مانور نظامی شش کشور عرب "در برابر ایران شیعه"

عکس از آرشیو؛ ارتش مصر نیروهای شش کشور عربی برای انجام یک مانور نظامی به نام "سپر ۱" در مصر گرد آمده‌اند. به باور کارشناسان هدف این مانور روشن است؛ ایجاد اتحادی نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایران. آمریکا در تدارک این مانور نقش محوری داشته است.
 
نیروهای نظامی شش کشور عربی برای انجام یک مانور بزرگ وارد مصر شده‌اند. مانوری که در آن نیروهای زمینی، هوایی و دریایی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و اردن شرکت دارند. روزنامه "الاهرام"، نزدیک به دولت مصر و چاپ قاهره، نوشته است که عملیات "سپر عربی ۱" بزرگ‌ترین مانور عربی است. لبنان و مراکش به عنوان ناظر در این مانور شرکت دارند.
 
مانور یاد شده در روزهای سوم تا ۱۶ نوامبر در غرب مصر انجام می‌شود. در گزارش "الاهرام" آمده است که این مانور بخشی از برنامه نیروهای نظامی مصر برای گسترش مناسبات با کشورهای دوست و همکاری مشترک نظامی با آنها در برابر تهدیدهای احتمالی است. همه کشورهای شرکت کننده متحدان نزدیک آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.
 
سال گذشته چند کشور عرب منطقه با هم تصمیم گرفتند که نوعی "ناتوی عربی" را ایجاد کنند. نام "ناتوی عربی" را برخی از ناظران به "اتحاد استراتژیک خاورمیانه" داده‌اند.
 
در واقع اعلام برگزاری این مانور کمی بیش از یک ماه پس از آن صورت گرفت که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با همتایانش از شش کشور عربی که در این مانور شرکت دارند و هم‌چنین عمان و قطر دیدار کرد تا ایده ایجاد اتحادی سنی را پیش ببرد که هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه را علیه ایران شیعه متحد کند؛ هدفی که این کشورها تلاشی  برای پنهان کردن آن نکرده‌اند.
+77
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    چی بگم والا - پاریس، فرانسه

    نمیشه جمله ای در وصف این گند 40 ساله گفت و یافت ) : تقریبا تمام کشورهای منطقه رو برابر ایران قرار دادند و اونهایی هم که چیزی نمیگن کاملا خودشونو از ایران دور میکنن) : . حالا باید صبر کرد دید، وزیر خارجه دلقک و رستم خان قاسمی و. چه اراجیفی سر هم خواهند کرد. دلقکهای مواجب بگیر سایت هم که دیکه کامنت هاشون مشمئز کننده و حال بهم زن شده. و افسوس برای ایران ما و مردم ایران و. و آینده ای که هر روز کم رنگتر میشه!!
    17
    116
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    مانور نظامی شش کشور عرب در برابر حکومت آخوندی عربپرست مستبد حاکم بر ایران نه در برابر مردم ایران و مردم ایران . این شش کشور بخاطر ضعف حکومت اخوندا مانور نظامی برقرار میکنند ، وگر نه در زمان شاه عددی نبودند
    20
    118
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - جزیره واق واق ، جزیره کریسمس

    هیچ غلطی نمی توانند بکنند، .
    115
    47
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - جزیره واق واق ، جزیره کریسمس

