مایک پومپئو: رژیم حاکم بر ایران هدف تحریم‌هاست و نه مردم ایران

رادیو فردا: ساعاتی پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج از برجام، مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده گفت که رژیم حاکم بر ایران و نه مردم این کشور، هدف این تحریم‌ها هستند.
 
آقای پومپئو روز ۱۳ آبان در صفحه توئیتر خود نوشت که در پنجم نوامبر (۱۴ آبان) «ما تحریم‌های سختی علیه رژیم حاکم ایران به اجرا در می‌آوریم».
 
وی افزود: «هدف ما مجبور کردن ایران به ترک فعالیت‌های مخربش است. این تحریم‌ها رژیم را هدف قرار می‌دهد نه مردمی را که از سوء مدیریت و بی‌رحمی دولت خود متحمل شده‌اند».
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز ۱۸ اردیبهشت امسال ایالات متحده را از توافق شش قدرت جهانی با ایران بر سر برنامه هسته‌ایش خارج کرد و اواسط مردادماه دور نخست تحریم‌ها علیه تهران را که معلق شده بود بازگرداند.
 
دور دوم تحریم‌ها که عمدتا فعالیت‌های بانکی و صادرات نفتی ایران را هدف قرار می‌دهد و هدف از آن به صفر رساندن فروش نفت تهران است از بامداد روز دوشنبه ۱۴ آبان اجرایی می‌شود.
 
با این حال، مقام‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که قطع صادرات نفت ایران در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و از دادن معافیت به هشت کشور خبر داده‌اند.
 
چه تحریم‌هایی از روز ۱۴ آبان بار دیگر اجرا می‌شود؟
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» داشت به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت که این هشت کشور «به وقت بیشتری برای به صفر رساندن واردات (نفتی) خود نیاز دارند».
وی به نام این کشورها اشاره نکرد ولی گفت که به رغم این معافیت‌ها، «تحریم‌ها همین حالا اثرات گسترده‌ای (روی ایران) داشته است».
خبرگزاری بلومبرگ پیش از این خبر داده بود که کشورهای هند، چین، ژاپن و کره جنوبی این معافیت‌ها را گرفته‌اند ولی نام چهار کشور دیگر مشخص نیست.
آقای پومپئو می‌گوید که سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ از روز دوشنبه به طور کامل اجرایی می‌شود.
وی هدف از بازگرداندن این تحریم‌ها را «تغییر رفتار رژیم حاکم بر ایران» بویژه در زمینه حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان عنوان کرد.
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه دیگری با برنامه «رو در رو با ملت» در شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گفت او «مطمئن» بود که ایران پس از خروج آمریکا از برجام فعالیت هسته‌ایش را از سر نخواهد گرفت.
 
تحریم‌های ثانویه آمریکا در حالی اجرا می‌شود که دادگاه لاهه در پی شکایت ایران خواستار لغو تحریم‌هایی شده است که به مردم ایران آسیب می‌زند.
 
تحریم‌های تعلیق شده در حالی باز می‌گردند که مقام‌های جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر تاکید کرده‌اند که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
 
رسانه‌های نزدیک به حکومت نیز در روزهای اخیر عناوین برجسته خود را به آنچه که «ناکامی آمریکا» در این زمینه خوانده‌اند اختصاص داده‌ و شاهد آن را دادن معافیت به هشت کشور برای واردات نفت از ایران دانسته‌اند.
 
انتظار می‌رود که مایک پومپئو و استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه جزئیات بیشتری درباره تحریم‌ها علیه ایران اعلام کنند.
 
دونالد ترامپ اردیبهشت گذشته با اشاره به اینکه برجام تأثیری بر «رفتار مخرب» جمهوری اسلامی ایران نگذاشت و «به ارتقای صلح در جهان منجر نشد» خروج رسمی آمریکا از توافق هسته‌ای را اعلام کرد.
آقای ترامپ هفته گذشته نیز گفت: برای مقابله با «اقدامات شرورانه» جمهوری اسلامی هر کاری خواهد کرد.
+100
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان

