رهبر ایران خطاب به آمریکا: شما غلط می‌کنید ما را مقصر می‌دانید

 رهبر ایران می‌گوید در چالش ۴۰ ساله میان ایران و آمریکا، طرف مغلوب آمریکاست.
 
سید علی خامنه‌ای روز شنبه ۱۲ آبان در سخنرانی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: «۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه ای را آمریکا به راه انداخت.»

وی با یادآوری این که «هدف آمریکا به دست آوردن دوباره سیطره‌ای بود که در دوره‌ طاغوت داشت، اما نتوانست»، گفت: «یک حقیقت مهمی در این بین وجود دارد و آن این که در این چالش ۴۰ ساله، طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است. دلیل مغلوب بودن آمریکا هم این است که حمله را او شروع کرده اما به مقاصد خود نرسیده است.»
 
رهبر ایران با گفتن این که «قدرت آمریکا رو به افول و رو به زوال است» و «آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است»، تأکید کرد: «بسیاری از سیاسیون معتبر آمریکا معتقدند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است.»
 
آقای خامنه‌ای با مقایسه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با دونالد ترامپ افزود: «در زمان اوباما هم همین‌طور بود، اما در زمان این آقا که واضح است. با هر تصمیمش در دنیا مخالفت می‌شود، نه‌ فقط مردم حتی دولت‌ها هم مخالفت می‌کنند. [...] حتی لیبرال دموکراسی هم دارد بی‌آبرو می‌شود. این رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم آمده و چوب حراج به همه‌ی این‌ها زده و تتمه‌ی آبروی آمریکا و لیبرال دموکراسی را برده است.»
 
وی همچنین با اشاره به کسری بودجه دولت آمریکا ادامه داد: «قدرت سخت آمریکا یعنی قدرت اقتصاد و نظامیگری‌شان هم رو به افول است. نیروی نظامی آمریکا به‌شدت سردرگم است و برای همین، برای پیشبرد اهداف نظامی‌شان از سازمان‌هایی مثل بلک‌واتر استفاده می‌کنند. اقتصادشان هم همین‌جور است. ۱۵ تریلیون دلار بدهی و ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد.» سید علی خامنه‌ای در مورد ادعای آمریکا مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه گفت: «این احساسات [استقلال‌طلبانه جوانان ایرانی] به‌ تدریج در جوانان کشورهای دیگر به‌ خصوص کشورهای همسایه‌ ما نیز رسوخ کرده است. البته آمریکا بعضی از این چیزها را از چشم ما می‌بیند و ما را هم تهدید می‌کند که "اگر جوانان فلان کشور همسایه به نیروهای ما حمله کنند، ما شما را مقصر می‌دانیم." خب شما غلط می‌کنید که ما را مقصر می‌دانید! مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان از شما متنفرند. این به ما چه ربطی دارد؟ چرا آمریکایی‌ها نفرت ملت‌ها از خودشان را درک نمی‌کنند؟ بد کردید، سیطره‌جویی کردید و مردم حق دارند از شما متنفر باشند.»
 
سخنان رهبر ایران یک روز پیش از آغاز رسمی دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار می‌شود.
 
روز یکشنبه ۱۳ آبان که در تقویم رسمی ایران از آن به عنوان «روز دانش‌آموز» و «مبارزه با استکبار جهانی» یاد می‌شود، ارزش نمادینی دارد زیرا همزمان سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ نیز هست.
+37
رأی دهید
-219

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    اگر اقتصاد ما هم دست آن ایدئولوژی بود که در چهل سال گذشته مسئول حفظ و ارتقاء توان نظامی ایران اسلامی بود، امروز اوضاع اقتصادی ما این نبود.
    238
    19
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    لندهور - کلن، آلمان
    تو غلط می‌کنی آخوند شیره ای عقده ای با تمام لشکریان شیطان صفتت که دور خودت جمع کردی! چاه فاضلاب منتظر تک تکتونه!
    238
    244
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    لندهور - کلن، آلمان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. کامنت های جنابعالی منو یاد اون ژنرال مضحک صدام حسین می‌اندازه که تا آخرین لحظات جلو دوربین می‌ایستاد و به خبرنگاران مهمل میبافت که همه چی تحت کنترله و عراق امن و امنیته! بابا پدر بیامرز بلند شو از خواب، عمر رژیم آخوندی به آخرش رسیده! چی هی این تو سرباز گمنام سایبری امام زمان در میاری؟ دست اون رفیقت تفکر رو بگیر و دوتایی برید از مردم ایران معذرت خواهی کنید و قال قضیه رو بکن بالام جان! بعدش هم برید این چند صباح مونده عمر باخته تونو یه گوشه زندگی کنید و اینقدر مذبوحانه خلاف جریان رودخونه شنا نکنید که غرق می‌شید میرید پی کارش.
    208
    204
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج

