مسلمانان هزاران دلار برای قربانیان حمله به کنیسه پیتسبرگ جمع‌آوری کردند

مسلمانان آمریکا کارزار جمع‌آوری کمک‌ مالی برای خانواده‌های قربانیان حمله به کنیسه پیتسبرگ آمریکا را راه‌اندازی کردند.
 
دو سازمان متعلق به مسلمانان آمریکا با این اقدام تاکنون توانسته‌اند بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای کمک به نزدیکان ۱۱ نفر از قربانیان این حمله جمع‌آوری کنند.
 
آنها با شعار «ما می‌خواهیم به بدی با خوبی پاسخ دهیم» این کارزار را راه‌اندازی کرده‌اند.
 
این دو سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند: «ما می‌خواهیم از طریق این ابتکار، پیامی قدرتمند از همدلی ارسال کنیم.»
 
مبلغ جمع‌آوری شده برای رفع نیازهای کوتاه مدت خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه خرج خواهد شد، مواردی همچون هزینه‌های کفن و دفن یا معالجات.
 
این دو سازمان مسلمان گفته‌اند که به لطف این کارزار آنها قصد دارند پیامی از اتحاد بین مسلمانان و یهودیان به افکار عمومی ارسال کنند. آنها گفته‌اند که چنین اقداماتی که از روی نفرت صورت گرفته جایی در آمریکا ندارد.
رابرت باورز ۴۶ ساله روز شنبه ۲۷ اکتبر در حالی که مسلح بود وارد کنیسه «درخت زندگی» در پیتسبرگ آمریکا شد و ۱۱ نفر از یهودیانی که در حال نیایش بودند را کشت.
 
باورز در شبکه های اجتماعی فعال بوده است و در پیام‌های حاوی نفرت نسبت به یهودیان منتشر کرده است. او معتقد بوده است که یهودیان عامل مشکلات و مصائب جامعه آمریکا هستند. رابرت باورز همچنین چندین ساعت قبل از این حمله در حساب کاربری خود یک موسسه یهودی را متهم کرد که در پشت پرده ورود کاروان‌های مهاجران به ایالات متحده آمریکا قرار دارد و نوشته بود: «نمی‌توانم همین طوری بنشینم و ببینم که مردم کشورم سلاخی می‌شوند.»
 
ترس از پناهجویان و سختگیری علیه آنها در سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نقش پررنگی دارد و بسیاری رسمی شدن گفتمان خارجی هراسی را از جمله دلایل افزایش حملات ناشی از نفرت در آمریکا می‌دانند.
بر همین اساس رهبران جامعه یهودی پیتسبورگ گفته‌اند تا زمانی که دونالد ترامپ ملی‌گرایان سفیدپوست را صریحا محکوم نکند، به این شهر سفر نکند و اگر سفر کند مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
+55
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد

    مردم تو امریکا اینطور بهم کمک میکنن. بعد تو سوئد یه عده ایرانی که رتبه دوم مهاجرای خلافکار تو سوئد رو داره میان عرب افریقایی افغانی اسیایی رو مسخره میکنن. این رتبه بندی تو سوئد به نسبت جمعیت هر مهاجره. بعدا گیر ندیدن که ایرانیا زیادن پس جرمشونم زیاده. برا چشمای اسیایییا جوک میسازن برا پوست تیره ی افریقاییا جوک میسازن برا لهجه افغانیا که فارسی حرف میزنن و نژادی و اصالت از خودشونن جوک میسازن . تو رسانه های ایرانیا یه سر بزنین مطالبشونو بخونین . حال ادم بهم میخوره چطور مردم یه کشور میتونن اینطور مطلب بنویسن.
    47
    12
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد

