نماینده مجلس ایران: اروپا برای طفره رفتن از تعهداتش در برجام وقت‌کشی می‌کند

«ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجانعضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران اعلام کرد اروپا با تأخیر فراوان دنبال وقت‌کشی و خرید زمان بیشتر از ایران است تا از انجام تعهدات خود در ذیل برجام از جمله آغاز مبادلات بانکی با هدف بازگرداندن درآمدهای ارزی مردم ایران طفره برود.
 
«ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به‌ طور کامل باز‌گرداند و این در حالی است که همزمان اروپا هم با تأخیر فراوان به دنبال وقت‌‌کشی و خرید زمان بیشتر از ایران است تا از انجام تعهدات خود در ذیل برجام از جمله آغاز مبادلات بانکی با هدف بازگرداندن درآمدهای ارزی مردم ایران طفره رود.
 
وی افزود: برای ترمیم این معادله و وادارسازی اروپا به اتخاذ اقدامات عملی برای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی، باید اقداماتی عملی از سوی نظام صورت گیرد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ باید این موضوع برای اروپا مسجل شود که هر گونه تأخیر بیشتر در انجام اقدامات عملی، هزینه‌های دشواری را در پی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران،‌ بیان کرد:‌ در حال حاضر تعدیل معنادار تعهدات ایران در ذیل برجام می‌تواند گشایشی در این وضعیت ایجاد کند تا دولت بتواند با نقد کردن این آخرین امتیاز قابل دریافت در ذیل این معامله و نیز انجام مبادلات بانکی، وضعیت ارزی و اقتصادی کشور را هم تا حدودی بهبود بخشد.
 
موسوی لارگانی در خاتمه تصریح کرد: دولت باید با استناد به بند 36 برجام، تعهدات خود از جمله پایبندی به سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیومی را تعدیل کند.
 
گفتنی است پس از اجرای تحریم ها اروپا اعلام کرد که به دنبال ایجاد سیستم مالی مستقل برای ارتباط و همکاری بانکی با ایران است اما تاکنون هیچ کشور اروپایی به دلیل هراس از تحریم های امریکا، حاضر به میزبانی این تعاملات نشده است.
+27
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    ...برای اروپا مسجل شود که هر گونه تأخیر بیشتر در انجام اقدامات عملی، هزینه‌های دشواری را در پی خواهد داشت...تنها چیزی که این جانور السلام ها به قول یک کاربری براش حد قراره ندادند اخوندیت است نه خریت ، چرا که خر هم بعد از چند بار در چاله افتادن مسیرش را عوض میکنه، ولی این جانور اروپا را تهدید میکنه، مثلا اگر اروپا بگه مال بد و خرابش بیخ ریش صاحابش برید هر غلطی دوست دارید بکنید دفعه دیگر هم خود امام خیالی زمانتون را باید برای مذاکره بفرستید،چه علطی میتونید بکنید؟اروپا را تحریم میکنید،جوری میگه هزینش گران خواهد بود انگار این اروپاست که ملتش پوشاک بچه ندارند یا از گرسنگی میمیرند،زیاد زر بزنید کل اموال دزدیتون را مصادره میکنند به اسم غرامت، همانطوری که امریکا این کار را میکنه، میخوام بدونم وقتی ببینید که اخه کار نون خودتون هم اجر شده از این علطها و جفتک زدنها ازتون سر
    1
    25
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    آش با جاش - سیاهکل، ایران
    یواش یواش باید جمع کنید برید بیابون های عراق توی چادر زندگی کنید.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::آش با جاش - سیاهکل، ایران::]. عراق در زمان صدفام اینها را سر مرز ایران با کمپرسی مثل زبالهو خالی کرد چون بعد از امدن خمینی کره سیک و اوار شدن سقط پرستها عراق باور کرده بود که ایران زباله دانی شده،حالا پس گرفتن زباله توسط عراق غیر ممکنه!
    0
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.