یک نماینده مجلس ایران مجددا خواستار کناره‌گیری رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد

سید کاظم دلخوش، عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس ایران با استناد به سخنان علی لاریجانی، رئیس این مجلس و با طرح این سوال که « مگر مملکت با رفتن آدم‌ها به‌هم می‌ریزد؟» خواستار کناره‌گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال شد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، کاظم دلخوش با اشاره به دیدار رئیس فدراسیون فوتبال با رئیس مجلس و اعلام نظر علی لاریجانی مبنی بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل فدراسیون‌ها می‌شود، تاکید کرد: «با وجود قانون مصوب مجلس تاج باید کنار برود و در این باره نظر رئیس‌ مجلس صائب است.»
 
او ضمن اشاره به اخبار منتشره درباره ابقای تاج در فدراسیون به استناد ماده 60 قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: « قانون مصوب مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان قانون موخر است و باید به این قانون استناد شود مگر اینکه نیاز به اصلاحات وجود داشته باشد.»
 
روزنامه ایران روز شنبه 17 نوامبر 2018 گزارش کرد رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در اظهاراتی در این خصوص که روی سایت این کمیته درج شده، آورده است: «در پی جلسات فشرده‌ای که با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم، مقرر شد که آقای تاج در فدراسیون فوتبال بماند. فوتبال در شرایط حساس کنونی نیاز به آرامش دارد و نتایج حاصله نشان می‌دهد عملکرد این رشته در سال‌های اخیر درخشان بوده است. در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و همگان باید توان و ظرفیت خود را برای موفقیت تیم ملی به کار گیرند. براساس قانون 60 خدمات مدیریت کشور، آقای تاج می‌تواند خود را از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد با رعایت قانون برگرداند. انصافاً هم آقای تاج بارها اعلام کرده که خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و به همین سبب امیدواریم روال قانونی اعاده به خدمت ایشان انجام شود.»
 
پیش از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه ای با اشاره به موضوع منع به کارگیری بازنشسته ها از فدراسیون فوتبال ایران به عنوان یک نهاد غیر دولتی خواست تا استقلال خود را حفظ کند و بدون دخالت هیچ طرف ثالثی ادامه دهد. در واکنش به این موضوع ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به خبرگزاری تسنیم، درخصوص این موضوع و احتمال معاف شدن مدیران ورزشی از این قانون گفت: «هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد. ما کاری به حواشی نداریم و قطعاً نص قانون را به‌طور کامل اجرا می‌کنیم. قانون می‌گوید بعد از روز پانزدهم (15 آذر) هر مدیری که پولی پرداخت کند، مسئول است و قطعاً باید پاسخگو باشد. حالا فرقی نمی‌کند مدیر ایران‌خودرو، سایپا یا فلان فدراسیون ورزشی باشد، ما قطعاً قانون را برای همه مشمولان این قانون اجرا می‌کنیم.»
 
سید مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس‌ پیشین سازمان ورزش ایران درباره ماندن مهدی تاج در فدراسیون فوتبال علیرغم قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، به سایت تابناک گفت: « این کار دور زدن قانون است اما از نظر فیفا به خاطر اساس‌نامه‌ای که برای آن‌ها ارسال شده، فدراسیون فوتبال، خصوصی است و از نظر قوانین ما عمومی غیردولتی است. بنابراین هر دو طرف حق دارند چون هنوز مشخص نیست که فدراسیون فوتبال، عمومی غیردولتی است یا خصوصی. فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک، قوانین عمومی کشورها را حاکم می‌دانند، مثلا اگر پلیس یا اداره مالیات به فدراسیون‌ها ورود کند، مشکلی وجود ندارد ولی ما به فیفا اساسنامه‌ای داده‌ایم که این موسسه، خصوصی است در حالی که در ایران، فدراسیون، عمومی غیردولتی است. این گیر ماجراست.»
+8
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Persiangulfforever - ویکفیلد، انگلستان
    لطفا خفه شو.
    3
    4
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.