وزرات اطلاعات ایران: ۱۴ دلال بازار پتروشیمی دستگیر شدند

روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که «یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلال‌گر» محصولات پتروشیمی را متلاشی کرد و 14 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، یکشنبه 18 نوامبر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: «یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلال‌گر محصولات پتروشیمی متلاشی شد.»
 
بر اساس این گزارش این شبکه «به صورت سراسری به ویژه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین» فعالیت داشتند و درصدد ایجاد «تقاضای کاذب» در بازار بودند.
 
وزارت اطلاعات ایران مدعی شده که «حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است. علاوه بر کشف ده هزار تن محصولات پتروشیمی، 14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.»
 
گفتنی است، بازار مواد پتروشیمی ایران در ماه‌های اخیر ملتهب شده و نرخ محصولات صنایع غذایی و نساجی نیز رشد 5 برابری داشت.
+26
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران
    نعمت زاده وزیر صنعت و دختراش و داماداش مافیای پتروشیمی هستن و نزدیک ۹۰٪ تولیدات کل پتروشیمیهای کشور در کنترل آنهاست. سه سال پیش وقتی پتروشیمی میخواست قیمت تولیدات را بالا ببره نعمت زاده به وزیر نفت و روحانی نامه محرمانه نوشت که به رسانه ها درز کرد و خواست که قیمتها ثابت بمونن که روحانی با گرفتن کمیسیون قبول کرد و خاندان نعمت زاده فقط در یکسال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل خرید و فروش انحصاری کل محصولات پتروشیمی سود بردند.
    0
    9
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    احتمالا صاحبان کارخانه های ورشکسته که سهمیه شان را بفروش میرسانند را بعنوان اخلال گر گرفته اند.دانه درشت ها خودشان هستند که مصونند.
    2
    10
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    سیستم اقتصادى و صنعتى فعلى ایران شبیه یه هرم که راسش یه آقازاده با ژن خوب قرار داره و با رانت خوارى و رشوه و اختلاس اداره میشه. یه سرى شرکت هاى دلال هم اون پایین ها که درآمدشون از پس مونده اون بالا ترى ها تأمین میشه این وسط گوسفند قربونى، هر وقت که دست آقازاده ها داره رو میشه، میگیرن و میندازن تو زندان و یا اعدام میکنن که نقش بالا دستى ها در اختلاس و رانت خوارى رو نشه. مثل سلطان سکه که در حقیقت دلال بود و کشتنش که آقایون در أمان باشن و گرنه چطور یه نفر با این اطمئنان میاد تو مصاحبه هاش سیگار برگ بکشه و ارقام ٧٠٠ میلیاردى رو ناچیز بدونه، چون رو حمایت ارباباش حساب میکرد و فکر نمیکرد اعدامش کنن، حالا اعدام شده یا نه اونم یه سؤال جداگانه اس و شاید ارباباش بدادش رسیدن و فرستادنش بقیه عمرش رو با پول من و شما عشق و حال کنه . بابک زنجانى هم جزو همین دسته اس که با محاکمه و حکم اعدام که مطمئنا فقط جنبه تبلیغاتى داره میخوان نشون بدن که مثلا با فساد دارن مبارزه میکنن. کدوم مبارزه؟ این پول ها داره خرج زندگى اشرافى آقازاده ها تو بلاد کفر میشه و باهاش آپارتمان دهمیلیون دلارى منهاتن میخرن.
    1
    7
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    حتما باج ندادن به سپاه
    0
    1
    ‌سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.