علوی گرگانی: با طب اسلامی می‌توانیم با منابع روایی و قرآنی جامعه را به سمت سلامتی کامل سوق دهیم!

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته برای احیای مجدد طب اسلامی اظهار کرد: کار بسیار خوبی است که بتوانیم روش ائمه در بهداشت و درمان را در جامعه پیاده کنیم.
این استاد برجسته درس خارج افزود: امام رضا در مورد روش‌های درمان مطالبی داشتند که در کتابی با عنوان «رساله ذهبیه» جمع‌آوری شده و مأمون آن را با آب طلا نوشت؛ این رساله مجموعه بیانات ارزشمند علمی و پزشکی امام است که در آن با شرح خواص اغذیه و اشربه، راهکارهای بهزیستی، بهداشت و سلامت را به ما آموزش می‌دهد.
وی با اشاره به قضیه‌ای جالب در مورد روش درمانی پیامبر اسلام تصریح کرد: در روایت دیگری داریم یکی از پادشاهان که آوازه پیامبر گرامی اسلام را شنیده بود و اظهار علاقه و محبت به ایشان می‌کرد، برای اثبات محبت خود طبیبی حاذق را به مدینه فرستاد تا دوستان پیامبر را درمان کند؛ این طبیب در مدینه هرچه قدر نشست هیچ کس مراجعه نمی‌کرد، حضرت به این طبیب فرمود: من چیزی به این مردم یاد دادم که مریض نشوند که دو اصل مهم است، نخست آنکه تا مادامی که اشتها ندارند غذا نخورند و دوم تا اشتها دارند از غذا دست بردارند.
 
وی با بیان اینکه معلوم می‌شود پیامبر نیز روش طبابت را به مردم آموزش می‌داده است، یادآور شد: در روایت داریم که معده سرآمد همه مرض‌ها و سلامتی بدن هم در کنترل کردن همین معده است همچنان که در قرآن هم می‌خوانیم که بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید که تأکید می‌کند زیاده‌روی در خوردن کار پسندیده‌ای نیست.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر لزوم ادامه پیدا کردن فعالیت‌های پزشکی اسلامی در کشور متذکر شد: می‌توانیم با استناد به منابع روایی و قرآنی جامعه خودمان به سمت سلامتی کامل سوق دهیم.
+18
رأی دهید
-121

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    kkarkas - اصفهان، ایران

    شما نهایت با طب اسلامی می توانید پشکل ماچلاق برای خود دود کنید، همین مزخرفات را می گویید که مردم را از ایران هم زده کرده اید
    6
    76
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    آش با جاش - سیاهکل، ایران