    مردم ساده اندیش ما فکر میکنن یک کشوری دنبال به صلح و اشتی رسوندن بهشون هستن و دنبال تغییر رژیم با تحریم !!!! . ساده لوح ها بر این باورن که این کشور با مردم هستن!!!! . یک فقط یک دلیل بیارید که این کشور در ۳۰۰ سال قبل به نفع ایران قدم برداشته ! چه در این رژیم چه در قبل!!! تحریم هیچ وقت ازادی نیاورده و نخواهد اورد . و *****فقط کشور و مردم رو فقیر میکنه و سران را قدرتمند در داخل و ضعیف در خارج !!! *****. به کره شمالی ، کوبا، نگاه کنید بعد از ۳۰ سال تحریم چی شده بهشت ؟؟ . شاه ایران رو با تحریم سرنگون کردن ؟؟؟ نه . پس کشوری بخواد با تحریم به حال ما سرو سامان بده همش چرندی بیش نیست !!
    33
    216
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف درست - قم، ایران

    آخوند ، فعلا غلط ما کردیم که چنین انقلابی کردیم و مملکت دادیم دست شما نامردها که به هیچ کس رحم نمیکنید فقط جیب خودتون را پر کردید.
    63
    170
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    من و آزادی - بروکسل، بلژیک

    [::لندهور - کلن، آلمان::]. دوست عزیز داری....... اینها چنان شستشوی مغزی شدن که کار از کار گذشته، و درست بشو نیستند. اینها زالو های هستند که بدون رهبر چلاقشون زندگی نمیتونن بکنن. به خودت زحمت نده عزیز. عزت زیاد
    169
    146
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    [::من و آزادی - بروکسل، بلژیک::]. شتشوی مغزی؟ از کی اینها دارای مغز بودن یا شدن که اونو بتوان شتشو داد!؟، اینها تنها چیزی که دارند رو است و رشته های عصبی زیر شکم و ..... که در اصطلاح سقت پرستان اسمش مغز است!
    126
    63
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. چرا میگویی که اقتصاد ایران بد است.مگر ضد انقلاب شده ای؟؟اقتصاد ایران در بهترین حالت برای سران نظام و شما مزدوران نظام میباشد.
    119
    75
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    خمینی چهل سال پیش گفت آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . بریم تو بهر حرفش میبینم درست گفته . هر کاری که با این کشور کرد درست بود و هیچ کدوم غلط از آب در نیومد . حالا این بابا جنس خوب زده و داره لات بازی در میاره . غلط کرد غلط میکنه . دیگه چکاری باید بکنه که شما راضی به غلط کردنه خودتون باشین . مردم خسته شدن از دروغاتون
    108
    63
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. قمقمه جان، ٧٥٪؜ اقتصاد مملکت دست همون قشر هست داداچ! دیگه چیش میخوای دست اونا باشه؟ همچین میگی انگار سپاه و این عنتر فرزانه نشستن کنار بقیه زمان أمور دستشونه. انگار مجلس و رئیس جمهور و شورای نگهبان از آسمون سوییس میوفتن تو ایران! واقعا پرت و پلا میگی. البته خودت هم میدونی ولی چه کنی که باید این ها رو بگی که روزگار گژمدارت بگذره
    104
    47
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    یاور عمیق جان شما طوری می‌فرمائید که انگار این همه مدیر و وزیر و نماینده مجلس و قاری قرآن و. فاسد و دزد و بیلیاقت رو از کره ماه آوردن ، اتفاقا تمام اینها از ایدئولوژی داران و شناسان و در بطن جمهوری اسلامی بودند و نه مردم عادی و کسانیکه به دلیل دانش و توانایی شان سر کار اومدند ،تصادفا تمام اینگونه افراد همان ابتدا یا اعدام شدندیا خانه نشین و بیکار ، دوست عزیز بیاییم بپذیریم که مملکت داری علم هست و درست نقطه مقابل ایدیولوژی و کشورهای ایدیولوژی دار مثل کره شمالی و . روزشون برتر از ایران هست !!!
    98
    45
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    به پایان سلام کن چلاغ علی ، صد رحمت بر شیر مادر ترامپ که همچین بچه ای رو پس انداخت ، برای تشکر هم که شده باید احمدی نژاد رو بفرستیم مادرش رو به رسم سپاس و تقدیر بغل کنه . امیدوارم این ملت از این فرصت استثنایی به بهترین شکل بهره بگیرن، وقت وقت متحد شدن هست ، جامعه بزرگ اهل سنت گام به گام و هم دوش هموطنان با هر دین و قومیت ، در کنار اونها به مبارزه خواهد پیوست
    109
    53
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. نه که در نظامیگری خیلی پیشرفت کردید و در همه نبرد ها شاخ غول رو شکستید، حتما اگر سپاه دست در اقتصاد داشت، که خوب هم داشته و کم هم نچاپیده، اقتصاد شکوفایی میداشتیم. همیشه به چهار تا فشفشه تولید داخلی دلتون گرم بوده که زپرت مملکت قمصور شده. شما فعلا چپق رهبر رو چاق کن، نمیخواد نسخه اصلاح اقتصاد برامون بپیچی.
    99
    48
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    دلقک های یاوه گو،.همه چیز رو از مردم گرفتید در عوض فرهنگ لات و لات بازی رو اوردید،دیکتارویه مذهبی جز این نیست.
    108
    96
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    آش با جاش - سیاهکل، ایران

