ساختمان تلویزیون حماس در حمله جنگنده‌های اسرائیل با خاک یکسان شد

در ادامه رشته حملات متقابل ارتش اسرائیل و سازمان‌های مسلح فلسطینی در غزه که از عصر دوشنبه ۲۱ آبان بار دیگر مناطق جنوبی اسرائیل و باریکه غزه را به حالت شبه‌جنگی کشانده است، ارتش اسرائیل ایستگاه تلویزیونی «الاقصی» متعلق به حماس را منهدم کرد.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، اندکی پیش از بمباران مقر تلویزیونی «الاقصی» در شرق جبالیا، برنامه این شبکه قطع شد.
 
به نظر می‌رسد که اسرائیل خود خبر بمباران قریب‌الوقوع را به حماس داده بود تا کارکنان و مجریانش از این ساختمان خارج شوند.
 
در پی این رخداد، سخنگویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتند که هشدار ساعات پیشین خود را عملی کرده و از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهر‌های دورتر اسرائیلی استفاده خواهند کرد.
 
مسئولان شبکه الاقصی نیز گفته‌اند که برنامه خود را از نقاطی دیگر در باریکه غزه پخش خواهند کرد.
 
این در حالی است که سرهنگ رونن منلیس، سخنگوی نظامیان ارتش اسرائیل، دوشنبه شب در توئیتر نوشته بود: «اگر غزه ویران شود، حماس عامل آن است زیرا تلاش برای لطمه زدن به شهروندان، غیرقابل قبول است و ما با قدرت پاسخ می‌دهیم».
 
در هفت ساعت نخست بحران بیش از ۳۰۰ راکت از غزه به سوی جنوب اسرائیل شلیک شده بود که ۱۳ اسرائیلی را زخمی و خساراتی به خانه‌های آنها وارد کرد؛ اکثر آنها دچار شوک روانی شده بودند.
 
رسانه‌های اسرائیل لحظه به لحظه از به صدا در آمدن آژیر خطر نزدیک بودن حملات راکتی خبر می‌دهند و مردم شهرهای اشکلون، سدروت، نتیووت، شهرک‌های حومه بئرشبع و بخش‌های پیرامون دریای نمک را به رفتن به پناهگاه فرا می‌خوانند.
 
همزمان، فلسطینی‌ها تایید کرده‌اند که در بمباران‌های شامگاه دوشنبه سه فلسطینی در غزه کشته و خساراتی سنگین به این باریکه وارد شد.
 
ارتش اسرائیل این کشته‌های فلسطینی را نیز «خرابکاران عضو شاخه‌های نظامی» نامید.
 
تنش‌های تازه پس از آن رخ داد که ارتش اسرائیل تایید کرد یک افسر بلندپایه‌اش یکشنبه شب در «عملیاتی سری» در بخش خان یونس در شرق غزه کشته و یک افسر دیگر زخمی شده است.
 
ارتش اسرائیل اعلام کرد سرهنگ دوم «میم» که فرمانده یک «یگان عملیاتی ویژه» بوده، هنگام اجرای یک طرح مخفی که اجرای آن با «پیچیدگی هایی روبرو شده» جان خود را از دست داد.
 
فلسطینی‌ها تایید کردند که در عملیات یگان اسرائیلی، هفت عضو شاخه نظامی حماس، از جمله نور محمد برکه، از فرماندهان شناخته شده یگان‌های عزالدین القسام کشته شدند.
 
حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف اسرائیل ربودن یکی از فرماندهان مهم شاخه نظامی این سازمان بوده و شیخ نورالدین محمد سلامه برکه برای «کمک به خنثی کردن این آدم‌ربایی» به محل شتافت و «شهید شد».
 
این رخدادها از اهمیت زیادی برخوردار بود، به گونه‌ای که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، سفر به پاریس برای شرکت در آیین‌های یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول را نیمه تمام گذاشت و بامداد دوشنبه به اسرائیل بازگشت.
 
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو شامگاه دوشنبه در نشستی با آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع، و فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل اوضاع در نوار غزه را بررسی کردند.
نمایی از یک استودیوی تلویزیون الاقصی شرایط شبه‌جنگی در منطقه در حالی تکرار شده که با موافقت اسرائیل، قطر و مصر، امیرنشین قطر از روز شنبه ۱۹ آبان کار پرداخت حقوق معوقه هزاران کارمند فلسطینی دولت حماس در غزه را آغاز کرد و حماس در برابر، متعهد به آرام کردن تظاهرات در مرزهای غزه و اسرائیل شد.
 
بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته از موافقت خود با رسیدن ۹۰ میلیون دلار از قطر برای کمک به مردم غزه که می‌تواند به «امنیت اسرائیل» نیز کمک کند، دفاع کرد.
 
۱۵ میلیون دلار از این مبلغ توسط یک هیات قطری در روزهای گذشته به این باریکه انتقال یافت.
 
یحیی سنوار، رهبر داخلی حماس، روز شنبه این کمک‌ها و برخی توافق‌های دیگر مانند ایجاد کانال دریایی میان ساحل غزه با قبرس را «رفع حصر» غزه و یک موفقیت برای فلسطینی‌ها نامیده بود.
 
