آمریکا: امیدواریم روسیه به اسرائیل اجازه حمله به اهداف ایرانی در سوریه را بدهد

 جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، می‌گوید که واشینگتن برای دستیابی به یک راه‌حل طولانی‌مدت برای سوریه تلاش می‌کند. ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۱۶ آبان ابراز امیدواری کرد که روسیه همچنان به اسرائیل اجازه دهد تا نیروهای ایرانی در سوریه را هدف قرار دهد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: «روسیه در رابطه با حملات اسرائیل به اهداف ایرانی مدارا به خرج داده است. ما قطعا امیدواریم این رویکرد مداراجویانه ادامه پیدا کند».
 
مسکو حدود یک ماه قبل اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی اس-‌ ۳۰۰ را به حکومت سوریه تحویل داده است، آن هم زمانی که اخبار منطقه همچنان تحت الشعاع سقوط جنگنده روسی با شلیک نیروهای سوریه بود. روسیه، اسرائیل را متهم ساخته که در این حادثه به طور غیرمستقیم نقش داشته است.
 
ایران نیز همانند روسیه حامی کلیدی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، به شمار می‌رود که با اعزام تسلیحات جنگی و نیروی نظامی به این کشور کفه جنگ داخلی در سوریه را به نفع بشار اسد سنگین کرده است. اسرائیل اما بارها نیروهای نظامی ایرانی یا وابسته به ایران در سوریه را هدف حمله قرار داده است.
 
جیمز جفری اظهار داشت: «تلاش اسرائیل برای ممانعت از استقرار تجهیزات و سامانه‌های نظامی دوربرد ایران در سوریه یک دلیل وجودی دارد، چرا که این تجهیزات می‌تواند علیه اسرائیل به کار گرفته شود. ما این دغدغه وجودی را می‌فهمیم و از اسرائیل حمایت می‌کنیم».
 
وی سپس اضافه کرد، ساقط شدن جنگنده روسی گویای مخاطراتی است که حضور نظامیان خارجی از کشورهای مختلف در سوریه ایجاد می‌کند.
 
این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد که تلاش‌های واشینگتن در این مقطع جهت آرام کردن فضا و حرکت به سوی یک راه‌حل طولانی مدت برای سوریه است.
 
جیمز جفری افزود: «سیاست آمریکا در شرایط کنونی این است که از شکست داعش خاطرجمع شود و سپس جهت دستیابی به یک راه‌حل برای جنگ سوریه تلاش کند، راه‌حلی که منطبق بر قطعنامه ۲۲۴۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد».
 
آقای جفری شهریور ماه امسال در راس هیاتی دیپلماتیک از آمریکا به اسرائیل، اردن و ترکیه سفر کرد تا درباره ایران و سوریه با مقامات این کشورها گفت‌وگو کند. دولت اسرائیل در جریان این سفر تاکید کرد که هدف مشترک آمریکا و اسرائیل باید بیرون راندن ایران از سوریه باشد.
 
ایران اما می‌گوید به درخواست دولت سوریه نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کرده و تنها به خواست دمشق این کشور را ترک می‌کند.
+63
رأی دهید
-50

