پیش بینی ترکیه: ۴۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار درآمد

رئیس انجمن آژانس های گردشگری ترکیه اعلام کرد که پیش بینی می شود تعداد گردشگران ورودی به کشور تا پایان سال جاری به رقم بیش از 40 میلیون نفر رسیده و درآمد حاصل از صنعت گردشگری کشور به بیش از 30 میلیارد دلار شود.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از آناتولی، ارگین شاهین، رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه (TURSAD) در گفتگو با خبرنگار آناتولی از ثبت رکوردی جدید در بخش گردشگری تا پایان امسال خبر داده گفت: پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران ورودی به کشور تا پایان سال جاری به رقم بیش از 40 میلیون نفر رسیده و درآمد حاصل از صنعت گردشگری نیز بالغ به بیش از 30 میلیارد دلار شود.
 
شاهین با بیان اینکه انتظار می‌رود تعداد گردشگران خارجی به ترکیه در سال آتی از مرز 40 میلیون نفر عبور کند، تصریح کرد که تلاش فعالان و نمایندگان صنعت گردشگری جهت یافتن بازارهای جدید در افزایش شمار گردشگران به کشور نقش داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش های آن‌ها پیشتر تنها در راستای جذب گردشگران از اروپا و روسیه به ترکیه بوده است، افزود: پیشتر به گردشگران تنها در زمینه بهره‌وری از دریا و آفتاب گرفتن در سواحل کشورمان خدمت رسانی می کردیم ولی سپس درک کردیم که با اکتفا به این بخش، بخش گردشگری شکننده را ایجاد می کنیم. لذا به جذب گردشگران از کشورهای شرق آسیا روی آوردیم. به ویژه بازار چین بازار مهمی است. هدف ما در میان مدت پذیرایی از یک میلیون توریست چینی در سال است.
 
او با ابراز اینکه صنعت گردشگری ترکیه به لحاظ نیروی انسانی متخصص و زﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ها در وضعیت خوب قرار دارد، تصریح کرد: ایران، خاورمیانه و آفریقا به عنوان بازارهای جدید مطرح هستند.
 
رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه در پایان با اشاره به اینکه هدف ترکیه جذب سالانه 50 میلیون گردشگر تا سال 2023 است، اظهار داشت: اگر بتوانیم هزینه سرانه مستقیم هر گردشگر را به 1000 دلار افزایش بدهیم، به معنای واقعی یک کشور گردشگری خواهیم شد.
+60
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    از این رقمی که اعلام کردین یعنی چهل میلیارد دلار مطمئناٌ سی و نه میلیارد دلارش از طریقه ایرانیا میومد که الان با توجه به قیمت بالایه دلار و نداشتن پول کافی در بین مردم فکر نکنم این پیش بینی درست از آب در بیاد . چون خود اروپایی ها زیاد با ترکیه میونه ی خوبی ندارن و ترجیح میدن برن اسپانیا و یونان تا ترکیه .
    22
    23
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    سهم ایران صفر میباشد، اول باید حجاب سرشان باشد ،دوماً از مناطق تاریخی دیدن نکنند فقط از مشهد و قم باید زیارت بکنند و در ضمن جاسوس هم نباشند و با مردم ایران در تماس نباشند .مرگ بر استبداد دزد و فاسد اسلامی.
    1
    37
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    شما تصور میکنید این قوم (روسریتو بکش بالا ,دگمه روپوشتو ببند, انقده تنگ نبوش ,آرایشتو پاکن) پی باین اقصاد صنعتی توریست میبرند؟باین ترتیب ترکیه نه نیاز به چاه نفت و گاز دارد نه نیروگاه اتمی.مثل آقا ها دست تو چیب اش میکنه و مایحتاجش را دستور میدهد.ای خاک برسر ما ملت که کشورمان از نظر جاذبه توریستی در جهان مقام دهم را دارد ولی از نظر درآمد توریستی از قبایل افریقائی توتو متو عقب تریم. ضمنا ترکیه یکی ازکشورهای اسلامی هست که بقررات مذهبی پایبند هست ,مانند سنگاپور و و و
    0
    28
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اگر حکومت اسلامی اخوندی بر ایران حاکم نبود از گردشگری بیشتر از نفت پول درمی اوردیم ولی کدوم گردشگر میره جایی که به زور لچک سرش کنند و مشروب هم غرقانونی باشد.
    1
    29
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران
    حیف که نصیب حزب عدالت و توسعه و اردوغان میشه.
    11
    20
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    asiai - تهران، ایران
    [::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. نظرتون اشتباه می‌باشد. روسیه، آلمان، کشورهای عربی و کشورهای اسکاندینو بیشترین توریست ترکیه هستند. کشور ایران بعد از این کشورها می‌باشد.
    1
    5
    یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.