پیام ویدئویی ظریف در واکنش به تحریم‌ها: روزهای بدی در انتظار دولت آمریکاست

عکس از پیام ویدئوی محمد جواد ظریف در پی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی ایالات متحده، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه ۱۵ آبان در پیامی ویدئویی نسبت به این تحریم‌ها واکنش نشان داد.
 
آقای ظریف در این پیام ویدئویی، هدف تحریم‌های اعمال شده را «مردم ایران» خواند و گفت که دولت آمریکا از سر استیصال حتی شرکت‌های منحل شده ایران را نیز تحریم کرده است.
وی با یک‌جانبه خواندن تحریم‌های واشنگتن و همراهی نکردن دنیا «به جز چند کشور کوچک» و اسرائیل با این اقدام گفت: «دیروز در لحن و صحبت وزیر خارجه و وزیر خزانه داری آمریکا این تنهایی و عصبانیت را از اجماع بین‌المللی علیه یک‌جانبه گرایی آمریکا مشاهده کردیم.»
 
وزیر امور خارجه در عین‌ حال با «خصمانه» خواندن این اقدام واشنگتن گفت که دولت دونالد ترامپ، این اقدامات را «با خشم فراوان» انجام می‌دهد و تاکید کرد که دولت ایران موظف است تا مانع رسیدن آمریکا به هدف خود یعنی «جدا کردن مردم از یکدیگر و از حاکمیت» شود.
 
وی همچنین بر وظیفه دولت جهت فراهم کردن زمینه برای زندگی راحت مردم و کم کردن اثر تحریم‌ها گفت: «من که در جلسات دولت شاهد اقدامات ریاست جمهوری و اعضای دولت و سایر نهادها هستم می‌توانم این تضمین را بدهم که تمام تلاش‌ را انجام داده و خواهیم داد.»
 
محمد جواد ظریف در ادامه با تاکید بر اینکه «روزهای بدی در انتظار دولت آمریکاست»، دلیل آن را این موضوع دانست که دولت دونالد ترامپ بیش از آنک ه به فکر منافع ملی خود باشد به فکر منافع «گروه کوچکی است که حامیانش را تشکیل می‌دهد.» وزیر امور خارجه ایران با اشاره به دولت‌های پیشین ایالات متحده اذعان کرد که آنها نیز کارشان را با «بی احترامی به مردم ایران» آغاز کردند اما هر چه با تجربه‌تر شدند، لحن خود را نسبت به ایران تغییر دادند.
 
محمد جواد ظریف که در این پیام ویدئویی بارها به «استقامت» مردم ایران اشاره کرد، در پایان با «نابخردانه» خواندن اقدام ایالات متحده گفت که دولت این کشور از کار خود پشیمان خواهد شد.
+44
رأی دهید
-298

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    Kutolson - تهران، ایران

    مردم بزرگ، آخه ..... کدوم مردم، مگه شماها چیزی گذاشتید، آخه کثافت شماها کدوم سیاست و رفتارتون به نفع مردمه که داری از دولت آمریکا انتقاد می کنی که حتی واسیه یک ایرانی دو تابعیتی که شما بی ناموسها گروگان می گیرید این همه تلاش می کنه! شماها مثل یک مورچه هستید نزد آمریکا، چی زر می زنید! چی دارید آخه! همه بچه هاتون که اونجا هستند، خودتون هم که تو کانادا و انگلیس با پول دزدی همه چیز دارید! لعنت بر هر ایرانی که فکر می کنه شما یک ذره به فکر مملکتید، جز نظام کثیفتون! از اون رهبر دو هزاریت تا اون قاسم سلیمانی قاتل بی عقل تون!
    11
    226
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    من و آزادی - بروکسل، بلژیک

    جناب ظریف میشه بگی مثلا چه اتفاقی و روزهای بدی واسه امریکا خواهد افتاد؟
    9
    197
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    جهان آفرینش - تهران، ایران