رخدادهای روز دوشنبه در غزه واکنش ایران را نیز که از حامیان عمده هر دو سازمان حماس و جهاد اسلامی فلسطین محسوب می‌ شود، در پی آورد.
 
به گزارش رسانه‌های ایران، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «ترور» نورالدین برکه و «شهادت جمعی دیگر از مبارزان فلسطینی» توسط اسرائیل را محکوم کرد و خواستار «مداخله فوری مجامع بین‌المللی» شد.
+204
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    kourosh84 - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    این جنگ واکنش جمهوری إسلامی برأی تحریم های ترامپ احمق هست ! واقعا امیدوارم أین ترامپ قبل إز ٤ سال گورش رو از کأخ سفید گم کنه ! ننگ کشور ایالت متحده هست أین مردک
    145
    180
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران

    خدا رو شکر که تلفات جانی نداشت و خدارو شکر که دفتر ریا و دروغ حماس با خاک یکسان شد.
    166
    133
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران

    البته امیدوارم - البته نه بدست فلسطینی های پُررو - یک روز هم دفتر تلوزیونو اسراییل با خاک یکسان بشه ، باز هم البته بدون کوچکترین تلفات جانی . چون جان رو خدا داده و خود خدا هم بایست بگیره نه انسان.
    115
    173
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    -Texas - تکزاس ، ایالات متحده امریکا

    پرزیدنت ترامپ. ۱۰۰% برای سال ۲۰۲۰ به شما رای میدم!!!
    100
    39
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    امیدوارام حماس سر عقل اید و با اسرائیل دچار جنگ خانم سوز دیگری نشود . تا جمهوری اسلامی در ایران حاکمیت داشته باشد گروهای مسلح فلسطینی هرگز با اسرائیلیها سر سازگاری و اشتی نخواهند داشت.
    87
    33
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. عجله نکن عزیز، به سیر اوضاع در ۴۰ سال گذشته نگاه کن، اون روز نزدیکه
    45
    35
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    رهبر همین امروز یه چک می‌فرسته با پول ملت ایران. براشون دوباره میسازن
    97
    45
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    lehrte - هانوفر، آلمان

    خیلی کم به این حماس مفتخور کمک میکردیم اینم شد یه خرج اضافه حالا اخوندا و مسولین دزد به خاطر کمک به غزه اختلاسهاشونو چند برابر میکنند تحریمم که هستیم خدا بخیر کنهههههههه
    85
    36
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    آقا من خداوکیلی یه سوال دارم . این حماس که کلا اندازه یه شهر ایران هم قدرت نظامی نداره، خب این سامانه قدرتمند گنبد پشمکین چه غلطی کرد اولا . حالا من کاری به سرهنگ میم و اون ١٣ تایی که نفله شدن ندارم، من فقط یه سوال دارم، اگر ایران با توان موشکیش به اسراییل حمله کنه چه اتفاقی میفته؟ این ششمین ارتش هالیوودی قدرتمند دنیا که ٢٠٠ تا هدف رو تو سوریه ارواح عمش پودر میکنه این چطوریه که هر وقت بهش حمله میشه میزاد؟
    41
    120
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. أز این سوالا نکن، تنشون میلرزه! شما فعلا جواب بده چرا قدرت اول پوشکی منطقه ٦ تا موشک میزنه عراق همین بغل گوش، ٣ تاش تو کرمانشاه افتاده؟
    90
    33
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    shayan2 - تهران، ایران

    بعضی دوستان از نابودی فلسطین حرف می زنند امابیایید کلاهتون قاضی کنید اسراییل یک کشور بزور گرفته و اونا را داره از کشورشون بیرون می کنه انصاف و انسانیت کجا رفته اگه رو بدیم به اسراییل کشورهای اطراف می خوان ضمیمه کشور خودشون کنند تا به چاه های نفت برسند
    15
    98
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    زنده باد ارتش دفاعی اسراییل، لطفا اینبار اگر میشه عزه را تبدیل به پارکینگ یا زباله دانی کنید، که زبالهای اتمی روس را بجای ایران اونجا دفع کنند
    111
    16
    ‌سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    خبری شنیدم ولی ربطی به موضوع نداره خواستم اشتراک بگذارم لطفا بخونید :سلام امروز ۲۳ آبان هست و قرار به اصطلاح از شنبه ۲۶ آبان بازنشسته ای توی ادارات و سازمان های دولتی نباشه . خنده دار مجلس قانونی را تصویب کرده مهلت گذاشته بعد توی اخبار امروز قاضی سراج مهلت را از ۲۶ آبان به ۱۵ آذر تغییر داده ؛ دادستان دیوان محاسبات برای خودش رای داده که بله بازنشسته میتونه به شکل ساعتی و پاره وقت باهاش قرارداد بست این چه خر تو خری هستش واقعا توی این وضعیت بیکاری یه قانون زپرتی هم درست اجرا نمیشه
    3
    12
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.