وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار بانک ایرانی را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد

العربیه : وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهار بانک ایرانی را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و بدین ترتیب این بانک‌‌ها می‌توانند به سیستم جهانی سوئیفت متصل شوند.
 
بنا بر اعلام روز پنجشنبه 8نوامبر خزانه‌داری آمریکا چهار بانک خاومیانه، بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از فهرست تحریم‌های ایالات متحده خارج شدند.
 
پیشتر و هم‌زمان با آغاز اجرای بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام شده بود که 50بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها مورد تحریم قرار گرفتند.
 
روز دوشنبه 5نوامبر اجرای بسته دوم تحریم‌های هسته‌ای خود را علیه ایران آغاز کرد.این تحریم‌ها شامل بخش‌هایی حیاتی از اقتصاد ایران از جمله صنعت نفت، بانکداری و حمل و نقل می‌شود.
 
ماه اوت گذشته، آمریکا اجرای بسته نخست تحریم‌های هسته‌ای خود را علیه ایران آغاز کرده بود.
 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه مه گذشته، خروج کشورش را از توافق هسته‌ای (برجام)امضا شده در سال 2015میان ایران و گروه 1+5اعلام کرد.برپایه این توافق در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه لغو یا تعلیق شده بود.
 
جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی معروف به(سوئیفت)اعلام کرد که اجرای تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های ایرانی را از راه منع این بانک‌ها از رسیدن به سامانه حواله‌های بین‌المللی بین بانکی آغاز کرده است.
+11
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    این یعنی هرچی پول بدی آش میخوری !
    1
    26
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    یکی به نعل و یکی به میخ ! مشخصاً وجود رژیم آخوندی برای منافع آمریکا حیاتیست ! قابل توجه اونهائیکه تا خبر و اسمی از تررررامپ و تیمش میاد، ....راه میوفته و فکر میکنند باید با طناب آمریکا به چاه بروند ! چاهی که آمریکا و کارتر ، چهل سال پیش ایران و مردمش رو در اون انداختند و درش رو هم بستند!!
    3
    47
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    باید یه بانکی باشه شیره جون ایرانی ها رو به غرب بفرستند!!!!
    2
    46
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    من جای دیکتاتور بودم اصلا اعلام میکردم نفت صادر نشه. انقدر اینا عاشق پول هستند که به ارزانترین مبلغ نفت ملت رو میفروشن تا هزینه های خودشون رو. بدن. آخه نفتی که پولش رو نمیدن فروختن نداره! آمریکا اجازه داده بخرن از ایران و. از طرف دیگه حق ندارن پول بدن به ایران. یکی نیست بگه احمقها نفروشید این چه خفتی هستش که خامنه ای سر ملت آورده
    0
    2
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    تمام این موسسات مالی و بانکهای خصوصی مال بسیج و سپاه و عوامل اطلاعاتی رژیم هستند چطوری میشه اینا رو از لیست خارج کرد؟ اساس ساخت این بانکهای خصولتی فقط پول شویی و مخفی کردن درآمدهای سپاه و نهادها بود و حالا چرا باید تو لیست نباشند؟
    0
    5
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.