    ظریف از احمدی نژادم لجن تره.یه روز سپاه دست از سرکوب مردم گرسنه و بینوا برداره تا استقامتو تو حلق کثیفتون کنن.
    10
    202
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    همچنان بشین و به بلف زدن ادامه بده، سخنانت من رو یاد اخرین سخن رانی حسنی مبارک میندازه و همینطور قذافی ، ولی بلوفهات بیشتر به بلوف های سعید الصحاف شبیهه
    15
    171
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Daheye 60 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    تریاکو زدی چرتو پرت میگی . بیا اینم بزن ... شعر بگو . چقدر ظریف تو پست و دروغگو هستی. مرگ بر جمهوری اسلامی
    10
    161
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    هنوز دو روز نشده اینجوری دارین دست و پا میزنین . چرا الان که اوضاع خرابه دوباره مردم مردم گفتنتون شروع شده ؟
    6
    160
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایرانی مرده پرست - منچستر، انگلستان

    منظور خداوند جهان و حومه خاینه ای سر بزرگ و از ملت ایران یعنی نصرالله و اسد و حزب الله و بسیجیها و مفتخورها و4000 هزارکارمند مزدور بیت خودش. بقیه این خس و خاشاک و چهارپایان فقط به درد انتخابات و تظاهرات و مراسمات مذهبی و خرحمالی و سواری دادن به آخوندها و نمایش قدرت عاغا در پیاده روی اربعین میخورند .الاغی که بعد از 40 سال از خواب بیدار نشود هیچ وقت بیدار نخواهد شد.
    5
    119
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف درست - زوریخ، سوییس

    شما نگران نابودی جمهوری اسلامی باش،(بزودی باید فرار کنید) نگرانی در مورد دولت امریکا پیشکش ات.
    5
    108
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران

    آقای ظریف ۱۸۰ روز مانده تا سرنگونی توی بزدل و رژیم خامنه‌ای دزد و فاسد،، .مردم در خایابنهای ایران منتظر شما جیره خواران رژیم اخوندی هستند ،مردم ایران تکه و پارتون خواهند کرد. جای فرار به دنیا را ندارید،درود بر آزادی
    6
    105
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    اولین درس علم سیاست بررسی توازن قدرت ، سنجش قدرت طرف مقابل و انتخاب تاکتیک مناسب و استراتژی مناسب با توجه به توانایی طرف مقابل است .‌مثلا چین درست یا غلط میتونه در آسیای جنوب شرقی گردن کلفتی کنه ، اما کشور برمه و بوتان و کامبوج باید با احتیاط، ببر آسیا را تهدید کنند . از اون هندی زاده گرفته ، تا مموتی و یا ، سید علی شیر ه ای و ملیجکش یعنی ظریف بعد از ۴۰ سال نمیخواهند قبول کنند که با بزرگ‌ترین قدرت نظامی اقتصادی دنیا نمیشه در افتاد و اگه افتادی هزینه نجومی دارد ، این لج بازی اسلامی کشور را به خاک سیاه کشانده ، آتش زدن پرچم امریکا هیچ تاثیری بر زندگی صدها میلیون آمریکایی ندارد ، اما یک تهدید آمریکا هزاران کمپانی جهانی را به لرزه می اندازه و جرات تجارت ندارند ، و فقر را در کشور زیاد می‌کند
    5
    73
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    حالا مثلا شماها خیلی به فکر ملت ایران هستین؟هر کدومتون به اندازه هفت نسلتون اختلاس کردین و میکنین،همون آمریکا تحریم کنه و پول ها و سرمایه های بی زبون اون مملکتو بلوکه کن بهتره،سگش به شماها مسولین جمهوری افتضاحی شرف داره،بنده از همین جا از آقای ترامپ تشکر میکنم بابت مسدود کردن اموال این دزدای پست فطرت و امیدوارم دست هر چی خاعنه ایه کوتاه کنه از غارت مال و دارایی مردم ایران،مرگ بر هر چی ولایت فقیه
    5
    77
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    وکیل مدافع - لندن، کانادا

