ترزا می: توافق‌نامه برکسیت جایگزین ندارد و همه‌پرسی دومی در کار نیست

نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید پیش‌نویس توافق برکسیت جایگزینی ندارد.
 
تنها چند ساعت پس از کسب توافق نهایی بر سر پیش‌نویس توافق برکسیت بین دولت بریتانیا و کمیسیون اروپا، دومینیک راب، وزیر برکسیت دولت محافظه کار بریتانیا از سمت خود استعفا داد و این موضوع می‌رفت تا موقعیت ترزا می را شکننده‌تر از همیشه کند. برخی حتی استعفای او را محتمل می‌دانستند. اما نخست‌وزیر بریتانیا روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان در نشست پارلمان باز هم از توافق برکسیت دفاع کرد.
 
ترزا می در کنفرانس خبری شامگاه پنج‌شنبه در لندن گفت: «خدمت کردن به دولت بریتانیا افتخاری بزرگ است اما باید بدانیم که در مقام رئیس دولت باید منافع دولت را بدون درنظر گرفتن منافع حزبی و یا گروهی پاس بداریم. از همان آغاز در مقام نخست وزیر می‌دانستم چه می‌خواهم برای مردم بریتانیا. به همین دلیل در مذاکرات برکسیت با دقت لازم به مسایل مرزی و حفظ منافع تجاری و اقتصادی بریتانیا توجه کردیم. توافق اخیر تمام جوانب برای حفظ منافع مردم بریتانیا را در نظر گرفته است.»
 
وی با اشاره به استعفای وزرای ناراضی کابینه خود در روزهای اخیر گفت: «متوجه هستم که برخی با این توافق مخالف باشند ولی ما سعی کردیم به بهترین توافق با توجه به محدودیت‌ها دست پیدا کنیم.»
 
مطابق آخرین نظرسنجی‌ها ۵۴ درصد از شهروندان بریتانیا با برکسیت مخالفند و تنها ۳۱ درصد آنها خواستار جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.
 
ترزا می با این همه انتخاب‌های زیادی در روزهای آینده برای ماندن در قدرت ندارد. وی باید نمایندگان پارلمان بریتانیا را درباره توافق جدید قانع کند، کاری که با توجه به انتقادات گسترده علیه او آسان به نظر نمی‌رسد.
 
بسیاری روز پنجشنبه پیش‌بینی کرده بودند که ترزا می آخرین کنفرانس خبری در مقام نخست وزیر را برگزار می‌کند اما وی با سخنانش نشان داد که با جدیت تمام می‌خواهد ریاست کابینه را همچنان برعهده داشته باشد.
 
ترزا می در سخنان خود، همان طور که هفته گذشته هم گفته بود اعلام کرد که همه‌پرسی مجددی برای برکسیت درکار نخواهد بود و برکسیت جایگزینی ندارد. وی همچنین اعلام کرد همانگونه که پیش‌بینی شده است، برکسیت در پایان ماه مارس سال آینده میلادی نهایی و اجرایی خواهد شد.
 