    تو قضیه این سوئد و رفتار ایرانیا تو سوئد فقط میتونم بگم که مهمون از مهمون خوشش نمیاد صاحبخونه از هردوش.
    36
    15
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    گور پدر همشون که هر کسی که بیشتر سنگ دین و دیانت به سینه میزنه آشغال تر و لجن تره .
    11
    30
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    خودنمایی و مظلوم نمایی! شما سر نبرید، تجاوز نکنید، داعش نشید، کمک پیشکش! دوره قرون وسطایی و باورهای دینی گذشته است.
    13
    31
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    [::study - استکهلم، سوئد::]. شما به مسائل هموطنای خودت بپرداز،نمیخاد امار ایرانی رو بدی،اینو که افغانها بیشترین جنایات و تجاوز رو توی همه کشورها به اسم خودشون رکورد زدن کاملا بر همگان محرزه،روزی نیست که توی اخبار اتریش و آلمان در مورد تجاوز افغان به دخترا تیتر نزده باشه،همین چند ماه پیش افغانهای وحشی،دختر یک پولیتیکر آلمانی رو بعد از تجاوز کشتن،متاسفانه همین یک فرزند رو هم داشته،اینجا توی یکی از کلاسهای زبان آلمانی مخصوص پناهنده ها یک افغان هموطن خودش رو با اصابت ضربه چاقو به قلبش در ت،فقط به جرم علاقه به موزیک پاپ،چون اعتقاد داشت موزیک حرام است،شما افغان ها به خودتون هم رحم نمیکنین چه برسه به دیگران،فقط اسم ایرانی رو بدنام میکنین،از بسکه شماها تو ایران خراب کاری کردین و جرم و جنایت رو شماها وارد ایران کردین به همراه تریاک و هر کوفت و زهرماری وگرنه ایرانی رو چه به خلاف،کشور ما رو به لجن کشیدین،یکبار خود من زمانی که ایران بودم و محصل مورد هجوم هموطنای کثیف و اشغال تو قرار گرفتم،قبلا هم شاهد کامنتهای مزخرفت بودم،بهتره دست و پاتو جمع کنی و دیگه کامنت نزاری بدبخت نژاد پرست افراطی
    8
    33
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    [::study - استکهلم، سوئد::]. توی کشور اتریش بالغ بر ده هزار دکتر و متخصص و مهندس ایرانی داریم،در ازای اون بالغ بر میلیونها افغان بیکار و بیسواد،خود اتریشیها در موارد زیادی شاهد بودم که پزشک و متخصص ایرانی رو به اتریشی ترجیح میدن،مشاغل سطح پایین و ساختمانی هم مختص هموطن های شماست
    7
    39
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Liberte - ارومیه، ایران
    شما جیب ما رو نزن. کمک کردنتون پیش کش!
    2
    11
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    سوشا-هلند - أمستردام ، هلند
    [::study - استکهلم، سوئد::]. رتبه اولش هم دسته شماها افغانیا هست،. دقیقأ مثل هلند که معروف هستیید به بازار سیاه. محبت کن برو افغانیا یو کی، اینجا اسمش ایرانیا یوکی. در ضمن مسلمان خوب مسلمان مرده هست.
    7
    24
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    کمک کردن و همدلی مسلمان ها ی بی آبرو دوزار نمیارزه.
    6
    10
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Anisa - ونکوور، کانادا
    [::study - استکهلم، سوئد::]. ببین : اگه حرف نزنی ، کسی نمیگه لالی !!!! . خیلی کوچکتر از آنی که در مورد ایرانیها اظهار نظر کنی . درضمن اینجا پیج Iranian UK هستش نه Afghanian UK . هِررررررررررررررری
    3
    10
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Anisa - ونکوور، کانادا
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. حرفِ دلِ همه ماها رو زدین . ممنونم ازتون .غیر از درصدِ بسیار بسیار پایینی از افغانی ها که خوب بودند ؛ مردُم ما خاطره های بسیار بری از جنایت افغانها تو ایران دارند . همیندو سه سال پیش یک خانم پزشک در روی یک پُلِ هوایی در سعادت آباد توسط دو افغانی بهش تجاوز شد . در شهری که خانواده ام زندگی میکنند ( شمال کشور ) ، حدودأ 25 سال پیش ؛ در عرضِ 3 ماه ؛ جسدِ 15 تا زن پیداشد که بعد از دزدیِ طلاهاشون ؛ تجاوز شده بودن و به طرز وحشتناکی پوستِ صورت و سرشون کاملأ کَنده شده بود ؛طوریکه قابل شناسایی نبودن . آنجنان هم مُتبحرانه این کار رو انجام میداد که ردی از خودش به جا نمیگذاشت . باعث رُعب و وحشتِ همه مردُم شده بود و پلیس هرگز نتوانست قاتل رو دستگیر کنه و هر دو سه روز یک جسد جدید پیدامیشد . در نهایت هم توسط یک افغانیِ دیگر به قتل رسید ؛ که علت آن این بوده که قصدِ تجاوز به اون مرد رو داشته و نهایتأ با هم گلاویز شده بودند و اون مرد با آجرکُشته بودش . پلیس در بازرسی از خانه اش ؛ اشیاء زنانه گیدا کرده بود که به تأیید خانواده های قربانیان ؛ متعلق به اون زنهای بدبخت بود
    3
    10
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::Anisa - ونکوور، کانادا::]. متاسفانه آمار بزه کاریهاشون خیلی زیاده،دولت هم همش سرپوش میزاره،ولی ادعاشون خیلی بالاست
    0
    6
    ‌سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    چقدر برای زن و بچه های قطعه قطعه شده در حمله پهیادها در عراق و افغانستان و سوریه و نمن جمع کردند؟واقعا نبیخود و بیمصرفید.
    0
    2
    ‌سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    از ترس ...شون این پول را دادن در حالی که پولهایی برای نابودی اسراییل میدن بیشتره
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.