    کاری از دستان تهی مردم بزرگ ایران برای مقابله با تحریم ها و نجات کسانی که مملکت رو به قهقرا برده اند بر نمی آید۰ بهتره از همان کسانی که در چهل سال گذشته سرمایه مردم بزرگ ایران رو خرجشون کردید طلب امداد کنید. چهل سال زمان کمی برای اثبات کارایی حکومت دینی نیست اما عکس آن به واقعیت پیوست۰ تا به امروز چه چیز به جز تحقیر برای مردم بزرگ ایران به ارمغان آورده اید که بعد از این خواهید آورد؟ تحقیر بیشتر؟ زمان تغییر فرا رسیده٬ بیش از این راه پیشرفت و آزادی مردم بزرگ ایران را مسدود نکنید۰
    4
    61
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    تو رو خدا دلار آمریکا به ده شاهی ایران سقوط نکرده , به آقازادت بگو تا اوضاع آمریکا از این بدتر نشده ویلای توی نیویورک را هر چه زودتر بفروشه برگرده ایران... اگه دیر بجنبه اونوقت با دلار بی ارزش تو مسکن مهر هم نمیتونه آپارتمان بخره...!!! از ما گفتن.
    4
    68
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا

    دلقک ها.روز مجازات نزدیکه البته اگه به اون روز برسید.
    5
    77
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان

    اونها به فکر ملتشون هستن.شما به فکر ملتتون نیستین. تمام خبرت رو باید سر و ته بکنیم تا به واقعیت خبر پی ببریم . فرمولی که همیشه در مورد خبرهای جمهوری اسلامی باید استفاده کرد.
    5
    57
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    این چوسفیل همیشه برعکس زرمیزنه
    3
    75
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آقا مهدی - خارکف، اوکراین

    آقای ظریف کلاه خودت رو محکم بگیر که باد نبره، نمیخواد فکر دولت آمریکا باشی. همه شما از این تیپ حرفها میزنید و درآخر بچه ها و نوه های شما تو همون آمریکا و اروپا مشغول به تحصیل و زندگی میشنند!
    3
    60
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ارش یک دوست - تبریز، ایران

    اخه اشغال لجن مردم از دست کارهای شما بتنگ امدن....هیچ کشوری با مردمش اینکارها رو نمیکنه که شما و اخوندهای کثیف با مردم ایران میکنین....لجن دست از سر مردم وردار....برو گمشو.....مرتیکه پررو
    3
    71
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان

    بیچاره مرردم ایران ! . اونجایی که اینها یه چیزی میخواهند مردم عزیز میشوند . اونجایی که مردم اعتراض میکنند ! مردم دشمن میشوند.
    0
    26
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    تف به ذات دزد و دروغگوت :o :o :o :o :o تحریم ها روی هیچ کس اثر نداشته باشه امیدوارم روی عمه و خاله ات اثرش را بگذاره
    0
    39
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

    یاد بره های نذری میافته آدم که بع بع می‌کنند و ناله می کنند وقتی می دانند دارند سرشان را می برند! چه دست و پای بیهوده ای میزند جمهوری داعشی!
    0
    27
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    اسکل پیام هم میده
    0
    37
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    [::وهابى طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. در اینکه ظریف بلوف مى زنه و حناش دیگه رنگى نداره شکى نیست . ولى چرا وهابى طلب الان به حرف اومدى؟. اینهمه مقاله و موضوع راجع به جنایت ارباب و مواجب دهنده ات ممد بن سلمان نوشتند ، چرا بزرگراهت رو بسته بودى؟ جواب نداشتى نه وهابک؟. در ضمن بر همه واضح است که چه رژیمى تا ثانیه هاى آخر تلاش کرد دیکتاتور مصر یعنى مبارک باقى بماند. همینطور دیکتار تونس بن على و .. پس اگر حرف نمى زنى کسى نمیگه لالى . برو بابا با اون کریه المنظر یعنى ابومنتصر البلوشى بشین تخته بزن. در .
    24
    6
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    پهلوون مفرد - کلن، آلمان

    حالا نه اینکه توی این چهل سال عمر نظام سلاخ‌های اسلامی اولدورم بولدورم کم بوده؛ حالا گماشته‌هاشون هم با همچین عروگوزهای دیپلماتیک از نوع حکومت خلفای اسلامی هَل‌مِن‌مُبارِز می‌طلبن و اینجوری افه‌چسی‌ می‌ذارن...
    0
    21
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tonny15152 - کرمان، ایران