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    چقدر اوضاع خنده دار شده . ٤٠ سال پیش کسی فکرشو هم نمیکرد
    17
    3
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    kurosh15x - ایران، ایران
    افعال معکوس بید
    7
    1
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    abadannl - روتردام، هلند
    چه تکستی. تو یه جمله نشون میده پنج تا کشور توی کارهای همدیگه دخالت میکن 😂​​.
    2
    4
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    آهای قمی بدو بیا که اربابت اومد ! یکی از همون کامنتهای آبدوغ خیاری و تکراری رو بیا بالا و یه دُم تکون بده واسه اربابت و برو ، واسه خودت مثبت بده و حال کن !! به مخالفین آمریکا و روسیه و اسرائیل و عرعرستان هم بر چسب بسیجی بزن ! راستی شمع های دزدی حضرت معصومه رو کجا ، به پول نزدیک میکنی !!؟🤣
    10
    23
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    اون موقع باید به ایران هم اجازه حمله به طرف مقابل رو هم از کی بگیرند؟ این یعنی قانون جنگل و اینا فک میکنند هرچقدر شرایط رو آشفته کنند بهتر میشه ولی نمی فهمند که اصلا نیروهای تحت حمایت دیکتاتور علی خامنه ای دنبال هرج و مرج و بهم ریختگی هستند و معتقدند تو این شرایط ها هستش که میشه جاپا پیدا کرد. آمریکا چندین ساله داره القاعده و طالبان رو بمباران میکنه ولی نتیجه اش چیه؟ هیچی .فقط به این بهانه میلیاردها دلار بودجه نظامی برای مقابله با تروریست ها میگیرن و میزنند به جیب در حالی که مشخصه از قصد دلشون میخواد این جنگ تمام نشه و بصورت کنترل شده جریان داشته باشه . حالا بمباران مراکز چریکی حزب الله مگر تو لبنان نتیجه داده که واسه سوریه نتیجه بده؟ هدف از زدن ایران و حزب الله در سوریه سرنگونی بشار اسد هستش چون با سرنگونی بشار اسد به راحتی میشه روسیه رو هم از آنجا بیرون کرد فقط کافیه مجلس جدیدی تشکیل بشه در سوریه و رای بدهند که پایگاه روسیه باید بسته بشه و اون موقع فشارهای غرب و آمریکا شروع خواهد شد تا آنها رو بیرون کنند.
    13
    6
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    نگاه به شرق عظمی جون که به فلان مالید! روسیه وعده سرمایه گذاری ٥٠ میلیارد دلاری رو داده بود، ولی شرکت نفتی دولتی اش ایران رو هفته پیش ترک کرد، اونهم تازه رقم قراردادش زیر یک میلیارد بود. حالا هم که میگه بزن اقا! ما رو که نمیزنی. هرچی جنگ توی سوریه بیشتر طول بکشه، به نفع ما! ترکیه هم که فقط داره این وسط از این و اون امتیاز میگیره. به ایران با حرف حال میده یه چی میگیره، به امریکا عملی حال میده یه چی میگیره، یقه عربستان رو هم توی قضیه خاشقچی گرفته یه جور دیگه امتیاز میگیره!. ما هم این وسط، أمت حیران در صحنه! نفت تلمبه میزنیم میفروشیم دلار ها رو میبریم تو سوریه دود میکنیم برمیگردیم میام خونه. اونوقت یه سری متوهم هم میگن ما قدرت فرامنطقه ای هستیم. اقا خشتکتون پایین اومده، فعلا اونو بچسب بکش بالا تا بقیه پیشکش.
    4
    11
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - جزیره واق واق ، جزیره کریسمس
    این نامردهای کینه ای از چهار سو ایران را مورد هجوم قرار داده اند لعنت خدا بر حامیان آنها
    10
    7
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    فعلأ امیدوار باش تا بهت اجازه بدن مزدورتون اسرائیل یه دور تو سوریه بزنه
    11
    7
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران
    نماینده ی گاوچرونها در امور سوریه یه زرری زده و توی اخبار میچسبوننش به آمریکا و میگن آمریکا اینو گفته هاااا . یعنی در کل ر... با این پوشش خبریشون
    13
    5
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    اقای چی چی جعفر ی بفرمایید ببینیم خمینی شیعه داعشی رو کی اورد ایران اون داعشی سنی رو کی اورد تو سوریه عراق اینها که از فضا نیامدن سلاحشون از کجا تامین میشه تانک و گلوله تانگ و اسلحه همه میگن ما داریم با داعش میجنگیم ولی معلوم نیست داعش از کجا امده اروپا و امریکا و شرق اسیا روسیه و ایران و ترکیه اصلا کل دنیا میگه ما داریم با داعش میجنگیم جالبه نه
    5
    5
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند
    [::لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران::]. قبلأ شما زده بودى مقیم آلمان حالا سر از لنگرود در آوردى شما هم مثل تفکر و جلال 50 ایران نشستید مى زنید چپ و راست.
    1
    3
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران
    [::Herzl - امستردام، هلند::] نشستی خونه ت داری منو رصد میکنی ؟ !!! خخخخخ اگه شما دوست دارین مشکلی نیست اسباب کشی میکنم دوباره میام آلمان ؟.
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.