روحانی پاکستانی: ازدواج شرکت‌کنندگان در تشییع جنازه اهل تشیع، باطل است

این اتفاق در روستایی در ایالت پنجاب پاکستان رخ داده است امام مسجد روستایی در ایالت پنجاب پاکستان به حدود ۵۰ زن و مرد روستا گفته است که ازدواج آن‌ها به خاطر شرکت در تشییع جنازه یک شیعه باطل شده است.
 
ساکنین این روستا به بی‌بی‌سی گفته‌اند که ۱۰ روز پیش خالد بشیر، امام مسجد محلی، به زنان و مردانی که در تشییع جنازه یک زن شیعه شرکت کرده بودند، گفته که آن‌ها دیگر مسلمان نیستند و باید دوباره "کلمه تشهد" را بخوانند و نکاح‌‌شان هم باید دوباره خوانده شود.
 
قاسم علی، ساکن این روستا به بی‌بی‌سی گفت چند روز پیش، از این ملا درخواست کردند که نماز جنازه دختر خواهرش را بخواند، اما او از خواندن نماز جنازه خودداری کرده و دلیل آن ‌را شیعه ‌بودن خواهر زاده‌اش عنوان کرده و گفته است که تمام افرادی که در نماز جنازه شرکت کرده‌اند مسلمان نیستند و نکاح‌شان هم باید دوباره خوانده شود.
 
آقای قاسم‌ علی سپس مجبور می‌شود که از یک روحانی روستای دیگر بخواهد که نماز جنازه را بخواند.
 
به گفته قاسم علی، آقای خالد بشیر سپس یک فتوا را هم به ساکنین روستا نشان داده و آن‌ها نیز صحبت‌های او را قبول کردند.
مردم محل گفته‌اند که ملای روستا از آن‌ها خواسته که نکاح‌شان دوباره خوانده شود. گزارش شده پس از آنکه ملای این روستا برای دومین‌بار نکاح این افراد را خوانده، آن‌ها از او پرسیدند که مسئله ثبت اداری این نکاح چگونه خواهد بود؟
 
ملا در پاسخ گفته نکاحی که برای بار نخست ثبت شده، کافی است و نیاز به ثبت دوباره ندارد. اما پس از مدتی گفته که چون "عده"، مدت زمان پس از فسخ نکاح رعایت نشده، نکاح دوم‌شان هم "مکروه" است، لذا باید صبر کنند تا پس از پایان این زمان، نکاح برای بار سوم خوانده شود.
 
گفته شده زمانی‌ که خالد بشیر خبر می‌شود که قرار است خبرنگاران به روستا بیاید، از آن‌جا ناپدید می‌شود. سید کاشف، امام مسجد یک روستای دیگر نماز جنازه را خوانده و گفته که در خواندن نماز جنازه یک فرد شیعه هیچ اشکالی وجود ندارد. سید کاشف، ملایی که نماز جنازه خواهر زاده قاسم علی را خوانده است، حکم باطل‌شدن نکاح از سوی خالد بشیر را رد کرد و گفت در خواندن نماز و شرکت در تشییع جنازه اهل تشیع هیچ مشکلی وجود ندارد و نکاح هم باطل نمی‌شود.
 