    وقت آن رسیده پول مردم ایران برای مملکت و مردم ایران خرج شود نه برای حسن نصراله و دیگر تروریست ها ، در این چهل سال غیر از چپاول سرمایه ملی و دشمن تراشی و نابودی طبیعت وخرافه گرایی و مرده پرستی چیز مثبتی عاید این مردم نشد غیر از فساد و اعتیاد وفقر۰
    0
    22
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tonny15152 - کرمان، ایران
    درضمن آقای ظریف شعورهم خوب چیز خوبیه وقت آن رسیده که سیرک مسخره آتش زدن پرچم و تهدید وتوهین به کشورهای دیگر را جمع کنید چرا که محتاج وارد کردن گندم وهواپیما وتکنولوژی جدید ازهمین کشورها هستید
    0
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    کانادا٥٨ - مونتریال، کانادا
    اخه ظریف عوضى دزد تو که توله هات تو أمریکا بدنیا اومدن چه مزخرف میگى به أمریکا ،....به اون تو با اون دولت دزد روحانى
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    شما گشور را ..... بس کنید. وقت رفتنتان اینقدرزر نزنید
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::abulolo al majoosi - برنو، چک::]. ابو منتصر البلوشی رو میشناسی؟؟اقای هاشمی، حیدری ، کیانی و ترشابی در شبکه کلمه رو هم دنبال کن، بنده با افتخار میگم از مریدان این عزیزان هستم ، تو هم برای این روان پریشی که داری سعی کن بعضی وقتا برنامه شبکه کلمه رو ببینی تا مغزت کمی صیقل پیدا کنه و این روان پریشیت علاج بشه ، مغزت نیاز به یک تکون درست حسابی داره
    1
    7
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. حوصله تبادل نظر در مورد اراجیف قبلیت رو ندارم.اما بنزین وسوخت توو آلمان حدود بیست وپنج سنت گرون شده.حدود بیست درصد.دیروز ایالت ما که پرجمعیت ترین ایالت آلمانه اعلام کرد احتمالا طی چند روز آینده بعضی از پمپ بنزین ها سوختی برای فروش نخواهند داشت.اتفاقی تقریبا بی سابقه.البته دلیلش رو بارندگی کم وپائین رفتن سطح راین اعلام کردن که باعث سخت شدن تردد کشتی های نفت بر در راین میشه.من البته کارشناس نیستم.نظر تو چیه؟.شما کارشناس وبحرالعلومی وآگاه.قیمت سوخت توو سوئد چطوره؟بالاخره سوئد واروپا زیرمجموعه آلمانن وآلمان زیر مجموعه آمریکا.
    10
    0
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    حقه باز از روی بیچارگی شروع کرده به چرت وپرت گفتن اینها تحریم شدن ولی روزهای بدی برای امریکا پیش میاد دولتهای امریکا به مردم ایران توهین کردند نمیدونم نفت ما رو خوردن از این چرت وپرتها شکم ما پوره داداش حرف تازه بزن
    0
    8
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. گرامی. در اسکاندیناوی علیرغم کمترین سطح آلودگی هوا حتی نسبت به اروپای مرکزی ، اما بیشترین اهمیت را به پاکیزه گی محیط زیست می‌دهند ، در نروژ که خود یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده گان نفت و بنزین در اروپاست ،بالاترین نرخ بنزین را دارد ، چرا که معتقدند شهروندان باید برای استفاده از ماشین بهشان فشار مالی بیاد بطوریکه همسایه ها و یا همکاران یا با یک ماشین به مقصد بروند و یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند . در سوعد دارنده گان ماشین با سوخت دیزل مالیات سالیانه مضاعف می‌دهند ، خلاصه کلام ماشین داشتن در سوعد مکافات است ، بنزین گران ، مالیات سالیانه سنگین و در خاتمه حتی پارکینگ گران ، در مرکز شهر ما پارک کردن ساعتی سه یورو ( ۳۰ کرون ) هزینه دارد ، المان که هم جمعیت بیشتر دارد و هم صنعتی تر هست ناچار است که همین نوع سیاست را گزینه کند ، طبیعتا احزاب سبز و طرفدار محیط زیست به بالا بردن نرخ سوخت تاثیر میگزارند