    بی.... ! تو آلمان و اتریش برای منی که تقریبا تمام عمرم را در اروپا بودم دردسر درست کردید و بانک میخواست حسابم را به خاطر اسمم ببندد.منی که درتمام عمرم یکبار در حکومت آخوند منحرف و بچه باز به ایران رفتم.حالا تو صد پدر که در فاحشه خانه بزرگ شدی میخواهی ما را خر کنی .اگر چند نوکر صفت و بزدل و نوکر سعودی و تجزیه طلب و رجوی پرست مثلا ایرانی برات جفتک‌میزنند فکر میکنی مردم ایران‌ احمقند .بزرگترین حامی آخوند شما حیوانات جمهوری خواه و اسلحه فروشید که به حیوانات اماراتی و سعودی . اسلحه میفروشید .هزاران انگلزاده از مقامات‌ دولت اخوند در طویله آمریکا می چرند و شما اتباع ایران را جزو کشورهای مسلمان و تروریست نوشتید.شما اینقدر گاو هستید که شاهرخ خان سوپر استار هند را بخاطر نام ایرانی دو ساعت در فرودگاه بازداشت کردید ولی میلیونها حسن و حسین و عبد الکثافت‌. عبدالشیت را در طویله خود راه میدهید .خلاصه اخوی چهار پا خودتی!!!بخاطر آخوند شیعه و عرعر سعودی سنی و این دین آبگوشتی در دنیا میتازی و جولان میدهی انها جنگ راه می اندازند و تو عشق میکنی !!حال کن که دنیا به کامت است ولی خودتی برار .
    37
    89
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    اقای پمپئو. هدف تحریم‌های شما دودش به چشم حاکمان اشغالی آنهم ۴۰!سال نمیرود تا جد‌وابادشان را باپول غنی کردند. دودش فقط به چشم مردم می‌رود. این فشار شما قبلا هم‌گفتید که رژیم را وادار به میز مذاکره کنید. امید ما از شما بسته شد . یازده سال کیش‌وقوس اوباما با. نشستها تا موافقت رهبر بر ای برجام. حال شما برای نقص برجام وگفتگو‌ برای چیست . این رژیم نظامی با روز ‌وتهدید نظامی میشود سرنگون کرد نه با حرف
    8
    111
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    متاسفانه توهم مانند سایر سیاستمداران آمریکائی,هنوز در طی این 40سال ببلوغ شعور و فهم و درک نرسیدی که این تحریمها دقیقا ملت ایران را هدف گرفته و کوچکترین اثری برزمانداران رژیم نداشته و خودت دقیقا از موجودی دلار آنها در بانکهای خارجی و ویلاهای قصرمانندشان در اروپا و کانادا با خبر هستی. نگو نیستی که حماقتت از حد استاندارت بیرون میزند
    5
    111
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران

    آخه مردک فکر میکنی همه ایرانیها احمقند. تحریم دارو و غذا و قطعات هواپیما و ... فقط و مستقیم به مردم آسیب میرسونه . هدف شما دستیابی و تاراج کامل ثروت و منابع طبیعی ایران بوسیله نابودی کشور با توسل به این بهانه های مزخرف و مسخره است. اگر واقعا هدفتون نابودی حاکمان و حکومت آخوندی ایران هست پاسپورتهای آمریکایی انگلیسی و کانادایی خودشان و آقازاده هاشونو باطل کنید تمام آقازاده ها را در آمریکا و انگلیس و کانادا دستگیر کنید و حسابهای هزاران میلیارد دلاری آخوندها و آقازاده ها رو ببندید و املاک مولتی میلیارد دلاریشونو توقیف کنین حکومت در عرض نیم ساعت ساقط میشه.
    29
    90
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج

    شما درست می گی عزیز ما هم گوشامون مخملی !! . تحریم == فقیر و بدبخت کردن یک ملت و مردم کشور ، قدرتمند کردن سران کشوردر داخل و ناتوان کردن همان کشور در سطح بین المللی ، . هیچ کس جز مردم و وجه کشور صدمه نمیبینه ، . مثال : کره شمالی، لیبی، کوبا، ونزولا،
    32
    87
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    لا کردار ، همینکه که میگه کار رو خراب میکنه ! اینکه نیاز به گفتن نداره ! همه میدونن آمریکا در کنار مردم ایرانه ! طبق گزارشات منابع خودشون که در این سایت I-UK هم بهش اشاره شد ، حجم مبادلات تجاری آمریکا و رژیم ایران تا اکتبر ، همین امسال به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده ! شعار نفروختن حتی یک قطره نفت توسط رژیم ، هم که با استثناء قرار دادن ، فعلاً هشت کشور ، خریدار عمده مالیده شده ! هند که قرار مبادلاتش رو با رژیم با روپیه پرداخت کنه و داستان‌های پشت پرده دیگه به وقتش بر مَلا میشه و بیشتر چهره واقعی آمریکائیها رو در قبال مردم ایران نشون میده ! بیچاره ایران و مردمش که چه پشتیبانانی دارند!!!؟ در واقع ، شریک دزد و رفیق قافله اند!
    18
    6
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.