فاجعه تخریب باغات در ایران با رشد ویلاهای لوکس چندمیلیاردی

در حالی که بازار خرید و فروش مسکن در پایتخت ایران کمی در رکود به سر می‌برد، برخی مالکان و سازندگان ویلا در حومه تهران و شهرهای شمالی کشور، ویلاهای خود را در بازار فروش عرضه کرده‌اند.
 
در حومه تهران، بسیاری از سازندگان، ویلاهای شیک و لوکسی را ساخته‌ و با قیمت‌های متفاوت به فروش گذاشته‌اند که بر اساس این گزارش ارزان‌ترین در آبسرد دماوند با قیمت 160 میلیون تومان و گران‌ترین در لواسان با قیمت 400 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.
 
لواسان نزدیک ترین منطقه ییلاقی در شمال شرق تهران است. شهر لواسان 5 هزار سال قدمت دارد. دشوار شدن زندگی در کلان شهر تهران، عده زیادی از سرمایه داران را راهی این منطقه کرده است. برخی از ویلاهای ساخته شده در منطقه چند 10 میلیارد تومان ارزش دارند. لواسان محل سکونت بسیاری از افراد سرشناس کشور است.
 
به گزارش شفقنا، شنبه 10 نوامبر، رئیس سازمان امور اراضی ایران گفته است، روستاها جولانگاه ساخت و ساز غیرمجاز شده و به بهانه طرح‌ هادی، بورس ‌بازی انجام می‌شود و از آنجا که تغییر کاربری‌ها سابقه 20 ساله در ایران دارد در دهه گذشته و به‌خصوص 8 سال دولت نهم این کار شدت گرفت.
+15
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    نوش جونشون. هرکی بود همین کارو میکرد. مردمم منتظر بشینن تا یکی از ته چاه بیاد نجاتشون بده یا یه امریکایی بیاد ازادشون کنه
    12
    52
    یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران

    خاک بر سر ملتی که طبیعت را برای ساخت ویلا ویران میکند. ویلا را برای لذت بردن از زیباییهای طبیعت میسازند ولی در ایران طبیعت را ویران میکنند که ساختمانهایشان را به رخ هم بکشند.
    1
    28
    یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mahdi moud - تهران، ایران
    مطمئن باشید تمام ویلاهایی که با تخریب فضای سبز و محیط اجتماعی توی این 40 سال ساخته شدن به شلکل روز اولش برگردانده میشن.
    4
    19
    یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.