وزارت خارجه آمریکا به ایران: در دموکراسی واقعی کارگر زندانی نمی‌شود

وزارت خارجه آمریکا به سخنان رهبر ایران درباره واقعی بودن مردم‌سالاری ایران واکنش نشان داد.
 
توییتر وزارت خارجه آمریکا به نقل از هتر نوئرت، سخنگوی این وزارت خانه نوشت: «خامنه‌ای ادعا می‌کند که هیچ مردم‌سالاری‌ای در دنیا مانند مردم‌سالاری در ایران واقعی نیست.»
 
این در متن در ادامه با اشاره به وضعیت کارگران نیشکر هفت‌تپه در ایران می‌افزاید: «یادآوری: مردم‌سالاری‌های واقعی کارگرانی را که به شکل مسالمت‌آمیز به دستمزد پرداخت نشده خود اعتراض می‌کنند دستگیر نمی‌کنند.»
واکنش وزارت امور خارجه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بنابر اعلام خبرگزاری های داخل ایران شماری از کارگران نیشکر هفت تپه که پس از بیش از دو هفته اعتراض بازداشت شده بودند صبح سه‌شنبه آزاد شدند.
 
از سوی دیگر وزارت خارجه ایالات متحده هشدار داد که شرکت‌هایی که با ایران معامله می‌کنند احتمالا به تروریسم کمک مالی می‌کنند.
 
برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران ضمن توئیتی نوشت:‌ «وقتی شرکت‌ها با رژیم ایران معامله می‌‌کنند، احتمالا به تروریسم کمک مالی ‌می‌کنند. شاید حتی تروریسم در خاک خودشان. »
واکنش وزارت امور خارجه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بنابر اعلام خبرگزاری های داخل ایران شماری از کارگران نیشکر هفت تپه که پس از بیش از دو هفته اعتراض بازداشت شده بودند صبح سه‌شنبه آزاد شدند.
 
از سوی دیگر وزارت خارجه ایالات متحده هشدار داد که شرکت‌هایی که با ایران معامله می‌کنند احتمالا به تروریسم کمک مالی می‌کنند.
 
برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران ضمن توئیتی نوشت:‌ «وقتی شرکت‌ها با رژیم ایران معامله می‌‌کنند، احتمالا به تروریسم کمک مالی ‌می‌کنند. شاید حتی تروریسم در خاک خودشان. »
وی افزود:‌ «تحریم‌های ما قصد دارند مانع توانایی رژیم در صدور تروریسم شوند. ما نسبت به فرار از تحریم‌ها هشیاریم و در متوقف کردن این کار تردید نمی‌کنیم.»
دور تازه تحریم‌های ایالات متحده که از چهارم نوامبر علیه ایران به اجرا درآمده است عمدتا بر متوقف کردن صادرات نفت این کشور متمرکز است.
+114
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    kkarkas - اصفهان، ایران

