گفتگوی آنا اسکیمانی، نماینده ایرانی - آمریکایی مجلس ایالت فلوریدا با خبرگزاری داخل ایران

رویداد۲۴ : آنا اسکیمانی عضو تازه وارد و ایرانی تبار مجلس ایالتی آمریکا از مبارزه مردم ایران برای حقوقشان الهام می‌گیرم.
 
آنا اسکیمانی تا هفته پیش برای ایرانیان چهره‌ای گمنام بود، اما نتیجه انتخابات آمریکا که مشخص شد، معلوم شد یک ایرانی تبار به مجلس ایالتی آمریکا از حوزه فلوریدا راه پیدا کرده است. از این جهت نام او در اولین‌ها قرار گرفته است؛ اولین ایرانی تباری که به یکی از مجالس آمریکا راه پیدا کرده است. او ریشه ایرانی خود را پنهان نمی‌کند و البته در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ تاکید می‌کند که به سختی ایرانی صحبت می‌کند و پیشنهاد می‌دهد سوال‌های ما از او به زبان انگلیسی باشد.
آنا اسکیمانی در دوران دانشجویی در دانشگاه UCF عضو سازمان دانشجویان ایرانی بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاه در سال ۲۰۱۵ دریافت کرده است. آنا اسکیمانی در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته امور عمومی است و به عنوان استادیار نیز تدریس می‌کند. متن گفت‌وگوی کوتاه رویداد۲۴ با آنا اسکیمانی را در ادامه می‌خوانید:
 
*تصور شما از ایران چیست؟
 
مردم ایران زیبا، هوشمند و بلندپرواز هستند و شایسته تمام فرصت‌ها تا بتوانند زندگی خود را به حداکثر کیفیت برسانند. می‌دانم که در ایران محدودیت‌هایی برای پوشش و همچنین سانسور وجود دارد. من از مبارزه مردم ایران برای حقوقشان و از تلاش فعالان صلح الهام می‌گیرم.
 
*آیا دوست دارید به کشور مادری خود سفر کنید؟
 
بله. من چند بار به ایران سفر کرده‌ام. اولین بار سال ۲۰۰۵ بود که قصد داشتیم خاکستر مادرم را به دریای خزر بریزیم. دو بار دیگر به ایران آمده‌ام که آخرین بار در سال ۲۰۰۷ بود. من مایلم باز هم به زودی به ایران سفر کنم، اما تنش سیاسی بین دولت ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران، این سفر را مشکل کرده است.
 
*پیام شما به افرادی که برای حقوق زنان و برای صلح مبارزه می‌کنند، چیست؟
 
به آنها می‌گویم در این کار باقی بمانید، ما شما را می‌بینیم و شما را می‌شنویم. ما از حمایت شما الهام گرفته‌ایم. این به من یادآوری می‌کند که نسبت به هیچ چیزی بی‌تفاوت نباشم و از تلاش‌های برابری‌خواهانه در کشور و در سراسر جهان حمایت کنم.
 
*معاهده برجام بین ایران و ۶ قدرت جهانی از جمله آمریکا امضا شد. اما خروج ایالات متحده از برجام و تحریم‌های این کشور، موجب مشکلات بسیاری برای مردم عادی ایران شده است، مانند کمبود دارو و افزایش قیمت مواد غذایی. آیا با ایده ترامپ مبنی بر فشار حداکثری به ایران موافق هستید؟
 
من با رئیس جمهور ترامپ و تاکتیک‌هایش موافق نیستم که زندگی روزمره مردم ایران را دشوارتر می‌کند. من همچنین از قوانین محدود کننده سفر حمایت نمی‌کنم و نسبت به این قوانین از روز اول اعتراض کردم.
 
***
 تبریک نایاک به آنا اسکیمانی:
+49
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران

    الان چیکار کنم ؟ باید افتخار کنم که یه به اصطلاح هموطن توی کاخ کثیفه سفید که خواهان نابودیه فرهنگ و ملت و زبان ایران و ایرانی هست راه پیدا کرده ؟
    98
    27
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    در خبر آمده است:« به سختی ایرانی صحبت می‌کند ! » از خود جمله بندی ناگفته پیداست آشنایی مصاحبه کننده و همچنین این خانم در باره ایران و مردمان آن و زبانها و فرهنگهای مردمان این سرزمین نیز هم در همین حد است. .
    47
    15
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    تبریک لابی رژیم در آمریکا ( نایاک ) به آنا اسکیمانی کاندیدای ایرانی تبار حزب دمکرات. هزینه کمپین انتخاباتی وی برا ی ورود به مجلس توسط نایاک تامین شده است .
    13
    44
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    من و آزادی - بروکسل، بلژیک

