گردنبند ماری آنتوانت ۳۶ میلیون دلار به فروش رفت

ستاره این حراجی گردنبند مروارید ماری آنتوانت بود، مروایدی طبیعی با آویزه‌ای الماس یک گردنبند مروارید و الماس ماری آنتوانت، ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه درحراجی ساتبی به قیمت ۳۶ میلیون دلار به فروش رفت.
 
به گفته خانه حراج ساتبی، چنین قیمتی برای یک مروارید رکوردی در جهان محسوب می‌شود.
 
ارزش این گردنبند حدود ۲ میلیون دلار برآورد شده بود.
 
گردنبند فروخته شده، بخشی از مجموعه جواهرات دودمان بوربن-پارما از خانواده‌های مهم پادشاهی در اروپا بوده است.
 
برخی از این جواهرات در۲۰۰ سال گذشته در انظار عمومی دیده نشده بوده است.
 
گردنبند مروارید الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس هالیوود، که در حراجی کریستی در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۱ میلیون و هشتصد هزار دلار فروخته شد، تا کنون رکورددار بود.
گردنبند فروخته شده، بخشی از مجموعه جواهرات دودمان بوربن-پارما از خانواده‌های مهم پادشاهی در اروپا بوده است ساتبی از این قطعه جواهر به عنوان یکی از مهم‌ترین جواهراتی نام برده که از مجموعه جواهرات سلطنتی تاکنون برای حراج به فروش گذاشته می‌شود.
 
یکی از مدیران حراجی ساتبی گفته است این قبیل جواهرات بینشی "درمورد زندگی مالکان آن ها که صدها سال قبل زندگی می‌کردند، ارائه می‌دهد".
 
در این حراجی همچنین قطعات جواهری متعلق به شارل دهم، دوک پارما و همچنین یک تاج الماس نشان به حراح گذاشته شد.
 
کل این مجموعه به بیش از ۵۳ میلیون پوند به فروش رفت.
این آویزه بر روی گردنبندی متشکل از 119 مروارید طبیعی قرار گرفته ماری آنتوانت قبل از ازدواجش با لویی شانزدهم، پادشاه فرانسه، یک شاهزاده اتریشی بود. سبک زندگی اشرافیش، در زمانی که بسیاری از مردم فرانسه قادر به تامین مایحتاج زندگی نبودند، او را در سال‌های منتهی به انقلاب فرانسه به چهره‌ای منفور تبدیل کرد.
 
ماری آنتوانت جواهراتش را مخفیانه برای خانواده اش در اتریش فرستاد. ماری آنتوانت در سال ۱۷۹۳ در ۳۷ سالگی با گیوتین گردن زده شد.
انگشتر الماس با حروف اول اسم ماری آنتوانت هم در این حراجی به فروش رفت
+14
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران

    تو دوران نوجوانی تاریخ انقلاب کبیر فرانسه و ماجرای ماری آنتوانت دختر ماری ترز امپراتوریس اتریش خیلی تلخ بعدمحاکمه در دادگاه که همون پارلمان انقلابیون بود ، اعدام شد، رو خونده بودم. حزب ژاکوبن ها- که ماکسیمیلیان روبسپیر رهبرش بود- برای اینکه پارلمان رو به اعدام وی مُجاب کنه ، وادار کرد که فرزندش و ولیعهد فرانسه لویی هفدهم بر علیه مادرش شهادت بده که این قضیه موجب شد که ملکه در صحن به گریه بیافته. روح و روانش شاد و امیدوارم گردن بند مرواریدش به دست کسی برسه که قدرشو بدونه و به جای اینکه به تون به عنوان چیز سرمایه ای و یا تجملی نگاه کنه به عنوان یک چیز هنری و آیینه از تاریخ انسان نگاه کنه.
    4
    27
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.