نیروی دریایی ایران ناوگروهی را به ایتالیا اعزام می کند

نیروی دریایی ایران در نظر دارد به زودی ناوگروهی را برای بازدید و بررسی امکان همکاری بیشتر به ایتالیا اعزام کند.
 
این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که نیروی دریایی آمریکا و ائتلاف نظامی غرب به رهبری واشنگتن در این کشور دارای پست های مهم فرماندهی هستند.
 
فرمانده نیروی دریایی ایران در این خصوص تصریح کرده است: «در آینده‌ای نزدیک ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور ایتالیا جهت بازدید و تعاملات اعزام خواهد شد.»
 
دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ایران این مطلب را در جریان دهمین سالگرد اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در شهر بندری کوچی و هنگام ملاقات با جانشین فرمانده نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرده است.
 
خبرگزاری های ایران با انعکاس این خبر نقل از فرمانده نیروی دریایی ایران اعلام کردند که این درخواست با استقبال نیروی دریایی ایتالیا همراه شده و قرار است در جریان سفر ناوگروه نیروی دریایی ایران امکان تقویت همکاری نظامی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
 
به گزارش فارس نیوز، جانشین فرمانده نیروی دریایی ایتالیا نیز در جریان ملاقات با دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: «ما همواره در تلاشیم که با نیروهای دریایی کشورهای جهان همکاری و تعامل داشته باشیم و در این میان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی قدرتمند در دریا می تواند برای ما بسیار مهم و اثربخش باشد و تمایل خود را در خصوص تعاملات در تمام حوزه ها اعلام می‌کنیم.»
 
ایران یکی از۲۳ عضو سمپوزیوم دریایی اقیانوس هند است در حالی که ایتالیا به عنوان یکی از ۹ کشور ناظر در این سمپوزیوم عضویت دارد.
 
ایتالیا یکی از کشورهایی است که همواره از توافقنامه هسته ای ایران با قدرت های جهانی دفاع کرده و همچنان بر حفظ روابط تجاری با تهران تاکید دارد. ایتالیا همچنین یکی از هشت کشوری است که پس از خروج آمریکا از برجام اجازه یافته است به طور موقت و به مدت شش ماه محصولات نفتی ایران را خریداری کند.
 
رم از سوی دیگر از متحدان نزدیک واشنگتن در زمینه نظامی و دفاعی به حساب می آید. شهر ناپل ایتالیا مقر ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا و نیز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در اروپا است.
+34
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    ایرانه آریایی - بوستون، ایالات متحده امریکا
    تمامی خدمه پناهنده میشن 😆😂🤣
    40
    56
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    دم خروس اروپا داره میزنه بیرون. داره کم کم معلوم میشه این اروپایی ها بودن که این ۴۰ سال از توبره آخوندا میخوردن و ایران رو به این وضع اسفناک کشیدن. البته اروپا منظور همین کشورهای روسیه و فرانسه و آلمان و ایتالیاست که بقیه کشورهای اروپایی رو هم همینا بدبخت کردن.
    8
    61
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    حتما میخوان رو عرشه ناو هواپیما بر اسلامی! برای ایتالیایی ها نماز جماعت برگزارکنند و زنده باد موسولینی! بگن.
    53
    46
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    [::liberté - مونترال، کانادا::]. خوردن نوش جونشون عرضه داری برگرد کشورتو درست کن. اگه فکر میکنی مقصر اروپاس استین بالا بزن نزار بخورن.
    52
    1
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    اینجا سر ظهره منم وقت کردم اومدم کامنت بدم. ولی اینو یادتون باشه هرچی تو مملکت میگذره مقصر مردمن. اروپا فقط داره بر اساس منافعش میخوره. میخوره نوش جونشون بیشتر بخورن. مردمی که عرضه ندارن بی بخارن بهتر که چاپیده بشن. دلم برا این میسوزه چرا تو چاپیدن به اروپا ظلم میشه و ۹۰ درصدشو چین و روسیه میخورن. به خدا که نوش جونشون. به نظر من مردمی که به خاطر تنبلی و بی عرضگی خودشون حوصله ندارن برا حق خودشون بجنگن اصلا نباید ادعای یه قطره نفت کنن چه برسه بیان یقه جر بدن که نفت داره غارت میشه. عرضه داری برو نزار غارت بشه. عرضه نداری پس بشین سر جات.
    48
    4
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    [::ایرانه آریایی - بوستون، ایالات متحده امریکا::]. به یه اریایی دیگه. میدونستی اریایی ها اصلاتا تو ولگاگراد و اون اطراف زندگی میکردن بعد اومدن جنوب و مردم منطقه ایی که امروز ایرانه رو قتل عام کردن و خودشون صاحبخونه شدن؟ مردم اصل این منطقه هم به طرف غرب یعنی عراق سوریه لبنان و اناتولی فرار کردن؟. بدبخت مردمی که حافظه تاریخی نداره و یه فراموشی خودخواسته رو در پیش گرفته. بدبخت باد اون مردمی که تاریخ خودشو ندونه. بدبخت باد اون مردمی که تو گذشته گیر کرده. حالا کار ما از گذشته هم گذشته. ما به تقریبا شش هزار سال قبل از میلاد چسبیدیم. اریایی. مردمی که همون پنج شش هزار سال پیش از میلاد کلا محو شدن. اگه نیمچه بازمانده اییم داشتن به گواه خود تاریخ تو سالهای ۵۰۰ میلادی یعنی قبل اومدن عربها و اسلام کلا محو شدن. بعدم مردم روسیه اسلاو هند اسیای میانه اشتراکات خیلی خیلی بیشتری با اریای ها داره. ایرانیام اشتراکاتی داره ولی کمتر از این ملتها. یعنی اگه کسی بگه من اریایی هستم یه هندی باید بگه چون بیشتر اریاییه تا تو. برا شمام توصیم اینه برین تو اغوش پوتین همنژادتون.
    48
    0
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    این خوش خدمتى به مکرون و ایده ارتش مستقل اروپا در مقابل آمریکا نیست؟ نمیدونم، میپرسم. شاید ج ا فکر کرده که این ارتش همین دو سه روز دیگه درست میشه و یکى دوتا فرمانده ایتالیایى شبیه سردار مقوایى هاى سپاه هم توش دستشون ممکنه یه جا بند بشه، از حالا میخوان خودشونو به این ارتش بچسبونن. وگرنه مسجد جامع شناور سپاه تو ایتالیا بغیر از اقامه نماز جماعت و نهى از منکر دختر هاى ایتالیایى، امیدواره چیکار کنه؟؟؟
    1
    5
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا
    اینقدر منفی بدین تا منفی دونتون پاره بشه
    4
    0
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    ایرانه آریایی - بوستون، ایالات متحده امریکا
    [::kiarash367 - سیدنی، استرالیا::]. بخواب لحاف یخ کرد!!!
    0
    3
    شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.