه مرد و از هر چه همخوابی با مرد نفرت پیدال خواهد نمود
    6
    13
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    حاجی نخ کم اومده,نخ بفرست
    1
    3
    ‌پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.