    ایشون درست می فرماید، در دمکراسی واقعی شبیه ژاپن بمب اتمی می زنند، شبیه ویتنام میلیونها بمب شیمیای و غیر شیمیایی می زنند، شبیه افغانستان، اول طالبان می سازند بعد بمب ۱ تنی می ریزند توی سرشون، شبیه لیبی، کشور را تکه تکه می کنند، نفتش را می برند و به طوایف اسلحه می دهند، تا برده داری اسلامی به خطر نیافتند. شبیه عراق دمکراسی را به مدت چند دهه با اف ۱۶ و ۱۵ می فرستند، شبیه سوریه با جنبش النصره می فرستند، شبیه ایران با مزاحمین خلق و اوموله و دمکرفاک ، هواپیما مسافربری که روی خلیج فارس سرنگون کردند!!! تف به اون دمکراسی تون و حقوق حشر و ...
    42
    70
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    در دمکراسی واقعی رو راست میگی ولی همچین قیافه حق به جانب میگیری انگار آمریکا دمکراسی واقعی هستش. خدایش کی میتونه اعتراض کنه تو سیستم پلیسی آمریکا؟ بله اعتراض خوبه ولی زندگی حداقل 70 درصد مردم آمریکا کاملا ساده و عادی هستش و دخل و خرجشون با حقوقی که میگیرن به زور برابره در اروپا هم همینطوره 90 درصد مردم اروپا زندگی بسیار ساده و معمولی دارند حالا لباس مرتب و پوست سفید باعث شده همه فک کنند اینا زندگی مرفه ای دارند ولی در واقعیت زندگی طبقه متوسط ایرانی بسیار تجملی تر از طبقه متوسط آمریکا و اروپاست ولی تو کل اخبار و فیلمهایی که بخصوص در ایران دوبله و پخش میشه انگار مردم آمریکا هیچ مشکل مالی ندارند و بیشتر طبقه مرفه تبلیغ میشن. خلاصه دمکراسی واقعی جایی هستش که حداقلهای زندگی برای همه مردم بدون توجه به رنگ و لباس و سواد و ثروت مهیا باشه که آمریکا از این هیس جزو 10 کشور آخر دنیاست در حالی که پردرآمدترین دولت جهان آمریکاست ولی توان اجرای یک بیمه همگانی و سایر خدمات اجتماعی که برای کل جامعه باشه نداره.بیمارستان بخوای بری حتی بیمه هم داشته باشی 150 دلار باید بدی.اورژانس بدون بیمه حتی جواب نمیده..
    30
    58
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    حالا شما با این وضعیت نگاه کنید طبقه کارگر چه وضعیتی تو آمریکا میتونه داشته باشه و اساسا برای همین هستش که تمام کارخانجات عمده آمریکایی به خارج از این کشور کوچ داده شدند تا طبقه کارگر اینطوری وجود نداشته باشه و طبقه کارگر خدماتی وجود داره که بیشتر طبقه کم سواد و کنترل شده توسط پلیس هستند. سیستم حکومت آمریکا ایدآل نیست ولی با این حال این سیستم خودش رو به روز میکنه و هر روز هر سال و همیشه در حال رشد و اصلاحات و تغییرات هستند ولی اشکال سیستم حکومتی در ایران اینه که رشد و اصلاحاتی در آن وجود نداره و برای همین هم هست که حکومت ولایت فقیه محکوم به شکست و سقوط خواهد بود چون از راس حکومت تا انتها مدعی هستند که بهترین سیستم حکومتی هستند و از جانب خدا و پیغمبر و مطابق قرآن هستند پس در هر گونه تغییرات بر اساس خواست مردم رو بستند ولی در غرب مردم باید خواسته هاشون بصورت جمعی بشه تا بتونند به رای بگذارند حالا خواسته های محلی استانی یا کشوری همه بصورت یک لایحه در میاد و در کنار انتخاباتها به رای مردم منطقه و یا استان یا کشور گذاشته میشه و اگر رای آورد میشه قانون و دولت باید اجرا کنه
    30
    55
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    برای همین لازم به درگیری نیست بله کارگرها و سایر گروهها برای تبلیغ ایده خودشون بین مردم میرن میتینگ برگزار میکنند و مخالفان آن طرح هم همین کارها رو میکنند ولی در نهایت صندوقهای رای هستش که نتیجه و نظر مردم رو مشخص میکنه و سیستم انتخاباتی آمریکا هم یکی از دقیقترین سیستم هاست که امکان تقلب در آن بسیار بسیار پایین هستش(اگر سیستم رو بررسی کنید می فهمید) و خوب اینطوری دیگه لازم نیست کارگر تو خیابون بیاد و در ثانی طرح یا خواسته های مردم هم بصورت دقیق توسط حقوق دانها و سیاسیون و احزاب و نمایندگان مجلس و سنا هم بررسی میشه چون یک طرح و ایده و خواست چندین وجه داره که باید دیده بشه مثلا از نظر بودجه از نظر تقابل با بخشهای دیگه قانونی و اینطوری همه چیز رو بررسی و یک طرح قابل اجرا رو به رای میگذارند.مثلا همین انتخابات اخیر مردم هر منطقه درباره مثلا اینکه شرکت آب و فاضلاب کالیفرنیا فقط دست یک شرکت نباشه و سایر شرکتهایی که توان انجام کار رو هم دارند باید بتونند این شانس رو داشته باشند که در مناطق مختلف با قیمت مناسبتر یا حتی با همون قیمت قبلی کار رو بدست بگیرند و نباید در انحصار باشه
    29
    11
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران

    پدرسوخته شماها بودین که آخوندها را آوردین ثروت کشور را تاراج کردند بردن آمریکا. شما از طریق جاسوس و نوکرتون ابراهیم یزدی دستور و پول لازم را در نوفل لوشاتو به خمینی شیاد و رفسنجانی دادین و فرستادین ایران را نابود کردن. شما نمیخواد دل به کارگرهای ایرانی بسوزونی برو به سیستم برده داری مدرن خودتون نگاه کن که سیاه پوستها و مکزیکی ها را رسما به بردگی کشوندین و ساعتی ۳ دلار بهشون میدین و روزی ۱۶ ساعت بیگاری میکشین و حداقل سالی ۴۵۰۰۰ نفرشونو به بهانه گوش نکردن به دستور پلیس و مزخرفات دیگه به گلوله میبندین و بقتل میرسونین و پرونده های قتل را ماستمالی میکنین. این چه دمکراسی هست که شما بزرگترین سازمانهای اطلاعاتی دنیا را دارین و ۲۴ ساعته تمام حرفها و حرکتهای مردم آمریکا را زیر نظر دارین و هر کسی را که دوست ندارین یا غیب میشه یا در تصادف رانندگی کشته میشه یا خودکشی میکنه . اگر خیلی دموکراسی حالیته ثروت تاراج شده ایرانیها را که توسط نوکران شما و بدون نظر و اجازه دموکراتیک ایرانیها تاراج شده به ایران برگردونین و سران رژیم و آقازاده هشون را در آمریکا محاکمه کنید. خوک کثیف
    13
    57
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::tom28 - تهران، ایران::]. [::kkarkas - اصفهان، ایران::]. مرسی عالی بود... کاربرهای عرعرستانی، اسرائیلی و نوکر آمریکایی‌ها کجان؟
    11
    28
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    جمهوری اسـ... به کنار ولی لازم هم نیست شما کابوی های خونخوار برامون پز دموکراسی بدین. همین الان کلی فعال محیط زیستی و سرخپوستای بومی رو سر کشیدن خط لوله و کثیف کردن محیط زیست آمریکا سرکوب دارید میکنید.
    0
    2
    شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.