نتانیاهو: آغاز تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران یک «روز تاریخی» است

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ۱۴ آبان آغاز تحریم‌های «فلج‌کننده» آمریکا علیه ایران را یک «روز تاریخی» نامید و گفت تحریم‌های سخت آمریکا علیه ایران «حلقه طناب» جدی به دور گردن «رژیم تروریست‌پرور ایران» خواهد بود.
 
وی تصمیم «شجاعانه» دونالد ترامپ را برای «ثبات، صلح و امنیت» مهم دانست.
 
آقای نتانیاهو در آغاز نشست حزب لیکود که رهبری آن را به عهده دارد، به ویژه برای تحریم‌هایی که از طریق سوئیفت علیه ایران برقرار می‌شود، اهمیت قائل شد.
 
وی گفت: «همیشه گفته بودم که اهمیت دارد ایران اعتبار و مراودات بانکی نداشته باشد؛ در دیدارهایم با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، این درخواست را مطرح کرده و حال خوشحالم که آمریکا این مولفه را نیز در نظر گرفته است».
 
نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «من سال‌ها وقت و انرژی خود را در رویارویی با تهدید ایران صرف کردم؛ به خاطر این هدف تقریبا به همه جای جهان رفتم و امروز ما ثمرات مبارزه طولانی و بی‌وقفه خود را دیدیم».
 
آقای نتانیاهو اظهار داشت: «امروز آمریکا در سایه رهبری (دونالد) ترامپ تحریم‌های به شدت فلج‌کننده‌ای علیه ایران وضع کرد، شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران از زمانی که تلاش برای متوقف کردن تجاوز این کشور آغاز شد».
 
به گفته وی، اروپا نیز باید مانند آمریکا در برابر ایران قرار گیرد. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل نیز روز دوشنبه در توئیتی نوشت که «تصمیم بنیادین» دونالد ترامپ «تغییر واقعیاتی است که منطقه در انتظارش بود».
 
به نوشته لیبرمن، آمریکا «با یک حرکت، در حال زدن ضربه‌ای کاری به نفوذ ایران در سوریه، لبنان، غزه، عراق و یمن است؛ پرزیدنت ترامپ بار دیگر کار را به انجام رساندی؛ سپاس».
 
درور شالوم، یک افسر ارشد پیشین در بخش تحقیقات سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل آخر هفته به روزنامه یدیعوت آخرونوت گفته بود، «تحریم‌ها تحول بزرگی در صحنه داخلی ایران ایجاد کرده؛ وضع اقتصادی‌شان را وخیم کرده و ممکن است به تغییر نظام و یا تغییر سیاست آنها منجر شود؛ به فلاکت افتاده‌اند و گزینه‌های روبروشان، یا رسیدن به توافق هسته‌ای تازه یا سقوط است؛ این نتیجه‌ای است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌خواهد به آن برسد؛ آنها را به نرمی بکشد».
 
ادعای این افسر پیشین اسرائیل در مورد نتیجه‌ای که آقای بولتون و دولت آمریکا می‌خواهند به آن برسند، در حالی است که واشینگتن تاکید دارد که در کنار مردم ایران ایستاده و هدفش از تحریم‌ها، تغییر رفتار حاکمیت ایران است.
 
برقراری تحریم «فلج‌کننده» علیه تهران و به ویژه «قطع صادرات نفت ایران»، خواسته دیرینه دولت اسرائیل بود که از آغاز روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، دو دولت را به سرسخت‌ترین دشمنان منطقه مبدل کرده و رویارویی آنها در عرصه‌های مختلف تشدید شده است.
+79
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    تو روح تو و آمریکا و روسیه و آخوندا فقط ..!!
    8
    56
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    دور بزنی؟؟ زرشک الان باید محکم بکوبی تو سرت مدک دیوانه آخوند
    38
    8
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اقای نتانیاهو حاج حسن فرموده اند که تحریمهای امریکا چیزی نیست که نتوانن با ان مقابله کنن خیلی اسان حاج حسن گفتند که میتوانان تحریمها را دور بزنن , به همین سادگی !
    13
    18
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    هر چقدر تو تونستی داعش رو سرنگون و سرکوب کنی حکومت ملاها رو هم میتونی. تحریم ها فقط مردم رو فقیرتر و ضعیفتر میکنه. مردمی که شکمش گشنه اس دیگه فکر انقلاب و تغییر حکومت نمیافته و سطح توقعش بسیار پایین تر خواهد بود و واسه حکومتی که با کوپن و سهمیه بندی و زندگی زیر جنگ و سرکوب با کمیته ها و اعدامهای دسته جمعی عادت کرده این تحریمها رو هم بلده رد کنه و تازه خیلیاشون هم فک میکنند تو شعب ابی طالب هستند و انتظار شکست طرف مقابل رو هم دارند و هر کی هم صداش بلند بشه در داخل به اسم جهاد و دفاع از اسلام و قرآن سربه نیست میکنند. به نظرم بدترین قمار نتانیاهو همین جاست که حواسش نیست اینا صدام نیستند اینا ونزولا نیستند حتی کره شمالی هم نیستند که با تحریم سرنگون بشوند. اینا تجربه کردند این چیزها رو و اصلا تحریم شده آب و نون برای عمده کسایی که حاکم هستند در ایران. این احمق نمی فهمه هرچقدر اینا شرایط رو بتونند بحرانی تر کنند دستشون برای اینکه هرکاری دلشون میخواد بکنند بازتر خواهد بود و الان سپاه و حزب الله و سایر گروههای شبه نظامی روز جشنشون هستش که این تحریمها باعث میشه بسیاری از قوانین بودجه و مراحل ادار
    11
    41
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    اینا تجربه کردند این چیزها رو و اصلا تحریم شده آب و نون برای عمده کسایی که حاکم هستند در ایران. این احمق نمی فهمه هرچقدر اینا شرایط رو بتونند بحرانی تر کنند دستشون برای اینکه هرکاری دلشون میخواد بکنند بازتر خواهد بود و الان سپاه و حزب الله و سایر گروههای شبه نظامی روز جشنشون هستش که این تحریمها باعث میشه بسیاری از قوانین بودجه و مراحل اداری و کنترلی پولها و بودجه از کار بیافته و اینا شک نکنید فعالیتهای تروریستی و حملات و نفوذهاشون در سایر کشورهای منطقه صدها برابر بیشتر خواهد شد چون دیگه کسی جلودارشون نیست و بازنده اصلی این تحریمها اول مردم ایران و سپس خود این احمق نتانیاهو هستش که نمیفهمه ایجاد وضعیت دو قطبی به نفع رژیم در حداقل لایه طرفداران داخلی و خارجیش هستش .
    9
    41
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    خفه شو چاپلوس از اخوند کثیفتر
    7
    49
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.