همسر آسیه بی‌بی از دونالد ترامپ، ترزا می و جاستین ترودو درخواست پناهندگی کرد

همسر آسیه بی‌بی، زن پاکستانی که هفته گذشته از مجازات اعدام به جرم کفرگویی تبرئه شد، از رهبران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا درخواست پناهندگی کرد.
 
عاشق مسیح روز یکشنبه در یک پیام ویدیویی گفت: «من از دونالد ترامپ می‌خواهم به ما برای خروج از پاکستان کمک کند. بعد از آن از ترزا می درخواست می‌کنم تا جایی که می‌تواند به ما کمک کند.» وی از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم همین درخواست را کرده است.
 
دادگاه عالی پاکستان هفته گذشته خانم بی‌بی را از اتهام کفرگویی و توهین به پیامبر اسلام تبرئه و حکم اعدام وی را لغو کرد. پرونده وی نزدیک به ۱۰ سال در جریان بود.
 
آسیه بی‌بی در سال ۲۰۰۹ بر سر خوردن آب از لیوان مشترک با دو همسایه مسلمان درگیر شد. آن‌ها وی را به توهین به اسلام و پیامبر اسلام متهم کردند. مادر ۵ فرزند به این اتهام بازداشت و در سال ۲۰۱۰ به اعدام محکوم شده بود.
 
ابراز نگرانی از امنیت جانی آسیه بی‌بی و نزدیکانش در حالی ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد که حزب جماعت اسلامی پاکستان با رد توافق میان دولت و حزب تحریک (جنبش) تحریک لبیک برای پایان دادن به تظاهرات و اعتصاب‌ها، اعلام کرد تا زمان تعیین تکلیف اعدام خانم بی‌بی، در خیابان خواهد ماند.
سه دختر آسیه بی‌بیاز سال ۲۰۱۱ به بعد دست‌کم سه مقام و شخصیت پاکستانی به دلیل صرف مخالفت با قانون مجازات کفرگویی در این کشور به قتل رسیده اند.
 
سیف‌الملوک، وکیل آسیه بی‌بی روز شنبه از ترس جان خود از پاکستان گریخت.
 
یک مقام عالی‌رتبه دولت پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد تاکنون ۱۲ نفر به دلیل شرکت در اجتماعات غیرقانونی بازداشت شده و ۵۰۰ نفر دیگر به همین اتهام تحت پیگرد قرار گرفته اند.
+78
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    در قبیله آدمخوران حرف از خیار وبادمجان زدن سزایش مرگ است
    4
    122
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    من این پاکستانی ها را مقصر نمیدانم بلکه این دین اسلام است که اگر بهش اعتقاد داشته باشی ادم را اینجوری میکنه خصوصا اهل سنت و جماعت که نسبت به شیعه رافضی خشن تر و عقب مانده تر و دقیقا اسلام اصیل است
    24
    84
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    اتش به اختیار - روستوک، آلمان

    اخه چه تفکری جز اسلام میتونه سبب بشه که یه ملت دست از کار و زندگی بردارن و‌دغدغشون این بشه که یه نفر کفر گفته و صبح تا شب کف خیابون باشن! واقعا حال ادم از هرچی اعتقاد و معنویت بهم میخوره !!
    4
    81
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