سخنان ترزا می در کنفرانس خبری نشان می‌دهد تمام فرضیه‌ها درباره استعفای او اشتباه بوده است و زن آهنین محافظه‌کاران معتقد است که می‌تواند پارلمان بریتانیا را درباره توافق جدید قانع کند.
+29
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    واقعا عجیبه چرا این همه گول خوردن و رای دادن؟ حتی همون موقع انتخابات همه میگفتن کسی رای نمیده بعدش همه رای دادن. یا تو قضیه ترامپ همه گفتن رای نمیاره ولی یهو رای اورد. یه چیزی مشکوکه. مهندسی انتخابات و تاثیرگذاری بر روی رفتار مغز. یادمه کوچیک بودیم یه کارتون به اسم مردان سیاه پوش پخش میشد تو این کارتون یه قسمتش اینطوری بودکه یکی از نامزدای انتخاباتی رو فیلم به مدت یک سی ام ثانیه عکس خودشو میزاره و مردمم هی این فیلمو تو تلویزیون تو تبلیغات و همه جا میبینن و اگه فیلم به صورت عادی پخش بشه کسی متوجه عکس نمیشه ولی وقتی یواش پخش بشه تو میشه متوجه شد که یکی از بیست و شش یا هفت تا از فریم های فیلم عکس این یارو هست. اینطوری همه به صورت ناخوداگاه بهش رای میدن. ولی میرن کشف میکنن و طرفو میندازن زندان. این قضیه ترامپ و برگزیت یه جاش مشکل داره. وگرنه الان همه حرف از این میزنن سالی بیست تا سی میلیارد دلار تنها تو بخش مالی درامد مالیاتی دولت کم میشه بقیه بخشها بماند. اولش میگفتن از اتحادیه بیرون برن دیکه سهم عضویت نمیدن و یر به یر میشه ولی الان همه میگن ده برابرش ضرر میکنن در عوض
    33
    4
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    اثرات این خودکشى سیاسى ترزا مى رو انزواى انگلیس رو تو یکى دو سال آینده شاهد خواهیم بود. اتحادیه اروپا براى ابقاء خودش سعى میکنه از انگلیس بعنوان درس عبرت براى أعضاء اتحادیه استفاده بکنه و با به انزوا کشیدن انگلیس و قطع رابطه تجارى کامل به أعضاء معترض و خواهان جدایى نشون بده که با جدایى از اتحادیه اروپا چه آینده اى انتظارشون رو میکشه. انگلیس امیدواره که بتونه با ادامه تجارت در بازار اروپا، حالا با تعرفه هاى بالاتر، بتونه اثرات منفى خروج از اتحادیه اروپا رو کم کنه و از طرف دیگه، اروپا داره با اعلام خودمختارى در تعیین این تعرفه ها، بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سطح معاملات رو به پایینترین حد ممکن برسونه. اروپا حق استفاده انگلیس رو از ماهواره مستقل اروپا به اسم گالیلیو رو که انگلیس بیشترین سهم رو در ساخت و راه اندازیش داشته رو منحل کرده که ممکنه در آینده اى نچندان دور، شاهد اختلال در پوشش سیستم ماهواره اى در انگلستان باشیم و انگلیس هم دلش رو به حرفها و قول ترامپ براى جایگزینى بازار اروپا با بازار آمریکا و کانادا خوش کرده.
    1
    44
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    با این ترفه، شاهد هستیم که زمزمه هاى جدایى از اتحادیه اروپا که یونان و مجارستان سر داده بودند، حتى بعد از اعلام افزایش سهم پرداخت اعضاء به اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلستان، دیگه شنیده نمیشه. ویرانى اقتصادى رو در عوض بدست آوردن کنترل مرزها و کاهش مهاجرین اروپایى، سیاست نیست، حماقته. رفراندم برکسیت رو نژادپرستان حزب مستقل UK Independent Party با تبلیغ در دست گرفتن مرزها و آینده اقتصادى و شعار شغل براى انگلیسى ها و استفاده از حس ناسیونالیستى جناح نژاد پرست بازنشسته و تبلیغ زندگى بهترقشر فقیر و عامى انگلستان به پیروزى رسوندن و بدون توجه به عواقب خروج از اتحادیه اروپا، به خروج اصرار کردند ، تاوانش حالا روى دوش همه مردمه و اثرات منفى این سیاست بزودى خودش رو نشون میده و تنها توجیه موافقان خروج، دموکراسى و احقاق نظر اکثریته، حالا اگه در مورد احتمالات عواقب منفى برکسیت بیشتر و روشنتر تبلیغ میشد، احتمال رأى متفاوت اکثریت در انتخابات برکسیت و ماندن در اتحادیه اروپا بیشتر بود.
    0
    42
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پیامک1 - منچستر، انگلستان
    واقعا عجیبه که اروپا دمکرات اونقر شرایط و برای انگلیس سخت کرده که ادم یاد برلین شرقی و جدا سازیش از المان غربی میوفته
    13
    1
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::kiarash367 - سیدنی، استرالیا::]. منم خونده أم درباره اش، هر ثانیه ویدیو ٣١ فریم داره و اگه فریم ١٦ رو با یه عکس دیگه جابجا کنن، کسى که فیلم رو میبینه، متوجه جابجایى نمیشه ولى ضمیر ناخودآگاه مغز این تصویر رو میبینه و عکس العمل مورد نظر به مخاطب یه جورایى ، بدون اینکه خودش بفهمه تلقین میشه. دهه هاى ٨٠ و ٩٠ استفاده تبلیغاتى از این روش ممنوع شد، ولى کى میتونه ثابت کنه ؟
    0
    0
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.