حمایت مرکل از ماکرون در برابر ترامپ؛ هم ارتش و هم شورای امنیت اروپا تشکیل می‌دهیم

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر تشکیل ارتش واحد اروپا حمایت کرد.
 
خانم مرکل که روز سه شنبه در جمع اعضاء پارلمان اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، تاکید که بالاخره روزی باید برای تحقق ایده ارتش واحد اروپا اقدام کنیم و این اقدامی ناگزیر برای اروپا و تحقق چشم‌انداز آتی آن است.
 
اظهارات آقای ماکرون در مورد تشکیل ارتش واحد اتحادیه اروپا پیشتر با انتقاد تند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مواجه شده بود. آقای ترامپ اظهارات همتای فرانسوی خود را «توهین آمیز» خوانده بود.
 
رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که اروپا به جای این اقدام باید با افزایش هزینه‌های نظامی خود به تقویت بیشتر بودجه ناتو کمک کند.
 
با این وجود خانم مرکل تاکید کرد که وجود ارتش اروپا نه تنها با ناتو مغایرتی ندارد بلکه موجب حضور پرقدرت اروپا در ناتو خواهد شد و ضامن برقراری صلح پایدار میان کشورهای این اتحادیه خواهد شد.
 
صدراعظم آلمان در عین حال خواستار تشکیل شورای‌عالی امنیت اتحادیه اروپا برای اتخاذ تصمیم در شرایط خاص شد. چرا که به گفته خانم مرکل اروپا دیگر نمی‌تواند بر روی «پشتیبانی دیگران» حسابی باز کند.
 
با وجود مخالف آقای ترامپ با تشکیل ارتش واحد اروپایی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این خواست سران اتحادیه اروپا را خواستی طبیعی ارزیابی کرده بود.
+82
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    آقا مهدی - خارکف، اوکراین

    اروپائی های پر رو و ..... همیشه گند کاری شما رو آمریکا میاد جمع میکنه و تاریخ زود یادتون میره!
    106
    23
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::آقا مهدی - خارکف، اوکراین::]. اتفاقا اکنون برعکس ، این اروپاست که باید گند‌کاری آمریکا را جمع کنه ، سه کشور افغانستان ، عراق و سوریه را به جنگ کشاند ، میلیونها نفر را آواره کرد ، یک میلیون وارد اروپا شد ، اما امریکا بجز چند هزار مسیحی های سوریه کسی را پناهنده نمیکند ، اکنون هم داره به دیکتاتور دیوانه و نامتعادل عربستان میلیاردها سلاح سنگین میفروشه ، داعش هم که دستپخت کثیف خودشان بود ،
    15
    107
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان

    [::آقا مهدی - خارکف، اوکراین::]. چه گند کاری فعلا که دنیا رو داره ترامپه دیوانه بهم میزنه. اروپا مبدع تمدن غرب است و باید یک اروپای قوی در مقابل غرب و شرق باشه. شما محل سکنی خود را اشتباه انتخاب کردین. به امریکا هیچ ربطی نداره و نخواهد داشت.
    12
    93
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::آقا مهدی - خارکف، اوکراین::]. ادامه ، بعد هم نابخردانه سعی کردند که اوکراین را وارد ناتو کنند ، و طبیعتا خرس سیبری هم عصبانی شد و جنگ و بحران را به اوکراین انداخت، حتی پیر سیاست یعنی کسینجر هشدار دار که با دم شیر نباید بازی کرد و اوکراین را نباید وارد ماجراجویی ناتو کرد ، طنز داستان اینجاست که اگه اوکراین به جنگ تمام عیار کشیده بشه باید با کاسه کوزه بیایی اروپا ،‌چرا که امریکا ایرانی را راه نمیده ،
    5
    66
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    همیشه آمریکا بداشتن یه دهن گشاد و ادعاى مالکیت دنیا معروف بوده، اگه یخورده بیشتر مطالعه تاریخی داشته باشیم، دخالت آمریکا در جنگ جهانى دوم رو بمنزله نجات اروپا قلمداد نمیکنیم. آمریکا در طول جنگ جهانى دوم با فروش تسحیلات نظامى به همه جناح هاى درگیر منتظر وقتى شد که اروپا، تحت تاثیر اقتصادى ج ج دوم به مرز ورشکستگى رسیده بود و آمریکا بعد از حمله ژاپن به پرل هابور با یه جیب پر پول و ارتشى تازه نفس به جناح متفقین پیوست و ارتش آلمانى که در اثر یه جنگ فرسایشى ضعیف شده بود رو شکست داد و با فرصت طلبى و انکار نقش دیگر کشور هاى درگیر در ضعیف کردن ارتش آلمان و متحدینش، پیروزى متفقین در جنگ جهانى دوم رو باسم خودش ثبت کرد، اگه تاریخ جور دیگه اى رقم خورده بود و آمریکا از همون اول درگیر جنگ شده بود شاید امروز شاهد تحقق متفاوتى از تاریخ بعد از ج ج دوم بودیم. با این همه، تاثیرحضور کوتاه آمریکا در جنگ رو بعد اتمام جنگ در اقتصاد امریکا شاهد هستیم که سربازان آمریکایی وقتى به آمریکا برگشتن و با اقتصاد فلج آمریکاى جنگ زده اى مواجه شدن که حتى قدرت خرید مایحتاج أولیه زندگى رو هم ازشون سلب کرده بود.
    12
    68
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آقا مهدی - خارکف، اوکراین