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. ای داد.ای هوار.من عربی نوشتم یا لاتین؟یا سرکارم؟من از کمبود سوخت در اروپا طی چند روز گذشته ودلایلش پرسیدم توبرای من از پاکیزگی محیط زیست وفضای سبز می گی؟من از بحران جهانی سوخت وارتباط احتمالیش با تحریم های ایران گفتم تو از سطح پائین آلودگی اسکاتلند و قدرت صنعتی آلمان.من باختم در برابر این همه منطق وقدرت تجزیه وتحلیل.
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    من می گم سوخت کم شده وپمپ بنزین ها سوخت کم دارن.توو فرانسه از جایگاه های سوخت دزدی میشه تو از زیبائی آلپ ونیس سخن می رانی.من جا دربرابر این منطق
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. کمبود سوخت ؟؟؟؟ آن روزی که ۶ ساعت برای یک باک بنزین پر کردن تو صف ایستادی ، صحبت از کمبود سوخت است ، دهه هفتاد اوپک غرب را به چالش کشاند و صف های آ نچنانی تولید شد . شاه به صراحت گفت که غرب قیمت کالاها را بالا برده ، ما هم قیمت نفت را میبریم بالا ، همان موقع شاه حکم نابودی خود را نوشت . در بهمن ۵۷ حتی برای ۱۰ لیتر نفت ۳ کیلومتر صف بود ، شعار مردم ؛ به کوری چشم شاه زمستون هم بهاره . حالا عزیز ، خدا وکیلی چند ثانیه برای پر کردن باک بنزین تو آ لمان تو صف هستی ؟؟؟ سیاستمداران اروپا از همان دوران جنگ خلیج قیمت ها را بالا بردند . علتش هم محیط زیست ، و منفعت سرمایه داری است . نفت یک میلیون بشکه ایران در دنیا عددی نیست که غرب را به وحشت بیندازد . در ضمن اروپا دهها سال است که مشتری اول ایران نیست . گول تبلیغات آ خونی را نخور ،
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    ایران قطعا معیار سنجش ونقطه ثقل جهان هستی نیست.ضمنا من درباره قیمت سوخت قبل وبعد از تحریم در اروپا صحبت کردم وراجع به دلائلش پرسیدم وحدس زدم.نه طول وعرض صف بنزین در ایران ولیبی ونیجریه.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. پس دلیل بالا رفتن و کمبود سوخت در اروپا درست بعد از تحریم ایران سیاست های محیط سبزی اروپائی ها بوده؟ناگهانی وبعد از تحریم.ممنون.فهمیدم.یاد گرفتم.تونستید گوشم رو دراز کنید.باهم یک بع بع منظم بگیم.خدایا ما با کیا هم صحبت شدیم.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. ببین صحبت از کمبود نکن ، به آبجی زنگ بزن بگو مفهوم کمبود پوشاک چیست ، بهت جواب می‌دهد که در هیچ فروشگاهی وجود ندارد ، حالا من میپرسم که کمبود سوخت در المان یعنی چی، اگه گفتی که یعنی در هیچ پمپ بنزینی بنزین نیست ، یعنی این ادعا عینیت دارد ، باز هم میخواهی از این شفاف تر حرف بزنم ،
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. یعنی تو واقعا توقع داری سوئد وآلمان سازنده های بنز وولوو رو با ایران تحریم شده قیاس کنم وباور کنم تحریم ها اینجا به ما توو اروپا فشار نمی آره وتاثیر نداره.
    1
    0
    جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. حضرت والا .گرامی تر.ما داریم راجع به بالا رفتن ناگهانی وجهشی سوخت ودلائلش در اروپا تبادل نظر می کنیم.نه پوشک ووضعیت صف بنزین و هوای خوش اسکاتلند.صف بنزین وپوشک ومایحتاج زندگی وکمبودش در ایران قطعا افسانه نیست.واقعیته.اما این تحریم ها ظاهرا رو زندگی اروپائی ها و ما مقیمانش بی تاثیر نخواهد بود؟دلیلش افزایش ناگهانی وکمبود ناگهانی سوخت درست بعد از 13 آبان.
    1
    0
    جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.