    [::لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران::]. تو هیچ کاری نمیخواد بکنی، همین که ..ببندی کلی کمک کردی . والا بخدا
    13
    45
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    از روی کنجکاوی نام این خانم جوان Anna Eskamani کاندیدای دمکرات ها از فلوریدا و مصاحبه های او را گوگل کردم. کلی وراجی و حرفهای کلیشه ای و تعریف از خود بدون برنامه ای مدون و معین. دقیقا همان چیزی که جامعه سطحی نگر امریکا می پسندد. بیلبوردهای تبلیغاتی این خانم ٬٬ایرانی تبار٬٬ در اینترنت اینهاست: «p*ssy power" - f*ck the patriarch». من نسبت به کلمات ناسزا و بار توهین آمیز آنها حساسیتی ندارم، اما حضور پر رنگ ناسزا گویی و دهان به دهان گشتن اندامها و مجاری ادرای تناسلی در زبان روزمره مردم در عرصه عمومی را نشانه ذهنیت غالب آن جامعه ارزیابی می کنم و اینگونه تبلیغات بیشتر مرا بیاد استفتائات از مراجع تقلید می اندازد(حکم شرعی مقاربت با کره خر) تا یک جامعه رو به رشد. لا اقل برای من امریکا ی پس از ترامپ دیگر نه در سطح اجتماعی و نه در سطح آکادمیک آن جذابیت گذشته را ندارد. بعبارتی این خانم و این مصاحبه گر نمایانگر امریکا و مردمانش و نمایندگانی با نگرش و سطح دانش اجتماعی سیاسی است که تر و خشک را با هم خواهد سوزانید و جامعه امریکایی ترامپ زده ای که با کله بسوی سراشیبی رهنمون است
    32
    15
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. من به شما توصیه میکنم کامنت های طولانی خودتان را که اغلب بر علیه زبان فارسی، شخصیتهای ایرانی، کوروش و. هست را به همان زبان مادری که دوست دارید بنویسید، چه اشکال دارد
    5
    29
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    شهامت یک خانم سیاستمدار و مستقل را در میان سخنان ایشان بخوبی خواندید و دیدید. اگر این خانم در ایران نماینده میشد حتما میبایستی سیاست رئیس جمهور را تائید میکرد تا بتواند در مجلس راه پیدا کند . اما این زن با شهامت و دارای قوه تفکر مستقل بسیار ساده اما قاطع از سیاست های اقای ترامپ نه تنها دفاع نمیکند بلکه مخالفت ضمنی خودش را هم نشان میدهد. این بمعنی داشتن استقلال فکری است. اینگونه اظهار نظر ها ناشی از زندگی کردن در کشور های متمدن است اگر این بانوی قابل احترام در ایران نماینده میشد مسلما با زنان نمایدنده مجلس یا شورای شهر هیچ تفاوتی نداشت . شما که فضاحت های شورای شهر بابل را شنیدید. شما که کثافت کاری های نماینده زن مجلس شورای اسلامی در مجل اسانسور با اقای وزیر را دیدید.این تفاوت ها ناشی از تفاوت فرهنگی یک کشور متمدن با یک کشور عقب مانده است که هنوز برای یک مشت عرب پابرهنه پس از 1400 سال سینه چاک میکنند.این تفاوت ها ناشی از تفکر زندگی انسانها در کشور های متمدن و پیشرفته و صد البته کشور ها بلاد کفر با یک بلاد اسلامی است که پس از 1400 سال غم حضرت سکینه و حضرت رقیه را دارند
    5
    9
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::] شما تنها یک مورد اهانت اشاره کنید تا من از شما و دیگر خوانندگان عذر خواهی کنم. .
    17
    2
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    در مورد «کوروش و توهم ایرانی بودن» او مطمئن باشد اگر هیتلر شکست نمی خورد و کشوری بنام اسرائیل زاده نمی شد، الان کسی در ایران فریاد« کوروش پدر ماست» سر نمی داد. اگر در انجیل عهد عتیق نام مثلا حمورابی یا آشور بنی پال بعنوان آزاد کننده یهودیان نوشته شده بود، الان مردم بغایت نادان و بیخبر از تاریخ فریاد می زدند حمورابی پدر ماست! یا اینکه ما فرزندان بنی پال هستیم. حاصل جمع بلاهت تاریخی با حماقت اجتماعی می شود همین که ملاحظه می کنید! اگر فرصتی داشتید نگاهی هم بیاندازید به محل جغرافیایی «سوریه» و وضعیت مردم قلک زده آن که درست بیخ گوش کانال سوئز یعنی گلوگاه تجارت جهانی که خون گریه می کنند و کمی آنطرف تر تنگه باب المندب است و یمنی هایی که از گرسنگی و جنگ هلاک می شوند و تنگه جبل الطارق چسبیده به اسپانیا که رسما خاک انگلیس محسوب می شود. داستان آزاد کردن یهودیان بدست کوروش و بازگشت به سرزمینهای وعده داده شده توسط خدای یهود(پول و قدرت سیاسی) برای ادعای ارث پدری بر گلوگاه جهانی تجارت جهانی منشاء گلو جر دادنهای «کوروش ایرانی بود و پدر ماست » و «فرزندان کوروش » اینست.
    18
    2
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران
    [::من و آزادی - بروکسل، بلژیک::] بارها گفتم بازم میگم ورود شما مزدورهای صهیونیسم و عرعرستانی و منافق و جدایی طلب و ضد ایرانی ممنوع هستش به این سایت ، اینجا فقط ایرانی ، بدو بدو بیرون منافق .
    12
    3
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران::]. اولا که شما طرفدار همان الهام چرخ دنده بمونی بهتره،کسی هم بیشتر از اون حد ازت انتظاری نداره،دوما مگه این سایت مسول و مدیر نداره که خیلی خودشیفته وار دستور اخراج کاربرا رو از سایت صادر میکنی،شما همون لنگرود رو مدیریت کنی تا آب نبره کافیه
    2
    16
    دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.