    باسلام به دوستان. فبل از اینکه نظر بدهید، بد نبود که یک نگاه به قبرستان نرماندی در فرانسه میانداختید!!!!
    62
    11
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::آقا مهدی - خارکف، اوکراین::]. گرامی از ۱۹ میلیون سربازی که در فقط اروپا کشته شد ،‌۱۳ میلیون از اتحاد شوروی ، ۳-۴ میلیون آلمانی و اتریش و ۱۷۰ هزار آمریکایی بودند .‌که از تعداد کشته های حتی مجارستان و یوگسلاوی و .. هم کمتر بود ، البته تذکر این امر از نقش امریکا خصوصا از لحاظ سلاح و نبرد مهم نرماندی نمیکاهد ، اما امثال ترامپ خوابنما شدند که گویا اروپا را امریکا نجات داد ، اینطور نیست ، دیر یا زود آلمان محکوم به نابودی بود ، چونکه سوخت نداشت و مردمش هم خسته شده بودند ، فراموش نکن که بیشترین تلفات المان‌ها در جبهه شرق و از جمله استالینگراد بود ، در خاتمه جنگ کثیفی بود . اما تبلیغات را هم کامل قبول نکن .
    6
    61
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    mehrdaduk - لندن، انگلستان
    أین که فکر تازهاى نیست ، سال ٢٠٢٠ همه اروپا باید ارتششو یکى کنه طبق قوانین اتحادیه اروپاحالا مکرون امده اینو گفته منظورش حتما چیز دیگرى هست
    6
    5
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دوست عزیز درکل موافقم با شما اما فراموش نکن اگر پول غذا مهمات و سلاح‌های امریکایی‌ها نبود، کار جنگ یه سره میشد، فارغ از تبلیغات تمام تسلیحات روسیه غذا هواپیما حتی شورت ارتش سرخ رو هم امریکاییها تامین میکردن، فکر میکنی ایران چرا اشغال شد؟
    12
    10
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک::]. فرمایشات شما درسته ، ایران “ پل پیروزی “ نامیده می‌شد .
    1
    3
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::آقا مهدی - خارکف، اوکراین::]. با تشکر از نظر شما. اگه تعداد کشته هاى متفقین رو دقت کنین، تلفات آمریکا فقط ٤٣٠،٠٠٠ نفر، در مقایسه با شوروى که بین ٨ تا ١٠،٠٠٠،٠٠٠ کشته داده زیاد نیست. با این همه، استفاده تبلیغاتى آمریکا رو از قبرستان نورماندى شاهد هستیم، تقریبا توى همه فیلم ها و مستند هایى که در مورد ج ج دوم ساخته میشه حداقل دو سه صحنه از این قبرستونو نشون میدن انگار اینها تنها کشته هاى ج ج دوم هستن. آمریکا در ساختن کوه از کاه، بوسیله پروپگندا حرف اول دنیا رو میزنه و هر چى رو بخواد و بنفع خودش باشه با استفاده از قدرت رسانه ها بخورد مردم میده، مثال دیگه اش ١١ سپتامبر، ٣٠٠٠ تا کشته در مقابل قتل وعام روآندا یا نسل کشى بوسنى چیزى نیست ولى ١١ سپتامبر رو همه یادشونه ولى کسى از میلیون ها نفر که تو روآندا با ساطور تیکه تیکه شدن یادى نمیکنه.
    2
    5
    جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.