    چه خوشخوراک هم هست! دست گذاشته روی عسل! فقط انگلیسی زبان و جهان اول! خوب چرا سوئد نه؟ فرانسه؟ دانمارک؟ عجب.
    52
    8
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا::] رفیق: به بزرگواری خودتان, از این جسارت آسیه بی بی وخانواده اش بگذرید! و این در خواستشان را برای مهاجرت و پناهندگی فقط در حد یک پنالتی ابتدایی قلمداد کنید. در بینوایی و بی شعوری خانواده آسیه بی بی تردیدی نیست . چون اگر حالشان خوب بود, بقول شما دست روی عسل میگذاشتن؟. انهم عسلی که زنبورش شما بوده و هستید. در پایان اگر داروی افزایش شعور اونجاها پیدا میشه لطفا ما را در جریان بگذارید. خوش به حالتان
    2
    40
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران
    امیدوارم هر کجای دنیا زندگی می کنند ، مابقی زندگیشونو شاد و سعادتمند باشند .انقدر تونایی مالی داشته باشن که لیوان مخصوص خودشونو داشته باشند و همسایه هاشون هم نادون و جاهل نباشند که به دردسر بیافتن و در پناه عیسی مسیح باشند. آمین.
    8
    13
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا
    [::Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا::]. خود من یه زمانی فکر قاچاقی رفتن به سوئدو داشتم بعدم گفتم سرده و قاچاقی اومد استرالیا اون زمانی که اومدم تو جزیره کریسمس بودم یکسالی طول کشید تا مجوز ورود به استرالیا و بعدم اقامت رو بگیرم که همون قبول شدن کیس پناهندگیه. ولی دوستای زیادی دارم ساکن سوئد و دانمارک و هلندن و المانن اکثرشونم کردن چون خود من لرستانی ام ارتباطای خیلی خوبی با کردا داریم. اکثرشون تو سوئد و دانمارک و هلند راضی نیستن . میگن پول کم میدن خرجشون رو حساب شده میدن هر فاکتوری که میبری دقیقا همونقدر میدن نه بیشتر. به نظر منم باید همین باشه پناهندگی یعنی همین. نه اینکه مفت بخوری. تو استرالیا اوضاع یکمی خوبه الان بیشتر از ده ساله اینجام و خیلی وقته ولفیر نمیگیرم ولی همون موقع خیلی دست و دلباز بودن و الانم هستن و تقریبا چیزی تغییری نکرده. تو دانمارک و سوئد پناهنده ماشین داشته باشه بهش پول نمیدن تا طرف ماشینشو بفروشه و شکمشو سیر کنه. ولی اینجا تو سیدنی الان خیلیا رو میشناسم ماشین ده هزار دلار به بالا دارن و راحت ولفیر یا همون خرجی دولتی میگیرن
    17
    5
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نارکو - سوئد، سوئد
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. قشنگ بود، خوشنام آمد. رفیقان دکترا در زمینه جابجا کردن جعبه های عسل والمارت رو داره، فکر کرده علی آباد هم شهره. مملکت بی در و پیکر، با میلیونها خیابون خواب، با اون رییس جمهور زرد انبوشون که نتیجه انتخاب هوشمندانه آمریکاییان عسلی مسلی هست‌.
    2
    17
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Anisa - ونکوور، کانادا
    اُ اُ چه خوش خیال !! ، کانادا رزرو هست برای اختلاس گر های میلیاردیِ ایران . از قرار معلوم 5 تا هم بچه دارین ؛ پس در نتیجه دورِ آمریکا رو هم خط بکشین ؛ آمریکا هم جای فرزندانِ (آقازاده های ) ژنِ خوب هست . گفته باشم !!!!
    1
    15
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    [::kiarash367 - سیدنی، استرالیا::]. برا همین از پناهنده ها خوشم نمیاد راست راست راه میرن و کلک میزنن و بقول شما ماشین ده هزار دلاری سوار میشن و کمک دولتی از مالیات ماها میگیرن! من ساعتی ١١ دلار مالیات ازم کم میشه تا به شکم حقه بازایی که راحت و بی درد سر و غیر قانونی وارد استرالیا میشن بره! برای مهاجرت قانونی کلی باید میخوندیم تا ایلتس بگیریم، سابقه کار و مدرک تحصیلی معتبر و سوپیشینه.... دو سال منتظر بودیم تا ویزا اومد و بعضی ها چون واجد شرایط نبودن با کیس دروغین پناهندگی زدن به آب و اومدن و برای همیشه سربار دولت خواهند بود!!!
    11
    6
    ‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.