    به شخصه سپاسگزارم . :o . همینجوری باور عمیق رو مداوا کردید که اینجوری ملکوتیه...
    8
    72
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    همه آخوندها با اولین سرماخوردگی با تمام خانواده بکعبه آمالشان یعنی بسفارت ایران در انگلیس رفته پس از یکماه استراحت و معالجه برمیگردنند.ولی برای مردم طب سنتی تجویز میکنند
    8
    79
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    پس چطور همین امام رضائی که این آیت دولا ازش نام میبره نتونست خودشو از مسمومیت نجات بده؟ :o
    6
    56
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    اگر منابع روایی و قرآنی کار ساز بود. بعد از 1400 سال این وضعیت نبود . که همه کارهای شما زیر سئوال برود. دیدگاه و روش و برداشت و عمل شما ها حکایت از فسیل شدن مغر شما از قرن اول تا کنون میباشد. تنها با جوش آمدن دیگ تحمل مردم فسیلها بخاک تبدیل خواهند شد.
    5
    38
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    اگه طبیب بودی اول خودتو درمان میکردی. جالبه هر اخوندی برا درمان راهی المان بریتانیا فرانسه میشن تا تو بهترین کلینیک های درمانی خصوصی این کشورها درمان بشن بعد میان میگن اسلام معجزه میکنه قران معجزه میکنه. این اخوندا همشون ۹۰ سالشونه و اکثرا هیچ مشکلی ندارن دلیلش چیه؟ طرف میگفت اخوندای معروف یهو غیبشون میزنه در حالی که طی این غیبت میرن بریتانیا المان فرانسه برا درمان سالانه. برا هرکدومشونم یه پاسپورت سیاسی تو یه شب درست میکنن تا مهر ورود خروج نخورن. تو اون ایت الله گلپایگانی که تو کلینیک مغز و اعصاب هانوور که اتفاقا خصوصی هست و پروفسور سمیعی درستش کرده و طرف درمان شد مگه با طب اسلامی بود؟ یا براش قران خوندن گلپایگانی خوب شد؟. کلینیک خصوصی اونم تو مغز و اعصاب تو استرالیا هزینه ی ویزیتش به دو سه هزار دلار میرسه. برا یه جراحی ساده تو کلینیک خصوصی حداقل صد هزار دلار پول میخواد.
    5
    42
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. گیر به امام رضا نده. بین همه امام‌ها تنها امامی می‌‌باشد. که من دوست می‌‌دارم. حرف نداشت. فکر کن.تنها امامی بود. که قدرت جنی داشت و می‌‌توانست .غیب شود. دلیل هم دارم. علمای اسلام می‌‌گویند. که ۲۳ دختر و ۲۱ یک پسر داشت. در روی هر تپه در ایران هم یک نتیجه و نبیره دارد. خودشان می‌‌گویند. ۳۹ سال عمر کرد.از این عمر مبارک ۲۵ سال آن در زندان بود. یعنی طرف از ۱۴ سالگی در زندان بود، خوب اگر این امام قدرت غیبی نداشت و دم دقیقه غیب نمی‌‌شد و در بند زنان ظهور نمی‌‌کرد. پس شما بگوهید. چگونه توانست در عرض ۲۵ سال ۴۴ تا بچه درست کند،؟ اگر قدرت خدا نبود. پس چه بود.؟ حدیث هم داریم. که نگهبان زندان از دستش ذله بودند. هنگام شمارش طرف فریاد می‌‌زد. یک زندانی کم . دیگری فریاد می‌‌زد. دوباره این آقا رضا غیب شد .رفت تو بند زنان .بیرق اسلام را بکوبد.
    9
    27
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    از اندیشه دین تو در این1400سال,,بجز نابسامانی و تخریب و فریب و ذلت و آوارگی و عقب ماندگی,چیز دیگری نصیب بندگان خدا نشد ,مفتخور من ماندم تو چطور سنگینی عمامه فریبکاریت را تحمل میکنی؟
    2
    19
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    حاج آقا اینجوری که تو و جنتی و بقیه پیر و پاتالای خبرگان دارین عمر میکنین،بعید نیست من یکی کم کم بهتون ایمان بیارم،والا شماها عمر نوح دارین،اصلا مرگ و میر حالیتون نیست😂😂😂
    2
    18
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    دلقک ها.
    2
    15
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    سلامتی جامعه با منابع روانی و قرآنی استاد هم حاج آقا سعید طوسی...!! چه شود؟؟!!!
    2
    12
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. دوست گرامی از اینکه شما امام رضا رو دوست دارین دلیلی نمیشه که من واقعیت ها رو نگم! طبق روایات خود شما، امام کسی است که از عالم غیب خبر داره! پس چطوری این آقا رضای شما نفهمید که این انگوری که میخوره مسمومه؟؟ پس از مسموم شدن چطور نتونست خودشو درمان کنه؟ کی گفته که او غیب میشد؟ شما خودت یه ادعائی میکنی و خودت هم جوابشو میدی که بعله چون ایشون میتونسته غیب بشه لذا دم به ساعت در بند زنان بوده و الان هم کلی نوه و نتیجه داره و. دوست گرامی التماس تفکر! :(
    2
    16
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mashhabib - ایران، ایران
    این امامهای عزیز که همه مسموم شدن اگه طبابت حالیشون بود خب سر خود درمان مینمودند. تخصص این عزیزان بیشتر تو سکس بوده با داشتن دوجین زن !!!!!!!!!
    2
    12
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عزیز جان شما این مطالب رو از لیفه کدام تنبانت در آورده ای؟ امام رضا اصلا زندانی نبوده!! :o
    2
    6
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    فعلا برو غسل جنابت کن
    2
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    شم. بابا خوب زودتر میگفتى! . این غربى ها جاییدن ما رو با طب و بانکدارى و اقتصاد و ورزش و صنعت و .. که ریشه اى هم در اسلام نداره
    1
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    [::آش با جاش - سیاهکل، ایران::]. برای همین آقایه شاهرودی برای مریض اش رفتند آلمان تا با طب آلمانی اسلامی شفا پیدا کنن.
    1
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. دوستان عزیز من هیچ موقع این افراد را امام یا حضرت خطاب نمیکنم آقای رضا هم یک عرب بود که به ایران پناهنده شد . با این حال از اطلاعات دوستان که به مردم چشم بسته ایران میدهید تشکر میکنم همچنین آقای رضا علاقه زیادی به شراب و انگور آن منطقه داشت و در تپه‌ای به نام "رضوان" در وسط تاکستانهای انگور اطراق کرد و واقعا مشخص نیست که مسموم شد یا از نوشیدن زیاد شراب در خوشی کامل با ایست قلبی کشته شد .اینها در زمان صفوییه بزرگ شدند و این آقای رضا هم یک امام زاده کوچک و گمنام بود.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    اخه کیسه سفرا ، با اون قیا فت ، . ..... .تو تمامه درس‌هایه خارج و داخل فقه که شماها استاداش هستید . 😎😂
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::] از متن فقط به زندان بودن ایشون اعتراض دارى؟ یعنى غیب شدن و شدت تحشر(عربى حشرى بودنه مثلا) این بزرگوار و ارتباطشون با جن و پرى و پیتر پن برات حل شده اس؟ فرض کنیم ایشون تولید مثل رو از سن قانونى ١٨ شروع کرده باشه یعنى ایشون در عرض٢١ سال عمر مفید! ٤٤ تا بچه ساختن که از قرارى میشه سالى یه کم بیشتر از دوتا بچه بدون وقفه تازه بعضى سالها هم ایشون سه تا میساختن. حالا اگه فرض کنیم هیچکدوم از این بچه ها دوقلو نبودن ایشون کى وقت میکردن با اجنه ها در تماس باشن و کتاب بنویسن و طبابة کنن؟ کى به تربیت این بچه ها میرسید، چطور اینهمه زن و بچه را از لحاظ مالى تأمین میکردن ؟ فکر میکنم منظور از غیب شدن ایشون اینه که بیرق اسلام رو میزده و جیم میشده میرفته سراغ اوناى دیگه و در حقیقت غیبشون میزده بعد از عمل. و گرنه با هر معیارى بسنجیم نمیگنجه، ولى ایشون گنجوندتش که با معیارهاى کنونى، کمتر از معجزه نیست، با اینهمه زن باشى، ٤٤ تا بچه بسازى و همه کاراى دیگه اى هم که به ایشون نسبت داده شده رو مثل کتاب نویسى و طبابت و پیتر پن و دیوید کاپرفیلد و اینکارا منظورمه.
    4
    2
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    مملکت اخوند زده حتی واروسها و میکروبها ازش فراری هستند، اخه با وجود امثال تو میکروب مگر احمقی نجنجسه که بیاد ایران
    0
    0
    شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.