خودداری دانشجویان ایرانی از پا گذاشتن بر پرچم آمریکا - ویدیو

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد دانشجویان دانشگاه رازی، از پا گذاشتن بر روی پرچم‌ آمریکا که جلوی درب ورودی دانشگاهشان کشیده شده، امتناع می‌کنند.
در شبکه‌های اجتماعی نوشته شده که این ویدیو به روز یکشنبه 4 نوامبر باز می‌گردد. در این روز پس از پیروزی انقلاب ایران، شماری از دانشجویان که به «دانشجویان پیرو خط امام» مشهور شدند، به سفات آمریکا حمله کرده و آن را اشغال کردند. آن‌ها همچنین به مدت 444 روز دیپلمات‌های آمریکایی را به گروگان گرفتند.
این حادثه باعث قطع روابط آمریکا با ایران شد که این وضعیت تا کنون ادامه دارد.
نهادهای حکومتی در ایران هر ساله به این مناسبت، برنامه برگزار کرده و آن را «روز مبارزه با استکبار جهانی» نامیدند. کشیدن پرچم آمریکا روز زمین در خیابان‌ها و ورودی مدارس، دانشگاه‌ها و نهادها به منظور پا گذاشتن عابران بر آن، یکی از برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.
+234
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران

    اولا به چه دلیل باید باور کنیم اینجا اصلا ایرانه ؟ دوما دانشگاه رازیه ؟ سوما شلوغی صدا با تعداد دانشجوهای تصویر سازگار نیست؟ چهارم پرچم آمریکا را باید بزرگتر میکشیدن و بغلش جا نمیذاشتن که دانشجوها جا خالی بدن. نتیجه انقلابی با بسیجی بی ترمز : اول نقاش را بگیرین اینقدر بزنین تا توی تلویزیون اعتراف کنه جاسوس دشمنه و خارج دوره دیده تا پرچم آمریکا را کوچولو بکشه بعدش اعدامش کنین. بعدش دانشجوها را بگیرین کف پاشونو فلک کنین تا اعتراف کنن اصلا دانشجو نبودن و از طرف دشمن ماموریت داشتن توی دانشگاه نفوذ کنن و از روی پرچم رد نشن و یواشکی فیلم بگیرن بذارن روی اینترنت تا ثابت کنن دانشجوهای ایران عاشق آمریکا هستن.
    58
    6
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    هرچند که خیلی خیلی دیر شد ولی بالاخره امروز اکثریت جامعه ی ایران ماهیت این نظام پلید رو شناختن، دشمن ما همینجاست ، دروغ میگن امریکاست
    5
    61
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد

    مردم ایران میدانن ملاها چهل سال چه بلایی سرشان اوردن.
    3
    60
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی

    فقط قشر دانشجو توی ایران با فهمو شعورن
    6
    40
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران
    [::حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی::]. پس برای همین بود که سال ۵۷ انقلاب کردن و کشور را به این فلاکت و بدبختی انداختن. دانشجو در سن جوانی فقط شور و شوق و احساسات داره نه عقلو منطق و قدرت تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی و دید بلند مدت. برای همینه که از قشر جوان برای انقلاب استفاده میکنن و سیاستمدارهای میان سال به بالا و با تجربه هستند که از خر سواری میگیرن البته نه برای خدمت به کشور و مردم بلکه برای پر کردن جیبهای خودشون. همه جای دنیا همینه. چوب و شلاق و گلوله برای جوان احمق اما طلا و پول و ثروت برای حاکم با تجربه. پدر من در روزهای انقلاب ۵۰ سالش بود و چون منزل ما در خیابان آزادی (آیزنهاور) بود تظاهرات را از پنجره میدیدیم و خوب بخاطر دارم که پدرم به داییم گفت این جوانهای نادان بزودی به ... خوردن خودشون پشیمون میشن و باید سنگک بخرن ۱۰۰۰ تومن.
    13
    20
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    عبور نکردن یا پایمال نکردن پرچم امریکا توسط دانشجویان نشانه رشد فکری این قشر از جامعه است. سر دمداران حکومت باید خجالت بکشند زیرا 40 سال پرچم کشور دیگری را اتش زدند . مرگ بر امریکا گفتند و مهمتر انکه دانشجویان را از صد ها فیلتر عبور دادند اما پس از 40 سال نه تنها حرفها و ادعا های انها کار ساز نبوده بلکه اقشار مختلف جامعه مخصوصا قشر دانشجو با عبور نکردن از پرچم امریکا بسیار پسندیده و حساب شده بمسولان کشور فهماندند که لطفا فک مبارک تان را ببندید و انکسی که باید مورد توهین و تحقیر قرار بگیرد همین قشر شیخ و ملا و اعظ است که نه تنها یک عمر بمردم دروغ گفتند بلکه خیانت های انها هم بر همه مردم اشکار است.هیچ دلیلی ندارد که قشر تحصیلکرده تابع نظریات و تفکرات افرادی باشند که از رده های پائین اجتماع و طرد شدگان مردم صاحب درک هستند
    2
    14
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    آفرین به این درک و شعور.
    2
    21
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    مردم دیگه مثل گذشته نیستن همه فهمیدن دشمن مردم ایران امریکا نیست آخوند وملا ، بسیجی وپاسداره
    2
    22
    ‌چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.