    این پست فطرتها به خودشون هم رحم نمیکنند شانس آوردیم ایران امروزی قدرت جوابشون را داره مگر نه ایران را نابود می‌کردند . زنده باد ایران
    104
    56
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    تا زمانیکه قدرت دست حکومت علی بابا و چهل دزد پاسداره فقط دشمنهامون بیشتر میشن. سیاست یعنی دشمنها رو بدوست تبدیل کنن نه اینکه تا خرخره بدی بخورن بعد بریشت بخندن و حتا خون اهدایی رو بریزن تو سطل اشغال. با پول دزدی نمیتونی دوست بخری چلاق علی.
    7
    42
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    نقل از ابو عبدالرحمان کارشناس نظامی اهل عربستان سعودی.کلیپش در یوتیوب موجوده.به گفته این افسر بلندپایه وکارشناس نظامی اگر ایران دستگاه تصفیه آب شیرین عربستان رو بزنه عربستان چند هفته بیشتر دوام نمیاره.نه نظراز منه نه شمخانی.نه از تلویزیون ج ا پخش شده.ببینید وقضاوت کنید.
    36
    15
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    ایران اگر دستگاه تصفیه آب شیرین عربستان رو بزنه عربستان از تشنگی می میره.نظر کارشناس نظامی سعودی در خبرگزاری سعودی.ضمنا نظر سحر عباس جمیل گزارشگر تلویزیون عرب زبان بکه به نظر یک نویسنده استناد می کنه جالبه.
    34
    14
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    اعراب به هیچ وجه تهدیدی برای ملت ایران نیستن و اتفاقاً اونها ارزو دارن همسایه ی شمالی اونها دست از دخالتهاش در کشورهای عرب برداره و همگام با جامعه ی جهانی با دنیا راه بیاد ، اون موقع خواهد بود که کشورهای همسایه ملیاردها دلار حاضرن در صنایع گردشگری و ساخت و ساز و مشارکت در پروژه های صنعتی در ایران سرمایه گذاری کنن . در زمان شاه فقید روابط ایران با مصر انقدر استراتژیک بود که برای افتتاح کانال سوئز از ولیعهد ١٦ ساله ایران دعوت کرده بودن . یعنی در میان این همه کشورهای دنیا اونها از یک پسر ١٦ ساله دعوت کرده بودن و این عمق روابط دوستانه با مصر رو نشون میداد همینطور در کشورهای حاشیه خلیج فارس اونها ایران رو پدرسالار منطقه میدونستن و همه به دیده ی احترام به ایران و رهبر اون که صلح طلب بود و با همسایه هاش با کمال تواضع رفتار میکرد نگاه میکردن . اما امروز یک نظامی که مروج خشونت هست و دینی کاملاً جعلی رو میخواد بر مردم منطقه تحمیل کنه اونها رو تهدید میکنه که قطعاً اعراب مسلمان (مطلقاً اهل سنت و جماعت) در مقابل اون خواهند ایستاد
    21
    37
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    هیچ گ ه ی نمیشید. اینا متوجه نیستند ولی هرج مرج بیشتر در این منطقه فقط و فقط به نفع حکومت فاسد ولایت فقیه هستش و نظام سیاسی کلاسیک این کشورها با در افتادن با ایران فقط بیشتر وابسته به غرب میشه و فقر رو گسترش میده . ایران که فقیر هستش و براش تفاوتی نمیکنه و همین الان هم درگیر حکومت داعشی ولایت فقیه هستش ولی فقر در بقیه جهان اسلام نهایت باعث ظهور دوباره گروههای تندرو شبیه داعش خواهد شد . بهترین روش مبارزه با حکومت ولایت فقیه حفظ آرامش و اجازه دادن به رشد مردم ایران و برملا شدن فسادها و دزدی ها و ناتوانی حکومت ملاها در تامین خواسته های مردم ایران هستش در حالی که دیگه دشمنی برای انداختن کاستی ها به گردنش نیست حکومت از دورن خالی خواهد شد.
    4
    11
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اعراب به هیچ عنوان تهدیدی برای ملت ایران نیست بلکه انچه تهدید باشد برای جهان و بخصوص کشورهای منطقه رژیم اخوندی ایران است !
    9
    21
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران

    عرعرها رو چه به این ..ه خوریها که بخوان با ما بجنگن ؟!!! خخخخخخ
    28
    8
    جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    عربها یک زمانی با احترام از ایران میترسیدن ولی جمهوری اسلامی کاری کرده که حالا از روی نفرت از ایران بترسند
    0
    0
    دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.