ساکنین روستا گفته‌اند که علیه خالد بشیر در مرکز پلیس منطقه شکایتی را درج کردند، اما مقام‌های پلیس می‌گویند پرونده‌ای در این‌باره در مرکز آن‌ها درج نشده است.
+8
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    باین آشغالها زیادی بها بدهید همین میشود.لابد خودش هم باید محلل شود!؟!
    5
    31
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    باور این هم از آقات. رهبر مسلمین جهان. نشسته در قم .هی‌ کله پاچه مفتخوری می‌‌زنید. .هی‌ قمپز در می‌‌کنی‌. آقام امپراطور مسلمانان جهان است. حتا یک آخوند دست پنجم پاکستانی‌ هم می‌‌گوید. آقا نجس است. من مانده از این آمار بهشت شما. از ۷ میلیارد آدم دنیا. که ۶.۸ میلیارد کافر. جلو جلو جهنمی. .از ۱،۲ میلیارد مسلمان هم که ۱ میلیارد سنی. جهنمی. می‌‌ماند. ۲۰۰ میلیون شیعه . ۱۹۴ میلیون شیعه هم. که گویند. انجای ریش مقدس آقا. جهنمی. می‌‌ماند ۶ میلیون دوستداران ریش مقدس آقا. یعنی ۶ میلیارد ۹۹۴ میلیون در جهنم. ۶ میلیون در بهشت. اگر بر طبق دین مبین .هر کسی‌ .به دین مبین اعتقاد دارد. ۷۰ تا حوری نسیب می‌‌شود. حساب انگشتی. می‌‌شود. ۴۹۵ میلیارد حوری منتظر ۶ میلیون شیعه هستند. من به جای شما از همین امروز سر قفلی یک داروخانه را در بهشت می‌‌گیرم. فقط ویگرا بفروش .برای امت ۶ میلیونی بهشت.
    8
    26
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. یک بار هم که شد یک ملای در کثفتستان(پاکستان)یک کلمره حرف حسابب زد انهم هرکس دسنبال این مرده خورهای سقط پرست راه بیفته بهشت بی بهشت و حوری بی حوری، پس همه باید همجنس باز بشن و بیفتن به جان هوزه علمیه قم و نجف!
    7
    17
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    اینا از نظر قیافه هنوز به تکامل انسانی نرسیده اند تا چه برسه به تکامل فکری!!!!!
    7
    22
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    پاکستان! آخه اینها اصلا نژادشون نیمه تکامل یافته هست و از نظر ژن هنوز نیمه میمون و عقب مونده هستن،حالا گور پدر شیعه و سنی با هم،اون به کنار!. تو این دنیا،جاهل تر و بدبخت تر از پاکستان،سومالی و سودان و بعد از اون هندوستان نداریم.evolution نژادیشون ناقص هست اینها،تعارف که نداریم.همه رو بچلونی یک دونه آدم حسابی در نمیاد ازشون.
    6
    14
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    به جرات می‌توانم بگویم که پاکستان خطرناک ترین کشور دنیا از لحاظ تعصبات کثیف مذهبی است ، با یک اشاره یک ملا در روستاها انسان‌ها را سلاخی می‌کنند .
    2
    21
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    دوستان: کشوری که نام روزنامه اصلی و پر تیراژش جنگ است.انموقع از درک و فهم مردم اسلام زده باید گلایه کرد؟ امیدوارم ان خانم مسیحی بتواند از این کشور بیرون برود.
    1
    27
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. رفیق سومالی و سودان در مقابل لجنستان مثل یک مملکت پیشرفته مثل ژاپن در مقابل بورکینافاسو است. خدا هنوز موجودی خلق نکرده که کثیفتر، بیشعورتر، دزد تر دروغگوتر خرافیتراز پاکستان و بعد هند و مشتقاتش باشه.نمیدونم شما پاکستان را دیدید یا خدا بهتون رحم کرده!!!، فقط اینو نهتون میگم در اسلام اباد، پایتخت بنده سگ گاری دیدم !!!!شاید شتر گاری،الاغ گاری، قاطر گاری چیز زیاد عجیبی نباشه در قرن ۲۱ ولی سگ گاری ،این فقط در پاکستان یافت میشه. من در منطقه F۱۰ اسلام اباد یک اقایی را دیدیم که یک کالسکه بچه را به دو تا سگ بسته بوپد و طرف اینطور بدون مخارج بنزین در اسلام اباد تردد میکرد، نمیدونم گواهینامه داشت یانبه، ولی قوانین رانندگی را خوب رعایت میکرد!
    2
    7
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    مسئله کشور نیست ، مشکل خود دین اسلام ، و بى سوادى مردم ، وقتى تو کل روستا یک با سواد اونم سواد قرآنى باشه که نصفشو حدث میزنه همین میشه ، مردم هم عین بز دنبال امام مسجد که در تمام کشورهایه اسلامى مثل علف هرز رشد کردن میافتن و هر کلامشو مو به مو اجرا میکنن . زمانى مردم دین اسلام رو مشناسن که بیسوادى از بین مسلمونا بره ... والا اخوند وامام همیشه سوارن .......
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.