ظریف در واکنش به رد لایحه «سی‌اف‌تی» در شورای نگهبان: از ترس مرگ نباید خودکشی کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران روز شنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) درباره رد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «سی‌اف تی» در شورای نگهبان گفت: «نباید از ترس مرگ خودکشی کرد.»
 
وزیر امورخارجه با اشاره به تلاش آمریکا در منزوی کردن ایران و ایجاد مشکلات در تعاملات بانکی گفت: «ما نباید در این زمینه خود را تحریم کنیم.»
 
لایحه الحاق ایران به کنوانسیوان بین‌المللی مقابله تامین مالی تروریسم موسوم به «سی‌اف‌تی» درمهرماه به تصویب نمایندگان مجلس رسید و برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شده بود که این شورا با تاخیر و پس از پایان یافتن مهلت قانونی، آن را واجد ایرادات و ابهامات زیادی دانسته و رد کرد
 
عباسعلی کدخدایی، سخن‌گوی شورای نگهبان در واکنش به انتقادات از ایرادات شورای نگهبان و سیاسی خواندن رد شدن این لایحه در توئیتر نوشت: «هنگام بررسی کنوانسیون پالرمو، شورای نگهبان با ایراداتی نیز در ترجمه آن مواجه گشت و مجلس آنها را اصلاح کرد. در CFT نیز واژه‌ی لیست سیاه محل ایراد بود در حالی که در اسناد FATF چنین واژه‌ای وجود ندارد. اکنون باید سوال شود چگونه این مصوبات تصویب شدند؟ آیا ایرادات شورا سیاسی است یا...؟»
محمود صادقی نماینده مجلس در واکنش به ایرادهای شورای نگهبان و در پاسخ به توئیت آقای کدخدایی نوشت: «ضمن احترام برای شورای نگهبان، به نظر می رسد ایرادهای اعلامی نسبت به بند ۲ ماده واحده و بند ب جزء ۱ ماده ۲ کنوانسیونCFT ، که مبنای بسیاری از ایرادهای دیگر است، بیش از آنکه متکی بر مبانی فقهی و حقوقی متقن، مخصوصا علم حقوق معاهدات بین المللی باشند، متأثر از فضاسازی مخالفان است.»
آقای ظریف در گفتگویی رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منتقدان نگران هستند که نیروهای نظامی ایران از جمله بسیج و سپاه از سوی آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شوند گفت: «اگر ما در سطح بین‌المللی عمل کنیم دور از ذهن است که چنین اتفاقی بیافتد و از سوی دیگر ما هیچ محدودیتی برای خروج از کنوانسیون‌های بین‌المللی نداریم.»
 
وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران عضو اف‌ای‌تی‌اف (FATF) نمی‌شود گفت که با الحاق به کنوانسیون «سی‌اف‌تی» ایران از لیست کشورهای غیرهمکار اف‌ای‌تی‌اف (FATF) خارج شده و به لیست کشورهای همکار اضافه می‌شود.
 
به گفته آقای ظریف در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کشور و سازمان بین‌المللی همکار اف‌ای‌تی‌اف (FATF) هستند و تنها ایران و کره شمالی به عنوان دو کشور غیرهمکار شناخته می‌شوند.
 
در صورتی که ایران نتواند خواسته های گروه بین المللی اقدام مالی را در زمینه مبارزه با پول شویی و حمایت از تروریسم تامین کند در فهرست سیاه این گروه قرار خواهد گرفت.
+13
رأی دهید
-37

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    بطن ادبیات آقای ظریف : دور از ذهن = صد در صد محتمل ، هرگز = همیشه ، امکان ندارد = صد در صد ممکن است ، حقوق بین الملل = کشک ، تعهدات بین المللی = کاغذ پاره ، اطمینان بخشی = خودزنی ، شفاف سازی = تسلیم .
    12
    23
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران
    روحانی و ظریف و عراقچی باید به اتهام خیانت محاکمه و زندانی بشن. رفتن جلوی جوخه اعدام برای اینها خیلی کم و بی ارزشه باید به زندان ابد با اعمال شاقه محکوم بشن.
    5
    18
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. خودتی. این بازی‌ها را می‌‌شناسیم. ۴۰ سال است .که تکرار می‌‌کنید. مثل الاغ در گل گیر کرده .نه راه به جلو .نه راه به عقب.درک کردید. ."آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند کند". برای آقات تنبان نمی‌‌شود. مجلس بی‌ خرد رد می‌‌کند. این و روحانی‌ قر می‌‌زنند. همه پیش شیخ شیره کش. آقات می‌‌گوید. من مخالف هستم .ولی‌ برای مصلحت نظام لازم است. همه با هم امام حسین را به مرخصی می‌‌فرستید. و مقاومت حسنی شروع می‌‌شود. اگر خوب در آمد. می‌‌گویند. تدبیر آقا. اگر بد شد. شیپورچی آقا مثل شما .به صحنه می‌‌آید. نگفتیم . مقصر ظریف و روحانی‌ است. بچه آخوند. فراموش کن. همه می‌‌دانند .سگ زرد بردار شغال است. امام از دست یک تکه نان از آخوند .که انسان را چگونه دریوزه می‌‌کند.
    0
    27
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    آش با جاش - سیاهکل، ایران
    در هر صورت لنگ های مبارک آقا باید بره بالا جهت معاینه پروستات.
    0
    13
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    siah76 - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    حرف درستیه ولی در واقعیت شما از ترس مرگ دیگران را به کشتن میدید . مرگ بر خیانتکار...
    0
    6
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. ٤٠ سال است که از ثانیه به ثانیه زندگی خود لذت برده ایم . با کم و زیاد ساخته ایم اما هرگز حاضر نشدیم سینه خیز از زیر سیم خاردارها رد شویم و کاسه گدایی پناهندگی به دست بگیریم . از تمام لذات و موهبات دنیا برخوردار شدیم اما عزت و شرافت خود را در کمپها نفروختیم . دویدیم و دویدیم تا فهمیدیم که آرامش امری است درونی . قدرتمندیم و عزتمندیم . و روز به روز قوی تر میشویم به حول و قوه الهی
    4
    2
    یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    برادر من که در قم هستی که سینه خیز نرفتی اونور مرز البته که شما راست میکی اما این را اگر نمیدانی یا نمیخوای بدانی دخترایی که میرن شبی 100دلار بدن فرشی در ترکیه میکنن اونا با پاسپورت میرن زمانه شاه که آدم بی دینی بود حداقل در کشور خودش فاحشه خانه درست کرده بود اما شماها هم در ایران وهم در کشورهایه منطقه فاحشه خانه باز کردید
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.