    بنده به شخصه به روحانی یا احمدی نژاد یا رییسی رای میدم. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امام راحله
    45
    8
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان
    شما غلط می‌کنید ما را مقصر می‌دانید:. این معنی اش این هست که شما اشتباه نمیکنید اتفاقا خمینی میگفت آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند یعنی آمریکا هیچ اشتباهی نمیتواند بکند ...به این جملات دقیق تر فکر کنیم.!!!
    43
    34
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    جوابگو - مالمو، سوئد
    منو یاده صدام انداخت که اواخره عمرش به بوش میگفت بوش فکر کرده اینجا تگزاسه که از این زر زرها می‌کنه،.اله اکبر که همه مثله هم هستند.
    42
    23
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    روزهای آخر توست سید ابو علی طهرانی داعشی! خدا نکنه بدست مردم‌ بیافتی، تکه تکه ات می کنند می جوند گوشتت را و توف می‌کنند به قبرت!
    41
    25
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::من و آزادی - بروکسل، بلژیک::]. دوست من، اخه اول باید یه مغزی باشه تا بشورنش! هیچی موجود نیست. اونموقع که خدا داشت مغز قسمت میکرد بین مردم، این جماعت رفته بودن تو صف دستمالکشی پروستات رهبری، هیچی بهشون نرسید، الا یه کف دست تأول زده! 😀😀😀
    51
    23
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان
    [::دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا::]. دوست گرامی خیلی خوشحالم دست ۱۰۰ تا لات و لوت های خو ذلیل که فقط از راه آزار رسوندن به انسانها پول نون شبشونو همچنین محافلی در میارند. بهت افتخار میکنم که حرف دل همه رو میزنی از از وقتت بدون چشم داشت مادی میشینی اینجا و حرف حق میزنی در صورتیکه آنها نجومی پول میگیرن اینجا منو تورو خراب کنند .
    29
    44
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    از نظر آقا امریکا نابود شده ولی چون هنوز تنشون گرمه خبر ندارن
    8
    6
    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا

    دوست عزیز RAHSHENAS ممنون از لطف شما.باور کنید اگه دکان دین تعطیل شه نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا یه نفسی می کشن.دین در حالت عادی خطرناکه وای اگر تبدیل به حکومت بشه.پیروز و موفق.
    0
    31
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.